kaian Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Apen er naturuligvis østlendingen som går bananas når forholdene gir en for området spektakulær solnedgang. Akershus festning forsøker seg i rollen som elg. Jeg klarer ikke å bestemme meg, så jeg legger ut to versjoner, begge tatt med Nikon D40, fargemetning Moderat (laveste), EV -0.7, håndholdt, iso 800, AF-D Nikkor 85mm 1.8 @ 2.2, 1/125 Etterbehandling: nedskalering, oppskarping v1: 2: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 De trærne sto veldig i veien synes jeg. Følte det ble litt rotete. Men det er bare min mening da. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 :!: Et passende svar på tiltale, for det første bildet har faktisk de kvalitetene som jeg savner i disse "apebildene" deres. Med det mener jeg et bilde av noe jeg vil se, og det er noen fine bygninger med en dramatisk himmel over seg. Det er jo den flombelyste kirken som er stjernen her, og ikke himmelen. Det andre bildet faller på tekniske premisser. Støyen blir altfor dominerende. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Trærne gjør vel at hele festningen tar seg bedre ut fra sjøsida, så en soloppgang gjør seg bedre. Jeg synes egentlig ikke jeg klarte å gjøre nok ut av festningen med tanke på å få den til å fylle rollen som elg, men et stykke på vei syntes jeg nok at det var. Det er forøvrig en godt eksempel på at man kan aldri være trygg på at ikke man trenger et stativ. Det ville vært fint å kunne stilt iso ned for disse bildene, både for støy og skarphet. Takk for kritikk! Endret 11. januar 2009 av kaian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå