XuserX Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hei Jeg har tenkt å starte ei liten nettbutikk men har sett på berrg får registrering så må man betale rundt 2000 kr får å få org. nummer. Jeg ser ikke vitsen i å betale så mye når jeg ikke skal ha ei stor virksomhet. Hvis jeg derimot ikke registrerer firma og åpner siden på .net eller .com domene kan jeg få problem med staten om skatt? tror aldri jeg kommer til å tjene over 50 000 kr Lenke til kommentar
qdos Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg trodde det var gratis å registrere et enkeltmannsforetak. Men hvis du uansett synes 2000 er for mye å investere, og at du regner med en liten omsetning, spørs det om du like gjerne kan selge det du vil selge på finn.no eller qxl.no. Det kommer helt an på hva du skal selge, og siden du ikke har skrevet noe om det er det også vanskelig å gi noen råd om det... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det er gratis å registrere et enkeltmannsforetak. Men det finnes krav om registrering i andre registre alt etter hvilken type virksomhet man driver og hvor mye man tjener. Dersom man driver med videresalg vil man måtte registrere seg i enhetsregisteret i tillegg og dette koster penger. Har man omsettning på et kalenderår på 50k eller mer så skal man også registrere seg i merverdiregisteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå