Gå til innhold

Spurte selger om VGA / HDMI, er dette rett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ettersom jeg dags dato verken har DVI eller HDMI utgang på pc'en, spurte jeg selger om vanlig skjermkabel vil gi gode resultater til bruk på full HD.

"Det blir veldig bra, til film og spilling vil du nesten ikke se forskjell".

Stemmer dette virkelig?

Ehm, det kommer ann på hva du mener med vanlig kabel.

VGA: Null støtte for HD.

DVI: Støtter dette.

HDMI: Støtter dette.

Lenke til kommentar
HDCP? Googlet, men ble ikke klokere.

Finnes det en overgang som digitaliserer VGA - signalene?

Du kan kjøre signal i full HD oppløsning (1920x1080) ut fra den porten du har nå (VGA), men HDCP støtten mister du. (F.eks bluray filmer som er digitalt beskyttet og krever en tilkobling med HDCP for å vise bilde).

Om du bare ser nedlastede filmer og spiller kan du fint bruke ditt nåværende oppsett :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker dette daglig på en TH37PX70 plasma fra panasonic med VGA inngang, og det virker som en drøm. Aldri hatt utydelig eller misfarget bildet i henhold til mine personlige preferanser ihvertfall.

Responstiden i plasma er jo helt rått også, så til spill er flatskjermen ypperlig å bruke.

Bare sørg for å sette oppløsningen i skjerminnstillinger til "korrekt" oppløsning for TV-apparatet i forhold til hvilken oppløsning panelet tilbyr. Har TV'en 1024*768 SKAL du velge dette på skjerminnstillinger, da alt annet blir feil for denne TV'en. Har du 1366*768 setter du dette, osv..

-Øivind-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...