Gå til innhold

Forfalskning av pengeseddler!

Carloz89

Anbefalte innlegg

Noen av der som har en formening om hvordan vi kan bli kvitt falske penger, som går unna i markedet for tiden?

- Det er nå mange femtilapper som trolig er forfalsket i allefall i oslo's gater..

Femtilappen er den eneste seddelen som ikke har fått den avanserte gull glinsende stripen over seg, mulig problemet ligger her??

Jobber sev i butikk om vi tokk inn 5 falske penge-seddler i løpet av 2 uker og har vert utrolig oppmerksom på norger merket på høykanten der det står: FEMTI KRONER

Noen som mener noe m vi burde trykke opp nye pengeseddler?

- Tiltak til hvordan vi kan unngå svindel av falske penger??

Tilfellet som jeg har nevnt skal ha blitt rapportert til securitas og politiet.

Endret av Carloz89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
UV-belysning kan være en ide, utelukker "dårlige" kopier fort. Hold sedlene under UV-lys og skjulte mønster kommer fram.

Bra tenkt, men disse lappene er så og si helt identiske..

Var en svak stempling over seddlene..

- andre måter og sjekke det på om man ikke har UV-Lyss i butikken??

Lenke til kommentar

Kjenner du ikke forskjell på papiret da?

Jeg mener å ha hørt at de som behandler mye penger kjenner det med en gang på papiret.

Dessuten er det ikke særlig vanskelig å "fake" vannmerket, og den sikkerhetstråd-saken som sitter inni.

Lenke til kommentar
Uv-lys får man til under hundrelappen, har du sett en vanlig seddel under uv-lys? Uv-vannmerkingen er mye sikrere enn den vannmerkingen man ser opp mot lyset.

Nei, det har jeg ikke så jeg kan ikke uttale meg om hvor vanskelig det er å kopiere noe slikt. Men, når jeg lekte meg dette som liten tass var i hvertfall vannmerket som er synlig for vanlig lys + sikkerhetstråden grådig enkelt å etterligne.

Jeg har ikke prøvd meg med det utstyret jeg har idag og den kompetansen jeg har nå, men jeg er sikker på at jeg skulle klart å lage utrolig gode kopier. Papiret er i grunn det største problemet.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...