Gå til innhold

Hjelpe-vinduer til alle programmer popper opp hele tiden

Anbefalte innlegg

Jeg har aldrig vært plaget med virus/malware, men for ca en mnd siden begynte windows hjelpe vinduer å dukke opp i tide og utide, opptil 50forskjellige vinduer ble åpnet på en gang. Da dette skjedde, fulgte jeg rådene fra forumet og kjørte HiJackthis, combofix og Malwarebytes anti-malware. Jeg fikk ingenting ut av det,og AVG har ikke funnet noe virus. Men så gikk det en god stund uten at problemet oppstod. Men her om dagen kom det tilbake; alle programmer jeg starter kommer hjelpe vinduet opp, hele tiden. Internet explorer, opera, firefox, notepad, you name it. Så da formaterte jeg pc'en, innstallerte kun drivere til pcen, og kjørte malware programmene om igjen.Ingen hjelp, og Nå håper jeg at noen her kan kaste litt lys over denne frustrende situasjonen. Jeg har lagt ved logger og noen bilder.

På forhånd mange takk.

mbam_log_2009_01_10__14_21_04_.txt

post-8256-1231598630_thumb.jpg

post-8256-1231598671_thumb.jpg

hijackthis.doc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm..kan det være så enkelt montro? det er en laptop, så jeg har tatt av selve tasten..kan se om det hjelper..kan være noen connections i platen som fucker opp litt da kanskje..jeg prøvde å stoppe help i cmd men det klarte den visst ikke...jaja, får se om å ta vekk tasten hjelper..

Lenke til kommentar

det gjelder absolutt alle programmer,tilogmed de små dialog boksene som feks overføring, og når jeg skulle browse etter filer og legge til dette innlegget. Prøvd det med kabal også nå, samme sak..:( frustrerende greier, har lyst å bare få deaktivert hele f1 tasten men det er vel litt vanskelig på en laptop. er dere sikker på at det ikke kan være noe malware? siden det oppstår uregelmessig?

Lenke til kommentar

Var det jeg også tenkte, at det vanskelig kunne være det etter at jeg formaterte...Har ikke tilgang på eksternt tastatur for jeg for tiden bor i malmö...Men finnes det en måte å deaktivere hele tasten på? Jeg har en Zepto Znote 6615 WD..kanskje jeg skulle kontakte dem å høre. Uansett er det uaktuelt å sitte med ekstern tastatur til en laptop, blir litt av poenget med bærbar borte..:p Jeg heller faktisk mer og mer mot en Mavbook nå om dagen faktisk..enn så lenge jeg har vært "motstander" av det..:p Men har ikke helt cash til det enda..

Lenke til kommentar

For å eliminere tastatur som kilde til dette kan du deaktivere det og se om hjelpevinduene popper opp uten tastaturet.

høyreklikk min datamaskin og velg behandle. Trykk så på enhetsbehandling og finn tastaturet, høyreklikk, deaktiver. Husk at du ikke kan skrive uten å aktivere igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...