Gå til innhold

Hvorfor skulle jeg kjøpe Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grafikken er svært bra, men det kreves endel hw for å kjøre på full skuv. Quests er varierte og mange er veldig gode.

Alt i alt et herlig spill og aktiviteten bare øker nå for tiden. Flere og flere slutter med andre mmorpg's og kommer til AoC.

 

Koster det penger i måneden?

Veldig bra beskrevet^^ Takk! :D

Lenke til kommentar
Grafikken er svært bra, men det kreves endel hw for å kjøre på full skuv. Quests er varierte og mange er veldig gode.

Alt i alt et herlig spill og aktiviteten bare øker nå for tiden. Flere og flere slutter med andre mmorpg's og kommer til AoC.

 

Koster det penger i måneden?

Veldig bra beskrevet^^ Takk! :D

 

Ja, det koster cirka 100 lappen i måneden

Endret av Exsessum
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Ja, følg saueflokken! Bææææææ

 

Vel AoC er en flopp, så hvorfor gå dit? Det er et dårlig spill. World of Warcraft har 11 millioner subscribers. Må være bra da?

 

Og ja, jeg har spilt både Age of Conan og World of Warcraft. Sistnevnte spilte jeg over 2 år men AoC var så dårlig at det ble på hylla etter et par uker.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Haha, enig med Ninja.

 

Men som sakt, alt av ustabilitet og problemer med crashing etc etc er fikset for 90% av folka som spiller. 3 nye dungeons kommer i neste patch. Pvp'n er utrolig artig, og med pvp levler og armor.

 

Du burde prøve det.

 

edit : ignorer Kron, han har ikke spilt siden release og har ikke peiling på hva han snakker om. Masse nytt, fix og god saker er blitt lagt til og er på vei inn i spillet as we speak.

Og, som regel er folk som begynner å skravle om hvor mye bedre wow er nokså usakelige, men tanke på at spillet har vært ute i 5 år, mens AOC har vært ute i noen måneder. Er sikker på at om 5 år til er AOC et bunnsolid spill.

 

MEN MEN! La oss snakke på en måte som faktisk svarer på det som faktisk er spørsmålet i topic'en!

 

-----------------------------------------

 

 

Og det er svært morsomt å raide i AOC også. Hver boss har unike taktikker, og noen av dem er rene utholdenhets tester, men igjen da blir det ekstra givende når du endelig får ned bossen :)

Et eksempel på dette er en boss vi kaller yakmahar, som er en laaaaang fight. Kan også være kort, men hvertfall sånn vår guild er satt sammen tar som regel fighten 20-30 min, og alle må være topp fokusert hele veien. Når du har wipa en 3-4 ganger på den, og holdt på i noen timer skal jeg love deg det er gøy å endelig få det til :D

 

Men nok om det, poenget er at det er givende, og ikke kjedelig å raide i AOC. Så klart, om du farmer samme tingen 110 ganger vil det jo være kjedelig, men inntil du har gjort det en god del ganger er det forsatt artig :)

 

For å gå inn litt på pvp delen. Her kan du få armor og våpen som har en genial egenskap, de gir stats, men kun stats som gjør en forskjell i pvp. Dvs at du kan spesialisere deg på pvp med denne typen armour, som igjen gjør pvp svært givende da det er svært gode bonuser vi snakker om her.

 

Også den delen med guilds har en SVÆRT viktig rolle, både i pvp og PVE. I pvp får man masse godsaker av å være medlem av en guild. Hele guilden må sammarbeide om å bygge opp byen sin, men ressuerser av alle slag, men når dette er gjort for du også en masse fine bonuser som du garantert får bruk for, er derfor ekstra givende og virkelig streve og arbeide for å bygge opp byen din. Du har masse bygninger, og disse har også tiere, altså T1-T3, så er uendelig mye med ressurser og dill man må gjøre for å fullføre hele byen.

Man kan også ha svære siege kamper, hvor gjerne hele guilds klasher sammen i et sallig lite hælvetes spetakkel, men dette er svært gøy :D Tho FPS din vil grine om du har en litt treg pc :p

 

Når vi snakker om byer og bonuser så finnes det også armour som kun spesialiserer seg på folk som ønsker å raide. Vi har en bonus kalt Heroic. Her har man igjen Heroic defence, attack etc, dette er bonuser som KUN aktiveres når du kjemper enten med mobs med langt høyere level enn deg, eller som er elite mobs eller raid mobs. Det er derfor svært viktig, og givende å farme for slikt gear, da man virkelig merker forskjell. F.eks fikk jeg en 3-4 epic items til min spiller, som adda en del attack rating for heroic. Jeg merket en vanvittig endring i min DPS, og det er kjempegøy å virkelig merke at damagen går virkelig opp ettersom hvor mye raid gear du skaffer deg.

Damagen varier jo også fra hva slags gruppe / buffs og sånt du har, men du merker virkelig forskjellen.

 

Så det skal AOC ha, det med å spesiallisere armoren for hva du ønsker å gjøre er virkelig bra, selv om dette er vanlig i de fleste slike spill så syntes jeg AOC sin løsning er svært ellegant.

 

En annen ting som er verd å nevne er at FPS'n er blitt BETRAKTELIG bedre siden release. Min FPS har nesten dobla seg på max instillinger i forhold til med release. Dette varierer fra sone til sone, men de arbeider med å opptimalisere alle, så med tia så vil det meste flyte bedre.

 

Og så skal AOC ha det at jeg aldri har sett et flottere MMORPG spill tidligere :) Grafikken er lekker, og om du har dataen til å kjøre det så er det virkelig en fryd for øynene.

 

Sånn, håper dette var til litt hjelp :)

Endret av The Very End
Lenke til kommentar
Ja, følg saueflokken! Bææææææ

 

Vel AoC er en flopp, så hvorfor gå dit? Det er et dårlig spill. World of Warcraft har 11 millioner subscribers. Må være bra da?

 

Og ja, jeg har spilt både Age of Conan og World of Warcraft. Sistnevnte spilte jeg over 2 år men AoC var så dårlig at det ble på hylla etter et par uker.

 

Spørsmålet her er hvorfor han skal kjøpe AoC. Ikke hvorfor han skal spille WoW, bli sugd på kino, spise bæsj eller gå på ski i Sahara. Men du skal ha takk for innsatsen med å spre budskapet om at WoW virkelig er best. Det visste jeg faktisk ikke fra før. Når du er ferdig her i Age of Conan delen av forumet, håper jeg du tar turen over til blant annet LotRo og WAR for å fortelle det samme. Du vil nok klare å overbevise de fleste med de 4 linjene der. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Ja, følg saueflokken! Bææææææ

 

Vel AoC er en flopp, så hvorfor gå dit? Det er et dårlig spill. World of Warcraft har 11 millioner subscribers. Må være bra da?

 

Og ja, jeg har spilt både Age of Conan og World of Warcraft. Sistnevnte spilte jeg over 2 år men AoC var så dårlig at det ble på hylla etter et par uker.

 

Spørsmålet her er hvorfor han skal kjøpe AoC. Ikke hvorfor han skal spille WoW, bli sugd på kino, spise bæsj eller gå på ski i Sahara. Men du skal ha takk for innsatsen med å spre budskapet om at WoW virkelig er best. Det visste jeg faktisk ikke fra før. Når du er ferdig her i Age of Conan delen av forumet, håper jeg du tar turen over til blant annet LotRo og WAR for å fortelle det samme. Du vil nok klare å overbevise de fleste med de 4 linjene der. Lykke til!

 

Jeg oppgir wow som et alternativ. Poenget jeg vil fram till er at AoC er noe møkk, og det er Funcom også. Et selskap som ikke har livets rett. Wow engasjerte meg fra dag 1 på tiltale fra innlegget til "The Very End".

 

Funcom har dretet på draget fra dag 1 og defor vil AoC aldri bli stort uansett hvor mye de fikser på det. Kanksje de har klart å gjøre det mer spillbart men etter hva jeg har sett og lest så er det fortsatt en haug med gameplay issues i AoC. Det er rett og slett ikke et godt spill.

 

Jeg har Warhammer og det er ikke så verst. Spillbart. lotr har jeg aldri prøvd så det skal jeg ikke uttale meg om.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

"Poenget jeg vil fram till er at AoC er noe møkk, og det er Funcom også. Et selskap som ikke har livets rett."

 

Igjen, hvorfor ikek begrunne dette? Jeg akspeterer at du syntes det er noe dritt, men å ikke kunne begrunne dette blir bare for teit, og gir jo ingen muligheter for en diskusjon.

 

Ta deg tid, og gi en GRUNDIG begrunnelse hvorfor du syntes det, topic starteren har godt av å få både positive og negative tilbake meldinger fra spillet, så han selv kan ta avgjørelsen.

 

For det er jo ikke noe problem for meg å si "SPILLET ER KONGE KJØP KJØP NAOUWGH!!!", men jeg vil at du skal kjøpe og spille spillet fordi DU vil, og ikke fordi noen har sakt at det er så flott og fint og alt er bare vellstand med roser og kjærlighet.

 

AOC har utfordringer, det er det ikke tvil om, og mange områder som trenger ballansering og mer arbeid, men det er ikke noe dårlig spill. Spillet har ENORMT potensiale, og er sikker på at vi kommer til å høre mer fra det i fremmtiden.

 

Når Kron klarer å gi en begrunnelse burde du lese gjennom og lage deg en formening om hva som er bra, hva som er dårlig, og utifra det lage deg en formening om det er et spill du ønsker å prøve ut eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
"Poenget jeg vil fram till er at AoC er noe møkk, og det er Funcom også. Et selskap som ikke har livets rett."

 

Igjen, hvorfor ikek begrunne dette? Jeg akspeterer at du syntes det er noe dritt, men å ikke kunne begrunne dette blir bare for teit, og gir jo ingen muligheter for en diskusjon.

 

Ta deg tid, og gi en GRUNDIG begrunnelse hvorfor du syntes det, topic starteren har godt av å få både positive og negative tilbake meldinger fra spillet, så han selv kan ta avgjørelsen.

 

For det er jo ikke noe problem for meg å si "SPILLET ER KONGE KJØP KJØP NAOUWGH!!!", men jeg vil at du skal kjøpe og spille spillet fordi DU vil, og ikke fordi noen har sakt at det er så flott og fint og alt er bare vellstand med roser og kjærlighet.

 

AOC har utfordringer, det er det ikke tvil om, og mange områder som trenger ballansering og mer arbeid, men det er ikke noe dårlig spill. Spillet har ENORMT potensiale, og er sikker på at vi kommer til å høre mer fra det i fremmtiden.

 

Når Kron klarer å gi en begrunnelse burde du lese gjennom og lage deg en formening om hva som er bra, hva som er dårlig, og utifra det lage deg en formening om det er et spill du ønsker å prøve ut eller ikke.

 

Vel, jeg synes selskapet er dødfødt fordi de ikke klarer å gjøre en jobb ferdig før lansering. Anarchy online og Age of conan er begge eksempler på dette. De utsatte og utsatte lanseringsdatoen til age of conan og så gjorde de ikke en bedre jobb en dette? Det var skandalløst, det er blant de verste spilla jeg noengang har spilt. Jeg spilte frem til level 30 og så bare mer og mer hvor tafatt opplevelsen var. Spillet var fullt av bugs, en uforståelig reward system. ikke engasjerende gameplay etc. Om dette er alt de kunne gjøre i den lange utviklinga spillet hadde har jeg ikke stor tro på at det kommer på bena.

 

Spillet har ikke et potensial. Feil utvikler var satt på jobben. Funcom er et elendig selskap.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Haha, er mye sinne forstår jeg? :p

 

Reward systemet er genialt, hvis du leser innlegget mitt forstår du kanskje mer av det :) Men er vanskelig.

 

Alt av bugs rellatert til krasjing er jo fikset så det er 0 stress ansett :)

 

Er enig i at spillet ikke virket helt ferdig med release, men virker mye mer solid nå, samt at mye nytt er kommet.

 

Funcom er ikke et elendig selskap, selv om de har gjort en del gale ting gjør ikke hele selskapet råttent av den grunn. Har også stor tro på han nye lederen, har virker som en bra mann for jobben :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...