Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Takst: "Spor etter eldre lekkasje i himling på bad."

Anbefalte innlegg

Jeg ser på en leilighet i bergen der det står i taksten: "Spor etter eldre lekkasje i himling på bad. Stoppekranen for vannet er i en luke i himlingen, like ved fuktmerkene. Tørr på befaringsdagen."

Jeg har spurt hun som eier om dette, og hun sier at det var der da hun kjøpte i 2005 og at det ikke har utviklet seg siden dag. Hun pusset opp badet 2005-2006, men gjorde ingenting med taket/himlingen sier hun.

Fuktmålingene til takstmann påviser ingen unormale fuktverdier hverken på bad eller det tilgrensende kjøkkenet. Leilighetsbygget er fra 1959.

Er dette et tegn på et større problem? Bør jeg styre unna?

Skal på en grundigere befaring i helgen. Kan jeg gjøre egne fuktmålinger eller må jeg ha byggkyndig hjelp?

Endret av yssi83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

få noen proffe til å se på det og en god forsikring. Hadde selv et bad med feilmonterte sluk i 2. etasje, der det lakk ned i 1. Kunne aldri gjettet at det var noen feil der før vannet rant, og det ble relativt dyrt.

Det du risikerer er at det er et sluk som ikke alltid blir benyttet som lekker, eller at noe "svetter" litt, og skjer dette over tid kan du risikere mugg og råte. Det at det er tørt på befaringsdagen sier vanvittig lite om tilstanden. Så med mindre du har tenkt å pusse opp og åpne, så kan det være lurt å stå over (tenker en proff krever at det åpnes, ettersom h*n ikke kan se noe mer enn deg med tak)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...