undseth Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg vil få tak i M-02 uniformen (Goretex) og M-98 uniformen. Er det noe som har en sånn uniform som dere vil selge, eller er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dem? Endret 12. januar 2009 av undseth Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det er ikke en "dress", men en uniform, og hvis du er samler så kan du sikkert sende en mail til noen på www.mil.no. Hva skal du med dem? Lenke til kommentar
undseth Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg skal bruke dem til jakt Endret 10. januar 2009 av undseth Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Skaff deg heller den grønne feltbuksa og gore tex-jakka. Mye bedre til jakt enn de to "arbeidsuniformene" der. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg ville heller ikke brukt M-98 på jakt. Skaff deg en feltuniform istedent. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Husk å sprette av det norske flagget. M04 og M98 er ikke noe å dra på jakt med. Ville satsa på feltjakke og -bukse, eventuelt membranjakke og feltbukse. Membranjakka er grusomt dyr... Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Om du ikke får tak i norsk uniform, kan du jo prøve tysk flecktarn. For meg ser det ut som om det vil gi bedre kamuflasje. Endret 10. januar 2009 av LordArgh Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) M75 bukse og M02 jakka ville vært et bedre valg vil jeg tro. M75 buksa tror jeg ikke du vil ha store problemer med å få kjøpt. Endret 10. januar 2009 av Scarymovies Lenke til kommentar
undseth Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg har sett på litt av vært, men jeg har bestemt meg på kjøpe M-04 og M-98 uniformen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvorfor da? Har du prøvd dem før? Med mindre du kjøper dem i ørkenkamo og skal på safari, eller du går på jakt et sted det er 20 grader og aldri vind eller regn, så er de et veldig, veldig dårlig valg. Kanskje M2000, men ikke de andre lette feltuniformene. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg har sett på litt av vært, men jeg har bestemt meg på kjøpe M-04 og M-98 uniformen Hvis du bare har planer om å bruke de på sommern i godt vær, funker de vel greit. Endret 10. januar 2009 av Scarymovies Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Husk å sprette av det norske flagget. M04 og M98 er ikke noe å dra på jakt med. Ville satsa på feltjakke og -bukse, eventuelt membranjakke og feltbukse. Membranjakka er grusomt dyr... Er du seriøs? Prøvd å gå med M75-jakke på øvelse i en til to uker? I sommerhalvåret er man ALLTID våt, enten av svette eller regn, og den tørker ALDRI hvis man ikke ligger og promper i lagsteltet. Vinterhalvåret går man rundt med et ispanser. Dårligere jakke for universelt bruk har jeg aldri opplevd. Vet ikke hvilken membran du sikter til, men M02(type HH, goretex, ikke nyeste utgave) fungerte for meg mye bedre. M75-bukse derimot, er et av de plaggene jeg har trivdes best i sålangt i livet. Kombinert med vinterkamoen på vinteren fungerer den meget bra. Kombiner denne med M02 og du klarer deg bra! Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 m98 kan du nok få overalt, uten prob. f eks qxl.no, eller alle mulige militærsider etc. og ditt billigste alternativ. Skal du bruke den på jakt eller turgåing generelt ville jeg ikke brukt den da den er like mye et innendørsplagg. Feltbukse og feltjakke derimot er temmelig bra. m04 er jævelig dyr trur jeg. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 http://www.miltrad.no/ http://www.forsvarsbrukt.no/ For flere linker: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=761075&hl= Men anbefaler heller ikke M-04 til felt bruk. M98 er litt bedre, men ikke M-04. Det er ikke egnet for bruk i skog, i det hele tatt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Feltutstyret i Gore-tex som forsvaret bruker bråker for mye til mange typer jakt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Husk å sprette av det norske flagget. M04 og M98 er ikke noe å dra på jakt med. Ville satsa på feltjakke og -bukse, eventuelt membranjakke og feltbukse. Membranjakka er grusomt dyr... Er du seriøs? Prøvd å gå med M75-jakke på øvelse i en til to uker? I sommerhalvåret er man ALLTID våt, enten av svette eller regn, og den tørker ALDRI hvis man ikke ligger og promper i lagsteltet. Vinterhalvåret går man rundt med et ispanser. Dårligere jakke for universelt bruk har jeg aldri opplevd. Vet ikke hvilken membran du sikter til, men M02(type HH, goretex, ikke nyeste utgave) fungerte for meg mye bedre. M75-bukse derimot, er et av de plaggene jeg har trivdes best i sålangt i livet. Kombinert med vinterkamoen på vinteren fungerer den meget bra. Kombiner denne med M02 og du klarer deg bra! M02 lages i mange typer membran (blant annet goretex), og den er jævlig dyr. Jeg har brukt m-75 på jakt og fjellturer (dog ikke militært) selv, og syntes den var helt ok. Membranuniformene til forsvaret bråker veldig mye. Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Vil nå si at en goretex jakke til 1000kr (hvis du "mister" den når du er i millitæret riktignok) er billig. Koster ca 2000 hvis man kjøper den sivilt. En sivil goretex jakke kan koste opptil 4000kr. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 1600 om du mister den i militæret, og det er den billige varianten Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 En sivil goretex jakke kan koste opptil 4000kr. Hadde det bare vært så vel. Denne er altså ikke sivil? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det er mer enn et laken i TS for en Gore-tex av nyeste type! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå