Gå til innhold

BK: Fordums tider i forfall

Larsenio

Anbefalte innlegg

Dette bildet er et av de første bildene jeg tok med kameraet.

Det er nesten et år siden, og siden den gang har fiskehjellene blitt jevnet med jorden og det har blitt ett mindre fiskebruk på Andenes.

Og jeg har blitt et motiv fattigere.

Lukkertid 1/180 sekund

ISO 100

f/9.5

55mm brennvidde

Lett justert farge på himmelen, croppet lett.

post-179066-1231585667_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser du har hatt et lite dilemma her, og slikt skjer jo av og til. Du måtte opprinnelig velge mellom rett horisont, eller rett linje i rule of thirds. Du har valgt et kompromiss, men nesten umerkelig helling for begge to. Men bare nesten, og det er sikkert noe du vet fra før.

Men jeg liker det lille av naturens ved kystens dramatikk, og komposisjonen er enkel og grei. Alt i alt et hederlig bilde som viser at du vet hva du gjør.

Lenke til kommentar

Takker for meget konstruktiv kritikk, PM.

Ja det stemmer at det var og er et lite dilemma for meg. Opprinnelig var bildet i tillegg enda mere skakt, men brukte cropping for å rette det opp og trodde jeg hadde fått det helt korrekt. Men den gang ei.

Uansett ble jeg usikker på om det ble feil å kutte mere av forgrunnen nå, har allerede kuttet "litt". Og syns egentlig småbuska i forgrunnen er såpass viktig for bildet at jeg hadde problemer med å kutte den helt. Kunne selvfølgelig ha brukt kloning, men følte ikke for å klusse med dette bildet, bare justere fargene lett.

Ellers noen som har noe å tilføye? Kom igjenn da vel :!:

Edit: buske, ikke gresstust som jeg skrev først:)

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

Jeg er vel av den oppfatning at bilder blir best når horisonten er rett. Og det tror jeg dette bildet hadde tjent på også.

Jeg synes du har valgt riktig utsnitt, og fargene gir et godt utrykk på uværet som er på gang.

Flott bilde. Rett horisonten, så er det bare å skrive ut i stor størrelse og henge på veggen.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...