Ganam Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hei, har kjøpt meg Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm og bruker dei sammen med pcen min. Elsker lyden i dei, men liker ikkje den typen hodetelefoner for lang-tids bruk. Begynner å bli unkomfortabelt når ørene begynner å bli varme på grunn av null ventilasjon og av at hodetelefonene blir pressa mot hodet for å isolere lyd. Skal levere disse inn og er på jakt etter hodetelefoner som passer meg. Isolering er ikkje nødvendig i heile tatt siden eg er allerede i eit veldig stille miljø, har lyst på noen hodetelefoner som eg kan ha på i mange dager uten å bli varm på ørene. Har funnet noen Audio Technica hodetelefonen eg liker, som passer ørene mine perfekt men som er veldig gamle og holder på å dette fra kvarandre. Føles så godt når toppen av ørene mine hviler under ørekoppene og øreflippene ligger oppo ørekoppene. Kravene til mitt neste hodetelefon kjøp er: - Rundt 2000,- KR. - Åpne - Komfortable og solide er eit pluss. Eg skal bruke hodetelefonene til 60% Spill, og 40% Musikk. Musikken eg hører på er DnB,Dance,Trance,Techno,Rock,Metal. Hører mest på Rock og Metal enn dunk dunk musikken :> Endret 10. januar 2009 av Ganam Lenke til kommentar
JensL Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvis du liker lyden i DT770, så er jo DT990 et meget godt alternativ, da det er den åpne utgaven av DT770. :-) Minst like komfortabel og solid, og enda litt bedre lyd. Merk at det finnes to utgaver, en for profesjonelt bruk, og en for hifi. Det er ikke veldig store forskjeller dog. Hifi-versjonen ser kanskje litt penere ut, og klemmer ikke like hardt mot skallen. Så koster den mer. Lydmessig er den kanskje litt bedre også. Merk også at DT990 ikke finnes i annet enn 250 ohm, med mindre du får en spesiallagd via Manufaktur-greia deres. Her kan man få en i 32 ohms utgave. Så en vanlig DT990 blir tyngre å drive hvis du bare har et lydkort som kilde. Dette er Pro-versjonen Dette er hifi-versjonen Det finnes selvfølgelige andre alternativer, men ingen som er mer like lyden i DT770. Muligens Ultrasone, men de er vanskelige å få tak på i Norge. Hei, har kjøpt meg Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm og bruker dei sammen med pcen min. Elsker lyden i dei, men liker ikkje den typen hodetelefoner for lang-tids bruk. Begynner å bli unkomfortabelt når ørene begynner å bli varme på grunn av null ventilasjon og av at hodetelefonene blir pressa mot hodet for å isolere lyd. Skal levere disse inn og er på jakt etter hodetelefoner som passer meg. Kravene til mitt neste hodetelefon kjøp er: - Rundt 2000,- KR. - Åpne - har 3.55mm adapter - Komfortable og solide er eit pluss. Eg skal bruke hodetelefonene til 60% Spill, og 40% Musikk. Musikken eg hører på er DnB,Dance,Trance,Techno,Rock,Metal. Hører mest på Rock og Metal enn dunk dunk musikken :> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå