Yaricks Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Halla, er litt småfrustert nå etter å ha fått en regning på 350kr fra TNT pga tollutgifter som jeg egentlig ikke skal betale for! Ok tar det fra starten... Jeg klarte å ta livet av min Sony USB stick, så tok kontakt med sony, og de sa at de skulle sende meg en pakke som jeg kunne legge den i, for så å sende den til reparasjon. (Som viste seg å være i frankrike når jeg fikk pakken). So far, so good. Så! Jeg sender pakken til Sony, og det går 3-4 uker før jeg hører at "ok, greit, det er noe veldig galt med denne, vi sender deg en ny via express shipping". Hurra tenker jeg, men det skulle jeg nok ikke gjort. Jeg fikk pakken hjem, og ingen regning fra Sony. Dette gikk på garantien. SÅ! Får jeg idag en regning fra TNT på 350 kr, der 119kr er MOMS for den reparerte usb sticken min, og resten er forbanna administrasjons gebyr! (Hvordan i allverden kan de få lov til å kreve det forresten? 230kr for å bare leggeut for tollen... *sukk*). Men, altså, jeg har jo betalt moms allerede for denne usbpinnen når jeg kjøpte den, så hvorfor i all verdens land og riker skal jeg betale det igjen da? Noe sier meg at det er noe som er VELDIG galt her! Andre som har meninger om dette? /Yaricks EDIT: Kan forresten legge til at Sony la med ett fint lite ark med pakken der det sto verdi på varen på €50, som jo er korrekt, og de må jo gjøre det, men jeg må da kunne kreve å få disse 350kr tilbake av enten Sony eller TNT? Endret 10. januar 2009 av Yaricks Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Er vel et skjema som ikke er fyllt ut vil jeg tro. Ting skal merkes med reparasjon og slikt når det går over landegrensene for at man skal slippe slike krav. Ta kontakt med Sony og forklar dem saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå