Gå til innhold

Problemer med cpu vifta

Cryptic0

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått et problem med vifta mi til cpu og lurte på om dere kunne kanskje svare på mitt spørsmål.

Vell jeg har klart å ødelegge de festene som holder vifta over prosseron. Tingen er det at den ikke sitter godt nok fast og dermed kjøler ikke den ned alt for godt. Må jeg virkelig kjøpe en ny cpu eller er det noen andre alternativer?

Takk for alle seriøse svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hva? Bytt kjøler, skrot pushpin skrammlet.

Vanskelig å sette på til å begynne med, også har de en stygg tendens til å begynne å slippe opp over tid.

Se etter en CPU kjøler som har en bakplate som du fester på HK med fjærbelastede skruer, dette er kjølere som ikke vil gi deg noen irritasjoner under montering og fjerning men HK må som oftest ut ved slike anledninger grunnet bakplaten.

Lenke til kommentar

Tja noen klasser finnes det og av forskjellig kvalitet.

Noctua har en UH12 variant tror jeg den heter (Komplett selger mener jeg) som skal ha denne feste metoden, men dette får noen andre bekrefte eller avkrefte for jeg er ikke 100% sikker.

Tuniq 120 Tower, ett gigantisk monster av en kjøler, det er denne jeg har så her kan jeg med 100% sikkerhet bekrefte at her sitter det en bakplate som limes bak på hovedkortet ditt og er ganske solid, men den er stor og tung og ikke alle kabinett takler 15cm høye kjølere.

ThermalRight Ultra Extreme aka TRUE kjøleren, kjøper du denne med en valgfri 120mm vifte så har du sannsynligvis den beste luftkjøleren på markedet, denne er høy men svært effektiv.

Perfekt valg om du skal overklokke, støynivået bestemmer du selv siden den ikke leveres med vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...