TheUrgeMan Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hei. Har nettopp anskaffet meg ett nytt Sony Alpha 300 m/ 18-70mm objektiv, og skal utbide med ett objektiv til. Har da sett på Sigma 18-200MM F3.6-6.3 DC eller Sony sitt originale 18-250MM. Noen som har noen erfaringer her? Endret 10. januar 2009 av TheUrgeMan Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hei. Har nettopp anskaffet meg ett nytt Sony Alpha 300 m/ 18-70mm objektiv, og skal utbide med ett objektiv til. Har da sett på Sigma 18-200MM F3.6-6.3 DC eller Sony sitt originale 18-250MM. Noen som har noen erfaringer her? Kjøp Tamron 18-250 isteden for Sonys, helt likt optisk, Sony har kjøpt Tamrons løsning og bare puttet en annen innpakning på det. Elles ville jeg byttet 18-70 i en tamron 17-50 F2.8, hvis jeg var deg, det vil du antagelig få mer glede av enn en 18-250.... Så kan du heller kjøpe feks en 70-300 senere for teleenden Her har du en veldig bra side for å finne objektiver til Sony, med brukererfaringer, spesifikasjon og bilder tatt med objektivene, bare å bruke menyen på høyre side til å søke etter det du leter etter: http://www.dyxum.com/lenses/index.asp Endret 10. januar 2009 av Karabin Lenke til kommentar
TheUrgeMan Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Ja, har sett at det anbefales å ha flere objektiv, og det blir det nok på sikt, men er i første omgang ute etter ett objektiv som dekker det meste. Tenker da på å ha med så lite som mulig, og kunne bruke en liten "snutebag" med kameraet i.. Har lest på mange forum, og de skriver vell at Sigmaen er litt skarpere på 200mm enn sonyen. Er det noen som har noen erfaring med noen av disse objektivene? Blir Sigma eller Sony, da jeg har tilgang til disse til hyggelige priser... Har ett Sigma 18-200MM med stabilisator på mitt Canon 300D, og det har fungert greit til ferieturer... Endret 11. januar 2009 av TheUrgeMan Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Da ville jeg valgt Sony sitt:) Sony: http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=415 Sigma: http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=226 Lenke til kommentar
jokabele Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Kjøp Tamron 18-250 isteden for Sonys, helt likt optisk, Sony har kjøpt Tamrons løsning og bare puttet en annen innpakning på det. Nei (igjen). Sonys 18-250 har en annen giring enn Tamrons - 12 omdreinger mot 21 fra nærgrense til uendelig. Hvilket medfører, etter alle solemerker, at Sony fokuserer raskere enn Tamron. Sony eier 11% av Tamron, så det er ikke snakk om å "kjøpe noen løsning" her. Optisk er de, som du påpeker, like. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Kjøp Tamron 18-250 isteden for Sonys, helt likt optisk, Sony har kjøpt Tamrons løsning og bare puttet en annen innpakning på det. Nei (igjen). Sonys 18-250 har en annen giring enn Tamrons - 12 omdreinger mot 21 fra nærgrense til uendelig. Hvilket medfører, etter alle solemerker, at Sony fokuserer raskere enn Tamron. Sony eier 11% av Tamron, så det er ikke snakk om å "kjøpe noen løsning" her. Optisk er de, som du påpeker, like. Sony sin koster kun 500,- kr ekstra, dersom man av en eller annen grunn skal selge senere er jeg rimelig trygg på at Sony sin vil holde verdien bedre enn Tamron sin. Jeg ville gått for Sonys utgave slik ståa er nå, når trådstarter i tillegg har tilgang til Sony's til hyggelig pris hadde jeg ikke vært i tvil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå