Gå til innhold

[Løst]M-02 (Goretex) og M-98 uniformen ønskes kjøpt.

undseth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk å sprette av det norske flagget. M04 og M98 er ikke noe å dra på jakt med. Ville satsa på feltjakke og -bukse, eventuelt membranjakke og feltbukse. Membranjakka er grusomt dyr...

Er du seriøs? Prøvd å gå med M75-jakke på øvelse i en til to uker? I sommerhalvåret er man ALLTID våt, enten av svette eller regn, og den tørker ALDRI hvis man ikke ligger og promper i lagsteltet. Vinterhalvåret går man rundt med et ispanser. Dårligere jakke for universelt bruk har jeg aldri opplevd. Vet ikke hvilken membran du sikter til, men M02(type HH, goretex, ikke nyeste utgave) fungerte for meg mye bedre.

M75-bukse derimot, er et av de plaggene jeg har trivdes best i sålangt i livet. Kombinert med vinterkamoen på vinteren fungerer den meget bra. Kombiner denne med M02 og du klarer deg bra!

Lenke til kommentar

m98 kan du nok få overalt, uten prob. f eks qxl.no, eller alle mulige militærsider etc. og ditt billigste alternativ. Skal du bruke den på jakt eller turgåing generelt ville jeg ikke brukt den da den er like mye et innendørsplagg. Feltbukse og feltjakke derimot er temmelig bra. m04 er jævelig dyr trur jeg.

Lenke til kommentar
Husk å sprette av det norske flagget. M04 og M98 er ikke noe å dra på jakt med. Ville satsa på feltjakke og -bukse, eventuelt membranjakke og feltbukse. Membranjakka er grusomt dyr...

Er du seriøs? Prøvd å gå med M75-jakke på øvelse i en til to uker? I sommerhalvåret er man ALLTID våt, enten av svette eller regn, og den tørker ALDRI hvis man ikke ligger og promper i lagsteltet. Vinterhalvåret går man rundt med et ispanser. Dårligere jakke for universelt bruk har jeg aldri opplevd. Vet ikke hvilken membran du sikter til, men M02(type HH, goretex, ikke nyeste utgave) fungerte for meg mye bedre.

M75-bukse derimot, er et av de plaggene jeg har trivdes best i sålangt i livet. Kombinert med vinterkamoen på vinteren fungerer den meget bra. Kombiner denne med M02 og du klarer deg bra!

M02 lages i mange typer membran (blant annet goretex), og den er jævlig dyr. Jeg har brukt m-75 på jakt og fjellturer (dog ikke militært) selv, og syntes den var helt ok. Membranuniformene til forsvaret bråker veldig mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...