Gå til innhold

Smart ide for kjøligere pc!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er støv. Hvis kjøleribber blir fylt med støv virker de ikke lenger, og man har et verre utgangspunkt enn man startet med.

Støy er et tema som er viktig for mange. Ikke uten grunn at veldig mange bytter ut medfølgende vifter med mer stillegående, kjøper ekstra cpu-kjøler, og tilogmed betaler kjempemasse for et kabinett som er designet for å være litt mer stillegående pga innovativ design.

Og igjen, ikke alltid lønnsomt å lage hull i kabinetter. Noen kabinetter er designet for en spesiell luftflytf.eks at luft skal tas inn i front av kabinett og trekkes av i topp. Da er det dumt å lage tilleggshull som kan ødelegge for kjøling av harddisker, skjermkort og SB.

Så det jeg skulle frem til, er at det kan være løsningen for noen, men ikke alle. Og det er en del ulemper forbundet med å gjøre det du beskriver.

Lenke til kommentar

Pass på støv!

Og btw, Nexus lager slike kabinetter du etterspør. Luftinntak på undersiden, og utblåsning øverst.

Problemet kom da jeg installerte mitt 3870x2 skjermkort, som var litt lenger og varmere enn kabinettet likte, og temp på NB gikk i været...

Lian Li A10B er et godt kabinett, med gode temp-egenskaper. Plass til to strømforsyninger, klargjort for vannkjøling for de som ønsker det, smart harddiskplassering bak en vifte. Strømforsyninger plassert i bunn, slik at de har sin egen friske kaldluft (istedetfor å sirkulere luften som er varmet opp av cpum skjermkort og harddisker)

Utført i fin sort aluminium, pent å se på, støynivå er bra. Alt i alt et meget godt kabinett. Anbefales på det sterkeste =)

Noen syns prisen er litt guffen, men kabinetter har man så lenge uansett, så det spiller egentlig ingen rolle.

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre dere hva dere mener med sensitive. En pc lager så og så mange watt, som oversettes til så og så mange grader økning på diverse komponenter og totalt i systemet, senker du temp utenfor kabinett med 10 grader, så senker du tempen inni kabinettet med 10 grader (noe mer pga noe lavere motstand, men det er nesten ingen forskjell).

Og da til poenget: Og så? Det er ingen direkte sjokk med det. Hva er egentlig poenget her? Hvis en poc ligger på 60 grader idle og 70 grader load, så gjør den det, hva så? Hvem skader det?

Lenke til kommentar
Jeg må bare spørre dere hva dere mener med sensitive. En pc lager så og så mange watt, som oversettes til så og så mange grader økning på diverse komponenter og totalt i systemet, senker du temp utenfor kabinett med 10 grader, så senker du tempen inni kabinettet med 10 grader (noe mer pga noe lavere motstand, men det er nesten ingen forskjell).

Og da til poenget: Og så? Det er ingen direkte sjokk med det. Hva er egentlig poenget her? Hvis en poc ligger på 60 grader idle og 70 grader load, så gjør den det, hva så? Hvem skader det?

yay. Tar en bestilling på en slik pc som lager watt.. Du har nettopp oppfunnet evighetsmaskinen

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med en prosessor som ligger på 70 grader er det lite beskjedne støynivået på vifta som skal kjøle ned faenskapet. Ikke alle som er gla i konstant viftesus. Og 60 grader idle er ikke en ideell temperatur. Da spretter den ofte langt over 70 grader under kraftig belastning.

Lenke til kommentar

Skjønner lite as.. Jeg har standard fuckings intel vifte på CPU og antec nine hundred med de viftene som følger med... Det er ræv, men det bråker jo ikke og pcen blir aldri for varm uans spill? Dere snakker om 70 grader? :p hva faen ?

max 40 - 50..

uansett, hvordan kan du bry deg om at det bråker når du sitter å hører på høy musikk eller har på headset og du ikke hører det?

Synes du burde kjøpe de svære kjøleribb tårenene fra netshop, også kline til med 120mm på siden av dem, de er døds stillegående og kammerat sin CPU går aldri over 20C..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...