Gå til innhold

amd athlon 64 3800+ ati hovedkort med 4 gig minne og 350 w strømforsyning: Hvilket skjermkort bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hørt pci express 2.0 kort kjører på 1.0. Jeg leter etter et Nvidia eller ATI kort som er Direct x 10.0 kompatibelt. Jeg bruker Vista Home Premium 32bits og spiller en del. Kortet jeg har brukt så langt er et Nvidia 7300 se kort. Hørt nvidia 8800 gt kortene som har kommet skal være kompatible. Jeg har tre disker pluss en dvd som kjører på maskinen og strømforsyningen er på 350w. Må jeg ha et kort uten vifte? Det jeg bruker nå har ikke vifte.

"Se" teknologien har jeg ikke skjønt. Hovedkortet har også et onboard ATI skjermort som jeg brukte tidligere. Hvordan kobler jeg det fra i BIOS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke oppgradert til annet skjermkort med den psuen, men hvis du kun spiller gamle spill så kan det gå ann med et ATI 3850, ellers så må du også bytte til kraftigere psu.

Om du vil ha vifte eller ikke er også valgfritt.

Onboard skjermkortet kan deaktiveres fra biosen.

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Tror du heller du burde gå for et ATI HD 4670 yter bedre enn HD 3850 og bruker mindre strøm. og du trenger heller ikke noe ekstra kabel fra strømforsyninga til et HD 4670

Strøm test

Ytelses test

er akkuratt det samme om du kjøper kort med eller uten vifte. Eneste du må skjekke opp er at noen kort med vifte kan ta en eksra slott i kabinettet ditt, så da bør du skjekke om du har plass til det.

og vis pcen din er veldig liten kan det hende at du må ha et low profile kort.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Det må være sdram og er det kortet direct x 10 kompatibelt? Takk for råd.

Ja nå så jeg at det er 10.1 kompatibelt.

Takk igjen.

Hvordan vet jeg om jeg kan bruke DDR3 standarden eller ikke? Plug and play tar vel det meste?

Endret av daemonphilos
Lenke til kommentar

Minnet på skjermkort og systemet spiller INGEN rolle, hvem enn det er som har startet denne myten vet jeg ikke men den er 100% busted :p

Du kan ha skjermkort med GDDR5 minne og VANLIG DDR minne om du så ville!

Så her er det bare å kjøre på om du har PCI-E spor på x16 i lengde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...