Royal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hei 2 kontorer i 2 forskjellige byer med vær sin Telenor ADSL linje. Ca 4 maskiner på vært kontor Disse har noen felles excel og word filer som alle skal kunne ha tilgang til. I dag har de satt opp en pc med win xp med hamachi. Dette fungerer forsåvidt greit nok, men det hender hamachi programmet tryner hos noen og da skjønner de lite. Også tror jeg hamachi cropper hastigheten over WAN så filene tar unødvendig lang tid å åpne. Vurderer å sette opp en annen VPN løsning her. Har sett litt på OpenVPN. Kanskje bruke eksisterende Linksys wrt45g DD-WRT med OpenVPN server på kontor 1 og sette inn en ny wrt54g som OpenVPN klient på kontor 2. Noe ala dette: http://www.geek-pages.com/articles/latest/...--_bridged.html Noen som har erfaring med OpenVPN WRT54g eller tilsvarende løsning. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Et svar litt på siden, men hva med å sette opp en ftp? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Bruker selv openvpn på to ipcop bokser. Funker veldig bra. Både med kontor->kontor og pc->kontor. Skal se om jeg finner igjen howtoene jeg brukte. Lenke til kommentar
Royal Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Et svar litt på siden, men hva med å sette opp en ftp? FTP server har vi forsåvidt oppe. Men det blir alt for avansert for brukerne, de har bare en fil snarvei på skrivebord mot vpn server.. Lenke til kommentar
Morthez Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Dersom du har 1 brannmur på hver side, så kan du sette opp en Site-to-site tilkobling. Dette vil gjøre det sømløst, og enkelt å få tilgang til flilene som ligger på en server på en av lokalene. Ytelsen kommer såklart ann på hvor bra linjene er (opp/nedlastning). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå