vkvien Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Vurderer nå å kjøpe nytt digitalkamera. Har fra før et 2 år gammelt Hewlett Packard c200 (1 megapixel) som jeg gav 3 000,- for, men synes kameraet gir dårlig bildekvalitet i litt for mange situasjoner. Derfor har jeg begynt å spekulere i nytt kamera. Prisklassen bør være rundt 5-6 000,-. Har sett på Canon Digital Ixus V, og jeg liker kameraet. Men jeg har sett mye negativt om det i tester, og er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. Jeg er ikke noe annet enn en hobbyfotograf og kan ikke mye om kamera, men er interessert i å lære og vil derfor ha et kamera som er noe mer avansert enn et nybegynnerkamera. Så spørsmålene mine er følgende: 1) Hvilket digitalkamera i prisklassen 5-6 000.- vil dere anbefale? Bildekvalitet er viktig! 2) Er det noen som har kjøpt ixus v -kameraet som kan fortelle litt om erfaringer med det, og om de er fornøyde? På forhånd mange takk for svar! :smile: Vennlig hilsen Vidar Kvien : [email protected] Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Ta en titt her for å kjøpe digitalkamera: http://prisguide.digitalkamera.no/vis_kate...i=digitalkamera Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Kamera for 5-6000? Skal du kjøpe for 5-6000 kr, må det bli 2 megapixler. Men det kan være veldig bra. Jeg anbefaler Olympus C2040. Har brukt C2020 i 2 år, mange manuelle valg, svært god bildekvalitet, er solid. C2040 har største blender f 1.8 (meget lyssterkt), en kraftig blitz, 3x zoom, koster ca.3850 + porto hos databutikken.com. Du må ha ekstra minnekort (300 kr), dobbelt sett oppladbare batterier (ikke kjøp originalt) og lader, og veske, og da er du oppe i bortimot 5000 kr. Helge Lenke til kommentar
Jermund Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Fujifilm finepix 2800Z. Det ligger i prisklassen mellom 4500 og 5000. Har bestillt et selv, skal inrømme at eg har så å si null peiling på kameraer men eg stoler på denne testen : http://www.steves-digicams.com/2001_review...s/fuji2800.html Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Nikon CoolPix til kr 6750,- er et MEGET godt kjøp. Har et selv. http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...atID=14&GrpID=1 skarsk Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 støttes! Det er grisebillig for et godt kamera! -flff Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 hehe skulle nesten tro at det var tyvgods, neidah bare tuller. JEg har så LØSt på det kameraet der at jeg suggler noe vilt. Men jeg er en fattig student, som ikke har så mye penger, dakar meg :wink: Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå