Black_and_Scholes Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvorfor kan man ikke importere alle klassene inn i et Java-program før man begynner å programmere? Eller, i alle fall de mest viktige. Er det f.eks. noe galt i å importere disse før jeg begynner å programmere, enten jeg kommer til å bruke de eller ei? import java.util.Locale; import java.text.DecimalFormat; import java.util.Date; import java.text.DateFormat; import static javax.swing.JOptionPane; Er det ikke praktisk å ha disse liggende? Lenke til kommentar
___ Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvorfor kan man ikke importere alle klassene inn i et Java-program før man begynner å programmere? Eller, i alle fall de mest viktige. Er det f.eks. noe galt i å importere disse før jeg begynner å programmere, enten jeg kommer til å bruke de eller ei? import java.util.Locale; import java.text.DecimalFormat; import java.util.Date; import java.text.DateFormat; import static javax.swing.JOptionPane; Er det ikke praktisk å ha disse liggende? Et import-statement forteller bare kompilatoren hvor den finner klassedefinisjonen når den støter på en klasse den ikke finner under java.lang som er default. Om du har 1000 import-statements og klassen ikke benytter seg av noen av klassene du importerer, så blir ikke den kompilerte filen større enn om du hadde utelatt dem. Selv skriver jeg ikke import-statements lenger. De aller fleste IDE'er (Eclipse, NetBeans, IntelliJ, etc) har funksjonalitet som skriver de automatisk, når man begynner å bruke en klasse som f.eks. ligger i en ekstern jar-fil. I Eclipse er det en funksjon som heter "Organize Imports" som fjerner unødvendige import-setninger. Werner Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 I Eclipse er det en funksjon som heter "Organize Imports" som fjerner unødvendige import-setninger. ... og legger til nødvendige. CTRL-shift-o. I bruk ganske hyppig, ja. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 I Eclipse er det en funksjon som heter "Organize Imports" som fjerner unødvendige import-setninger. ... og legger til nødvendige. CTRL-shift-o. I bruk ganske hyppig, ja. Ja, jeg ble fort svært glad i den. Andre er blitt glade av å bli tipset om den. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Tilsvarende har netbeans CTRL+SHIFT+I. import java.text.* og liknende er vel sett på som dårlig praksis mange steder. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Tilsvarende har netbeans CTRL+SHIFT+I. import java.text.* og liknende er vel sett på som dårlig praksis mange steder. Noen ganger er det heller ikke entydig for kompileren: import java.util.*; import java.sql.*; public class MyClass { // Compile error: // java.util.Date eller // java.sql.Date? private Date myDate; } Noen ganger maa man enkelt og greit velge hva man vil importere: import java.util.Date; public class MyClass { private Date myUtilDate; private java.sql.Date mySqlDate; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå