N|troXx Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) hei, er på vei til å kjøpe ny forsterker. Høytalerne blir antagelig Patos 410mk2 eller Dynavoice F-6 ex, Recieveren jeg har sett på er Yamaha rx v663 og H/K avr 255, hvilken burde jeg gå for? Tusen takk for rask respons Endret 28. januar 2009 av N|troXx Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Om det skal brukes til et rent stereo-oppsett anbefaler jeg ikke en reciever. Men om dette ikke er tilfelle, og du ikke har bruk for pre-out, så kan jeg tipse deg om Onkyo TX-SR606 som koster 4395 kr på netshop.no. Yamahaen er også god, litt skeptisk til H/K. Kommer egentlig litt an på hva denne skal brukes til. Film eller musikk? Hvilken musikktype hører du på etc.. Endret 10. januar 2009 av Jtand Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Både Yamaha, Onkyo og Hk er alle trygge kjøp dersom du ønsker en Reciver som kan spille dekode hd-formatene du finner på blu-ray. Selv har jeg Hk avr 255 og er veldig fornøyd med den, men mange har hatt små problemer med de, så vil si at Onkyo og Yamaha er like gode kjøp. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Om det skal brukes til et rent stereo-oppsett anbefaler jeg ikke en reciever. Hvert fall ikke surround reciver. Jeg ville sett på en stereoforsterker. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Trådstarter: Skal du kjøre surroundoppsett med tiden eller kun stero? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 I og med at trådstarter utelukkende har sett på receivere, antar jeg det er en receiver han skal ha. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 I og med at trådstarter utelukkende har sett på receivere, antar jeg det er en receiver han skal ha. Kommer jo ann på behovet for radio egentlig. Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Hvis det er en surround reveiver trådstarter er ute etter så vil jeg også anbefale og ta med Onkyo 606 som nevnt ovenfor, og Denon AVR 1909 som jeg nettopp har bestilt fra hifiklubben i vurderingen Alle er receivere som støtter de nye høyoppløselige lydformatene og generelt sett gir masse for pengene i budsjettklassen Mvh Olav B, G Endret 11. januar 2009 av olavgulb Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Takker så mye for svar. Blir litt sen respons, men endte opp med en H/K avr 255 samt et par JBL ES30 høytalere. Kommer til å bygge det ut til 5.1 oppsett senere, når pengene strekker til. Blir god lyd i allefall nå, og enda bedre senere. Er mye rock og film det går i, derfor surround reciever. ES serien fra JBL overbeviste meg til å satse på dem i stedet for de aller billigste høytalerne som jeg kikket på tidligere. Gav 8k for dette, vet ikke om dette er et godt kjøp, men men. Gleder meg til å få utstyret i hus:D Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Kan ikke tenke med du blir misfornøyd. En kompis av meg har et sett med ES høyttalere fra JBL med en avr 255, og det kan trøkke som faen når vi ser film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå