Jonas Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 jeg har nå kjøpt en s-video-kabel, men når jeg kobler tv'en til pc for jeg bare svart/hvit på tv'en.... det er farge-tv jeg kjører xp pro med et geForce4 Ti 4200-kort. hva kan jeg gjøre for å få farger??? Lenke til kommentar
Treat Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 må sette på pal g eller pal b på TV`n i nvidia option tingen Lenke til kommentar
Sesches Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Gå på properties for skjermkortet og still det inn på å bruke composite signal istället .... så får du sikkert farger. -sesches Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 må sette på pal g eller pal b på TV`n i nvidia option tingen ø? mener u kontrollpanel, nvidia-greie?? der er det jo ingen ting... Gå på properties for skjermkortet og still det inn på å bruke composite signal istället .... så får du sikkert farger. finner ikke noe composite-greie... kan du si hvor knappen er?? trinnvis hvordan man kommer dit Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Ikke composite på S-video kabler. Men som sagt, gå på nview tabben: >finn skjermer > skjerm2: > (et eller annet for å endre på innstillinger [sitter i linux nå]) > sett opplegget til PAL-B eller G (det står norge først, tror jeg) da skal du ha farger. Har du et gammelt TV er det ikke sikkert du kan få farger med s-video og må bruke composite-kabel Lenke til kommentar
eivtorg Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Du kan også kjøpe en omformer fra s-video til "gul" ledning og så koble til tven, da funker d og Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Du kan også kjøpe en omformer fra s-video til "gul" ledning og så koble til tven, da funker d og jeg kjøpte også en omformer fra s-video til scart Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 der du kan sjekke skjerminnstillinger under avansert nvidia så kan du endre sgnal til composite i stedet for s-video, kan du ikke det last ned siste drivere. krever 5min roting så ikke klag du lærer mye på veien Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Bare skift til PAL som nevnt tidligere, da skal det virke, hvis du ikke har et NTSC(Eller hva det heter). Har du NTSC så setter du NTSC på, og ikke PAL. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 http://www.home.no/jonas1/untitled.bmp stort bilde har ikke helt skjønt hvor man skifter pal-greiene... jeg dobbeltklikker på skjerm to. da for jeg opp vinduet til høyre. er det noe der?? har ikke funnet noe der.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg pleier å svare dette: Hvis skjermkort og TV er i orden, burde det holde å lese dokumentasjonen til skjermkortet og brukansvisningen til TV. De vanligste feilene er: - Skjermkort ikke stilt til PAL. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). Lenke til kommentar
Bearmatic Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Skjerminnstillinger->Avansert->Geforce 4 ett eller annet fanekort->på venstre side(slidebar) velg Device Selection: PAL-B og velg sammensatt / Composite som utdataformat for video i stedet for S-Video. Burde gi deg farger. Lenke til kommentar
Palsam Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Kanskje et dumt spørsmål, men har du sjekket at du har valgt rett inngang på TV'en (dvs. at den inngangen du velger med fjernkontrollen er den samme som du har koblet kabelen på)? Jeg kjenner en *kremt* som plugget S-video kabelen inn foran på sin Sony 29" noe, valgte inngang 1 med fjernkontrollen og fikk svart-hvitt bilde. Etter mye om og men oppdaget han at s-video inngangen foran var knyttet opp mot (scart-) inngang 2. Valgte denne inngangen med fjernkontrollen og vips! living colour! :smile: Palsam Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 nå fant jeg de pal-greiene men det er jo hundre pal'er der... nå har jeg prøvd alle, men ingen funka hva skal jeg gjøre da?? Lenke til kommentar
Sesches Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Ikke composite på S-video kabler. Men som sagt, gå på nview tabben: >finn skjermer > skjerm2: > (et eller annet for å endre på innstillinger [sitter i linux nå]) > sett opplegget til PAL-B eller G (det står norge først, tror jeg) da skal du ha farger. Har du et gammelt TV er det ikke sikkert du kan få farger med s-video og må bruke composite-kabel Uhm ..... selvfølgelig kan du få composite på s-video kabler. Det er jo akkurat det samme som at du kan få s-video på scart-kabler .... Composite fører kompositt signaler, s-video fører s-video og composite signaler, scart fører rgb, s-video og composite... Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Du kan jo gjøre det litt enklere og laste ned TVtool. Det funker fett, gir deg ofte skarpere bilde og har en hel del flere funksjoner samtidig som det er lett å bruke! Antagelig så har ikke tv'n din støtte for s-video. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg hadde dette problemet til jeg fikk hjelp av en kamerat. Det er to typer på tv'en. Den ene er "AV"og den andre er "SVHS". Da jeg prøvde "AV", fikk eg også bare svarthvitt. Så byttet jeg til "SVHS" og da funket alt helt fint. Les i tv-manualen vist du ikke er sikker på hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Ser ikke ut som tv'en du prøver å koble til takler s-video signaler. Det du kan prøve er å gå til skjerminnstillingene, nview-taben. Der hvor du kan velge utdata-enhet, kan du også velge utdataformat. Sett det til composite så sender det et signal som tv'en din kan takle. PS. Er ikke alle skjermkort som kan endre utdataformat, så det er ikke sikkert du kan gjøre dette, men verdt et forsøk. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Sesches: OK, det var min feil :oops: [edit:] jeg så litt på det store bildet ditt. IKKE bruk windows til dette, bruk nview (altså bruk nvidia-drivere). Bruker du windows sin måte å handle to skjermer på blir det jo bare kluss... Og det kan være en jumper på kortet ditt som er satt til ntsc (ikke særlig sannsynlig da) i stedet for pal eller noe sånt. I norge skal du forresten alltid velge PAL-B eller PAL-G....ALLTID Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå