Gå til innhold

Retur av Philips 32PFL3403D, hvilken skal jeg ta med hjem?

Anbefalte innlegg

Det er viktig å presentere noen fullverdige alternativer slik at folk har utbytte av å spørre om råd på dette forumet. Noen har tendert til å kaste ut "dette er den beste tv-en for det er den jeg selv har stående i stuen min" sitater og dette er ikke alltid til god hjelp, særlig når alle andre tv-er er dritt.

Det er en jungel der ute og det er ikke lett siden forskjellene er ganske store. Det største problemet er at man kan ende opp med å betale fryktelig mye for noe som ikke er så bra, men samtidig betale svært lite for noe som er enormt bra.

Hvis man skal argumentere så må man ha litt kjennskap til andre modeller enn sin egen. Hvis det ikke er tilfelle, så burde man svare konsist og ikke partisk om den modellen man selv har.

Selv har jeg en PX80 og jeg har sikkert forsvart den mer enn jeg burde, men det er lett å la seg rive med. Å kjøpe en flat tv er for mange en stor investering og man bruker de første 4 ukene på å stille tv-en opp og ned, frem og tilbake.

Når det gjelder Samsung så er det allerede påpekt at de prøver å overgå virkeligheten med sine voldsomme farger og mange setter pris på det samtidig som andre finner det glorete og lite annet. Det er svært viktig at folk gjør det de kan for å se disse tv-ene i virkeligheten slik at de kan være komfortable med det valget de har gjort.

Sånn sett vil jeg anbefale alle å kjøpe et sted de faktisk kan levere skjermen tilbake hvis den ikke passer.

Selv jaktet jeg lenge på en god skjerm og jeg bommet mer enn en gang før jeg kunne slå meg til ro med et bilde jeg var komfortabel med. Det ble en plasmaskjerm, men med den kommer det litt vedlikehold siden IR på sikt kan føre til innbrenninger. Problemet er redusert, men ikke helt borte og dette bør man tenke på.

Fordelen med LCD er helt klart at den ikke kan brennes inn permanent, men også dette systemet trenger vedlikehold slik at man unngår døde piksler og lignende som kan skape problemer.

Hvis man skal føle seg trygg på dette så kan man velge en skjerm med pikselgaranti og dette gjelder for flere og flere LCD produsenter. Det betyr at de i stor grad har løst problemet og det er så lite at det ikke medfører store tap for de modellene som faktisk har det.

Enda har det kommet eller blitt varslet en plasmaskjerm med IR, eller innbrenningsgaranti. I de fleste brosjyrer om plasma er det påpekt at man ikke skal se film med letterbox. Med andre ord frasier alle produsentene ansvar for dette...

La ikke dette bli propaganda, men snarere et sted hvor man kan bli hjulpet litt på veien!

Jepp,og vi må derfor tåle ulike syn,noen liker datra andre mora og noen liker begge  :cool:

Når det gjelder samsung så får vel de omtale i tester for å være temmelig riktig innstilt allerede fra fabrikk,dog er det store forskjeller på øyet som ser,men en ting er sikkert og det er at samsung er et av de merkene med flest muligheter til å justere det meste i menyene,sammenligner jeg mulighetene for justering på det med mitt panasonic blir det som natt mot dag og dette gir derfor brukeren i langt større grad mulighet til å stille inn bildet slik han/hun ønsker det med et samsungtv .

Personelig har jeg valgt begge og det har gitt meg en unik mulighet for å prøve disse side om side og få MITT intrykk av disse,det er også MITT intrykk jeg skriver om, ikke dermed sagt at det er det riktige,men det er ment som et syn blandt mange mange andre og forhåpentligvis kan noen dra litt nytte av det . Regner fortsatt med at forumet er ment for nettop å poste sine egne inntrykk/erfaringer etter beste evne og ikke fordi det en selv har må være det beste .

mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flotte ord av noen og mer diplomatisk av andre etter mye skitkasting men la oss håpe det blir litt mer forståelse for smak og uenigheter selv om din skjerm blir kritisert og ikke likt av andre (dette er ikke et angrep) det kalles uenighet og takler man ikke dette så har man ikke noe på et diskusjonsforum å gjøre.

Så lenge kritikken er konstruktiv og går på personlig opplevelse fra det aktuelle skjermen skal man ikke grue seg for å være uenig med enkelte her inne for det bør være rom for synspunkter uten å få slengt spydigheter etter seg.

Personer som gir direkte feilopplysninger er kanskje det mest irriterende her inne og disse må tåle og bli rettet på slik at de som søker rådene i hverfall for korrekt informasjon.

Typen som alltid anbefaler det man selv har kjøpt blir også veldig irriterende etter 20-30 ganger og de bør holde seg til å få råd og ikke gi dem.

Takk

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Flotte ord av noen og mer diplomatisk av andre etter mye skitkasting men la oss håpe det blir litt mer forståelse for smak og uenigheter selv om din skjerm blir kritisert og ikke likt av andre (dette er ikke et angrep) det kalles uenighet og takler man ikke dette så har man ikke noe på et diskusjonsforum å gjøre.

Så lenge kritikken er konstruktiv og går på personlig opplevelse fra det aktuelle skjermen skal man ikke grue seg for å være uenig med enkelte her inne for det bør være rom for synspunkter uten å få slengt spydigheter etter seg.

Personer som gir direkte feilopplysninger er kanskje det mest irriterende her inne og disse må tåle og bli rettet på slik at de som søker rådene i hverfall for korrekt informasjon.

Typen som alltid anbefaler det man selv har kjøpt blir også veldig irriterende etter 20-30 ganger og de bør holde seg til å få råd og ikke gi dem.

Takk

Bra du er enig om at personanngrep ikke hører gjemme her,jeg vet iallefall ikke at jeg har anngrepet person, jeg har heller ikke problemer med at andre er uenige med mine erfaringer,noe også min signatur understerker, men jeg har problemer når det går på person fordi en ikke er enig med det jeg skriver, og så lenge det styres unna det så er det greit.

Når så noen spør så er det nettop mine erfaringer jeg svarer med,at de kan gjentas i flere tråder,vel det er jeg iallefall ikke alene om,men nok en gang, jeg kan ikke skrive annet enn det jeg har erfart for nettop da blir det uasnnheter om jeg det gjør.

At så ting en selv har kjøpt blir annbefalt om en er tilfreds med det er vel rimelig naturlig,noe de aller fleste her gjør,hva skulle de ellers annbefale?

Så mange feilopplysninger synest jeg faktisk ikke her er, men om en mener at alt andre skriver som man selv ikke er enig i er feilopplysninger, ja se da blir det sikkert noen irriterende stunder for noen, men jeg opplever det ikke slik iallefall  :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...