cyclo Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Atter en gang oppdaget jeg at det selvsagt fantes en mode for noe jeg tidligere har brukt egen programvare for, og at moden selvsagt var 100 ganger bedre og 100 ganger mer effektiv enn programvaren jeg brukte. (Denne gangen var det org-mode) Derfor tenkte jeg at vi kanskje skulle ha en tråd hvor man kunne utveksle Emacs erfaringer, og ikke minst fortelle litt om de ulike modes man selv bruker så kan vi oppdage nye thing. Kodesnutter til .emacs er også en fin ting å poste. (Jeg er sikker på at det finnes mange der ute som bruker Emacs flittig - uten å ha Lisp kunnskaper) Sist men ikke minst er linker til gode guider, tutorials og howtos et must. Jeg skal forsøke å holde førsteposten oppdattert med det beste av informasjonen fra tråden. Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) matlab.el gjør den medfølgende editoren i Matlab totalt overflødig, anbefales varmt. Lagde en emacs plugin selv en gang, men jeg ble svimmel av alle parentesene, og fikk den i grunnen aldri ut av beta. Hadde jeg kunnet lisp godt, skulle jeg portet over matlab.el til å bli en plugin for octave. Begynte såvidt på det også, men tiden/viljen strakk ikke til. Octave sin er elendig Her er det masse godt stoff om emacs: http://www.emacswiki.org/ Endret 10. januar 2009 av Del Lenke til kommentar
.... Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) What you can learn from ido.el En tankevekkende sammenligning av brukergrensesnittene til TextMate og Emacs: Hva kan vi lære av dem? (Ja, du leste riktig: «lære av», «brukergrensesnitt» og «Emacs» i samme kontekst.) Videoen demonstrerer «fuzzy matching», tilgjengelig via Command-T i TextMate og ido.el i Emacs. Mens dette er implementert «bak kulissene» i TextMate, kan den transparente koden i ido.el integreres i langt flere sammenhenger enn de opprinnelige; videoen viser en egenskrevet funksjon som tar ido.el i bruk. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå