Gå til innhold

12000 PC. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Ok, da har jeg lært noe idag.

Men kan jeg få linker til disse testene?

Lese hvor mye bedre Maxtor er...

http://www.explosivelabs.com/reviews/diamo...ata/index.shtml

"outperforms Seagate's Barracuda SATA V"

http://reviews.designtechnica.com/review48...8_intro237.html

"Score: 10 / 10"

http://www.gamersdepot.com/hardware/storag...axplus9/001.htm

"Maxtor leading the pack for price and performance"

http://www.pcreview.co.uk/showthread.php?t...=1&pagenumber=1

"Once again, Maxtor pushes the limits of hard drive technology with its new line-up of DiamondMax Plus 9 drives and in our tests, they definitely have a winner on their hands. In the Sandra test, we noticed that it

performs on par with a drive that is fitted with an 8MB buffer. I’d be curious to see how a Maxtor drive with 8MB of cache would perform and how big of an improvement we would see. Overall, a great performer and I wouldn’t hesitate to recommend it for anyone seeking a new hard drive with a huge amount of storage."

http://www.gamershell.com/reviews_MaxtorDi...X200GBHar.shtml

"Delightful, I’ve been working with both the WD and Maxtor hard-drives for a while, and the Maxtor is starting to show its upper-hand on this, with the key notes being Performance, Reliability and Size. If you are a gamer that wants even more space, this is a definite cream-de-la-cream upgrade. For all DV/Video editors out there, this hard-drive will give you enough space to keep your video material happy for a long time, definitely a winner."

...og slik fortsetter det...

At Maxtor's nyeste disker er helt i toppsjiktet er det vell liten tvil om.

Stiller meg derfor svært tvilende til dine komentarer om å styre unna maxtor(?)

Uansett om han velger Maxtor, Seagate, IBM eller WD tror jeg han vil være fornøyd. Med dagens konkuranse i HD markedet er det ikke rom for dårlige disker. Forskjellen mellom de "fire store" aktørene på markedet vil være marginal i praksis (kanskje med untak av støy - hvor maxtors DiamondMax 9 ligger på en fin 2. plass etter seagate).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, da har jeg lært noe idag.

Men kan jeg få linker til disse testene?

Lese hvor mye bedre Maxtor er...

http://www.explosivelabs.com/reviews/diamo...ata/index.shtml

"outperforms Seagate's Barracuda SATA V"

http://reviews.designtechnica.com/review48...8_intro237.html

"Score: 10 / 10"

http://www.gamersdepot.com/hardware/storag...axplus9/001.htm

"Maxtor leading the pack for price and performance"

http://www.pcreview.co.uk/showthread.php?t...=1&pagenumber=1

"Once again, Maxtor pushes the limits of hard drive technology with its new line-up of DiamondMax Plus 9 drives and in our tests, they definitely have a winner on their hands. In the Sandra test, we noticed that it

performs on par with a drive that is fitted with an 8MB buffer. I’d be curious to see how a Maxtor drive with 8MB of cache would perform and how big of an improvement we would see. Overall, a great performer and I wouldn’t hesitate to recommend it for anyone seeking a new hard drive with a huge amount of storage."

http://www.gamershell.com/reviews_MaxtorDi...X200GBHar.shtml

"Delightful, I’ve been working with both the WD and Maxtor hard-drives for a while, and the Maxtor is starting to show its upper-hand on this, with the key notes being Performance, Reliability and Size. If you are a gamer that wants even more space, this is a definite cream-de-la-cream upgrade. For all DV/Video editors out there, this hard-drive will give you enough space to keep your video material happy for a long time, definitely a winner."

...og slik fortsetter det...

At Maxtor's nyeste disker er helt i toppsjiktet er det vell liten tvil om.

Stiller meg derfor svært tvilende til dine komentarer om å styre unna maxtor(?)

Uansett om han velger Maxtor, Seagate, IBM eller WD tror jeg han vil være fornøyd. Med dagens konkuranse i HD markedet er det ikke rom for dårlige disker. Forskjellen mellom de "fire store" aktørene på markedet vil være marginal i praksis (kanskje med untak av støy - hvor maxtors DiamondMax 9 ligger på en fin 2. plass etter seagate).

Sykt bra med kritikk, nå skal kompissen min som skryter av sin WD få høre :wink:

Lenke til kommentar
ellers vil jeg ikke anbefale maxtor. kjøp heller seagabe barracuda V, eller wd caviar.

???

Vet du noe som ikke resten av verden vet ang. hardisker?!?

Maxtor's nyeste serier har fått topp kritikker overalt. Lese/skrivehastighet er helt i toppsjiktet, og en støynivå godt under WD's disker. Har dessuten en lavere feilprosent på diskene enn f.eks WD Caviar...

Gå for maxtor du...anbefales!

problemet med maxtor er at de blir veldig varme...og varme er ikke noe som disker er veldig glade...har selv mistet 4 disker grunnet stor hete.

Lenke til kommentar

Heisann. Har drevet med data ganske lenge og har vært borti mange forskjellige hd'er.

Ytelsen spørs på hd'en spørs det helt og holdent hva og hvordan du bruker disken din. Skal du drive med litt mere videoredigering bør du kanskje vurdere å kjøpe 2 stk disker og "Raide" disse. Gjort ordentlig så får du en veldig merkbar ytelesesendring. Men som folk sier , leste at noen her anbefaler IBM.....hold deg langt unna disse. Jeg var en av dem som kjøpte meg en IBM 75GXP disk når disse først kom. Rask disk da...men så døde den bare....full av bad sectors. Trodde kanskje det bare var meg. Fikk ny på garantien. Gikk 4 mnd...samme feilen. I ettertid så har mange andre som har disker fra IBM fått samme feilen. Du hører en slags skrapelyd fra disken. Virker som om det er noe med platelagrene eller lese/skrive hodene. Uansett så er min tiltro til IBM borte..spesielt når disse diskene er dyrere enn konkurrentene. Mitt råd er at du holder deg til enten Maxtor eller WD....helst diskene med 8MB Cache.

Når det kommer til dette med varme..ikke noe problem dersom du kjøper deg disse kabinettene som du har satt opp. Chieftec har en genial løsning med disk brønnene sine. Du kan montere en standard 80x80 kab. vifte foran hd'en. Har gjort dette på mine 6 disker. 3 og 3 i hver "hd holder". De er ikke lunkent engang. Jeg har valgt å bruke Coolermaster vifter her. Mest fordi jeg skulle sette dette sammen på en lørdag og det var de eneste viftene som var inne på butikken jeg var på. Fungerer utmerket.

Hvorfor vil du på død og liv ha en XP CPU??

Ikke det at det er noe galt med det altså. Folk må gjøre det de har lyst til. Men jeg mener sikkerheten internt i AMD CPU'ene ikke er bra nok. Hjalp en som ikke hadde satt opp Intel maskinen sin riktig. Han skjønte ikke hvorfor maskinen (som var splitter ny) gikk så tregt. Viste seg at han ikke hadde montert kjøleribben riktig. CPU tempen var på 106 grader. En AMD cpu hadde brent opp for lenge siden. Men det er ditt valg. Flyt tallsberegningen i AMD er bedre enn Intel. Men jeg synes min P4 2.53 flyr unna :D

Lenke til kommentar
Ikke kjøp MP cpu, kjøp XP. MP er server cpu.

Corsair TWINX512-3200LL DDR-DIMM 512MB

- Kit w/two matched CMX256A-3200LL DIMMs ............... 1 592,00      

Likte oppsettet ditt veldig godt :)

Men et spm. hva gjør den rammen der så utrolig BRA?

Det er jo SCHWIN DYRT for to 256 brikker da...

Plis Forklar :)

En ting til, hva er best av Asus nye non-deluxe hk og EopX han snakker om? Hva er best?

-Jørgen

EDIT: "En ting til,..."

ram brikkene er "laget for hverandre". de er helt like og du kan

kjøre de sammen for å få enda bedre hastighet. nesten som raid

for harddisker. ganske genialt egentlig. men veldig dyrt..

Lenke til kommentar

Corsair, Geil, Mushkin og OCZ lager de beste rambrikkene du kan få tak i for Overklokking.

De jeg satt opp der har også en ekstrem ytelse i ikke overklokket tilstand, hvor de kjører på 400 MHz på CL2. Noe som er bedre enn hva de fleste andre minnebrikker klarer.

Men for all del, du kan like gjerne kjøpe 1x512mb i stedet for 2x256mb, men du får mye høyere båndbredde med 2x256mb - selv om ytelsesforbedringen ikke er like merkbar.

Det var derfor jeg satte opp akkurat de rambrikkene ;)

Hvis du ser på de andre komponentene jeg satte opp; Hovedkort og CPU, så ser du at de også er laget for å kunne overklokkes ganske kraftig.

EPoX og Abit er de hovedkortprodusentene som er best for overklokking, vel og merke må du da kjøpe de med + etterpå hos epox, og rev 1.2 av abits nForce2 chipset.

Forresten, når jeg tenker på det: Kjøp heller en mist silent twin i stedet for den Volcano 9 viften jeg satt opp. Den er mer stillegående og kjøler faktisk bedre, men koster 100 kr mer. Der følger det vel med en pakke med Arctic Alumina kjølepasta, men bestill en pakke med Arctic Silver 3 i tillegg, ettersom det er det du egentlig vil ha på kjøleren - du kommer til å angre hvis du ikke gjorde det, så kjøp det med en gang.

Så du på kabinettet? Det er ganske stilig, du kan jo også kjøpe et vindu til det hvis du vil, eller så kan du kjøpe et SkyHawk kabinett i stedet hvis du synes de er kulere, men jaja, kabinettet du kjøper er helt opp til deg selv og hva du liker, men husk det, det er ikke så drit kult å komme på et lan med et chieftec kabinett når ALLE andre har det samme :)

mvh

-DW

Lenke til kommentar

Takk takk Dirty Water :)

Hører fullt og holdent på deg ;)

Er enig med deg på det meste, og ja jeg så igjennom en del tester av rammen og hovedkortet og det så virkelig lovende ut :) prisen er ikke værst heller...

Til han som snakka om P4 og AMD ;) (no offence)

Jeg liker AMD fordi det er billigere for "kraften" som du kanskje mener ikke er der.. uansett, smak og (u)behag ;)

-Jeg driver og setter sammen en PC nå, skal komme med oppsettet strax :)

-Jørgen

Lenke til kommentar

MicroPlex:

Skyhawk Miditower, Aluminium, m/vindu........795,-

Lepont strømforsyning, 420W, ATX12V/P4.......695,-

MIST CPU-kjøler, "Silent Twin"...............395,-

Arctic Silver 3 Thermal Compound.............79,-

Sunbeam vifte, LED, 4xGrønn..................95,-

Sunbeam vifte, LED, 4xBlå....................95,-

Sunbeam Kald Katode Basic Kit................85,-

Sunbeam Kald Katode Sound Control............79,-

Sunbeam Kald Katode, 20cm, Blå...............55,-

Sunbeam Kald Katode, 20cm, Rød...............55,-

2x Sunbeam forlengerkabel til Kald Katode....30,-

----------------------------------------------------

TOTAL MICROPLEX..............................2464,-

Komplett:

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus.....1451,-

EPoX EP-8RDA+ hovedkort for Socket A DDR.....1078,-

Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x Sort......773,-

Asus DVD-spiller IDE 16x/48x (DVD-E616)......409,-

Corsair TWINX512-3200LL DDR-DIMM 512MB.......1592,-

(Vurderes bytte ut pga. penger)

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB......2995,-

Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99........1906,-

Avgift.......................................50,-

----------------------------------------------------

TOTAL KOMPLETT...............................10254,-

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

TOTALT HELE PCN:.............................12718,-

Lenke til kommentar

Ser bra ut :)

Husk på at de to minnemodulene jeg satt opp bare koster 2-300 kr mer enn den Noname saken du satt opp ;)

Du kan jo egentlig kjøpe 1x512 nå, og så hvis du får mer penger senere en til på 512mb.

Bortsett fra det er jo oppsettet helt utmerket ;)

Kommer til å få en bra spill PC som garantert vil klare Doom3 med glans, og det er vel det du vil :)

Lenke til kommentar
[YDMYK]

Jeg har aldri bygd en pc ifra grunn av...

Det jeg lurer på er hva gjør man med kjølepastaen?

Resten av en guide finner jeg vel her på hw.no?

[/YDMYK]

http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html

som det står her et tynt lag på kjernen og ikke rundt kjernen da dette kan være farlig, sett på kjøler ta av og sjekk om kontakt er til stede, sett på ribbe og sjekk om viften er koblet til , gå over alt en gang til med øyet for å se om alt ser riktig ut

kjøp en tube as3 som er bedre nn medfølgende er et tips

Lenke til kommentar

117438 MSI 875P NEO-LSR Hovedkort S478/800mhz

- I875P, SATA, ATX, LAN, Dual DDR400 Kommer

24.04.2003 1 592,00 1 592,00

117322 Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800

- Socket PGA478, 512kB "Northwood" Antatt

29.04.2003 4 322,00 4 322,00

115558 Maxtor S-ATA/150 80GB 7200RPM 8MB

- DiamondMax Plus 9, 8 MB cache Antatt

09.05.2003 1 273,00 1 273,00

116556 TwinMOS PC3700 DDR-DIMM 256MB CL2.5

- 32M*8/8chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) På lager: 50-99 545,00 1 090,00

114452 Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB

- AGP, ATI 9700, DVI-I, TV-Out, Retail Antatt

30.04.2003 2 525,00 2 525,00

113046 Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort

- Pro Line, m/350W AMD/P4 På lager:

100+ 450,00 450,00

Avg.: 0,00

Totalt: 11 252,00

Skjerm, brenner ? Hva er det ?

Lenke til kommentar
117438 MSI 875P NEO-LSR Hovedkort S478/800mhz

- I875P, SATA, ATX, LAN, Dual DDR400  Kommer

24.04.2003        1 592,00     1 592,00      

117322 Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800

- Socket PGA478, 512kB "Northwood"  Antatt

29.04.2003        4 322,00     4 322,00      

115558 Maxtor S-ATA/150 80GB 7200RPM 8MB

- DiamondMax Plus 9, 8 MB cache  Antatt

09.05.2003        1 273,00     1 273,00      

116556 TwinMOS PC3700 DDR-DIMM 256MB CL2.5

- 32M*8/8chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)  På lager: 50-99        545,00     1 090,00      

114452 Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB

- AGP, ATI 9700, DVI-I, TV-Out, Retail  Antatt

30.04.2003        2 525,00     2 525,00      

113046 Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort

- Pro Line, m/350W AMD/P4  På lager:  

100+        450,00     450,00      

Avg.: 0,00    

Totalt: 11 252,00  

Skjerm, brenner ? Hva er det ?

Morsom eller? har allerede sagt at jeg ikke liker P4! (FOR dyrt)

og dessuten er det jo helt "ye right" det oppsettet der!

Ellers takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...