Gå til innhold

BK: Let's do it in 69, baby + miljøbilde

PMnormal

Anbefalte innlegg

Lurte dere der, grisegutter :tease:

Nok et bilde fra arkivet. Jeg er ikke i den store fotograferingsmodus for tiden, for jeg jobber med planleggingsfasen av et nytt prosjekt. Men jeg tar et lite dykk i arkivet, kun for å gi dere noe å klage over.

Jeg tenkte et øyeblikk å kalle bildet Psalm 69, men lot det være. Det er mer gøy å drive litt ap med dere aper, he he he. Det er ikke så veldig mye å si om bildet, annet enn at jeg ble inspirert av de duse fargene vi har sett i det siste. Inspirert til å legge det ut, selvfølgelig.

Tatt med 50mm f/1,8 på f/4. 1/100s og iso 400. Og det var det, tror jeg. Jeg synes det er et morsomt bilde, der komposisjon og estetikk er slik jeg liker det. Enkelt og tydelig. Jeg liker spesielt måten stripene bidrar til komposisjonen, og at det er forskjellig avstand fra kanten til det første og det siste. For mye symmetri kan drepe et bildes spontanitet.

Vær oppmerksom på at jeg har skalert bildet i Picasa 3, og vet ikke helt hvordan det har påvirket kvaliteten. Litt for sent på natten, selv for PMnormal.

Edit: Lenger ned i tråden finner dere et miljøbilde av omgivelsene til denne veggen.

post-76334-1231557758_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rufsete og vakkert enkelt. Nostalgisk, ikke sentimentalt. Veldig kult i all sin enkelhet.

edit: og komposisjonen, øvre høyre i det gylne snitt, er trolig den eneste som fungerer for dette bildet. Veldig bra.

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Ser man det ja. Lur måte å få folk til å se bildet. Neste gang håper jeg ikke du "skuffer" like mye ;)

Ellers et enkelt og flott bilde. Som kaian sier om komp. må jeg si meg enig i. Kunne gjerne hatt noe sånt på veggen hjemme.

Det er det jeg klarer å si i forhold til den situasjon jeg er i nå. Ble litt mye i går og nå sitter og rister fordi jeg begynner å bli edru.

kanskje jeg tar en tur til innom her og ser igjen for å få litt mer 69 action ;)

Lenke til kommentar

Det kan bare være hormonsprengt ungdom som går på den der ;) Vi vet jo at det er ikke er aldersgrense på bildene til PMnormal*.

Som du sier, stilrent og enelt. Tror jeg selv ville hatt det ørlite lysere.

Lurer på hva som skjer bak den veggen, kom av en eller annen grunn til å tenke på

.

Tom

*) At det kan være en fordel å ha levd en stund for å skjønne bildene til PM og sette pris på de, det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Jeg er imponert over hvordan du tar meg på kornet, av og til. Waits har faktisk en ikke ubetydelig betydning for min indre estetikk. Jeg synes det er verdt å nevne filmskapere som Jim Jarmusch også, eller kanskje Jarmusch og Waits i samme båt - slik som i

.

Jeg lurer forresten på om det ikke var Sigma Studio som lå bak den porten før i tiden. Enten den, eller porten ved siden av. Jeg har ikke vært i Sigma siden 1997, eller noe slik. Det vil si at bak den porten har de fleste av Dum Dum Boys kjente plater blitt spilt inn. Eller bak naboporten, med Yngve Sætre som produsent. Sigma er nå nedlagt, så både Dum Dum Boys og Sætre måtte finne seg nye steder å jobbe. Sætre driver nå norges hippeste rockestudio, Duper Lyd, sammen med Jørgen Træen. Vår kjære Kim kjenner sikkert de to gutta, i og med at han jobber i fotostudio i samme bygg som Duper. Og dermed deler kantine med dem. Og Ephemera, men nå holder det.

Lenke til kommentar
jeg tar et lite dykk i arkivet, kun for å gi dere noe å klage over.

Takk. Er det noe man liker så er det å syte og klage.

Den tekniske utførelsen har du dessverre mislykkes med som vanlig, dvs. jeg finner ikke noe å syte og klage over. Motivet er stramt og fint i all sin enkelhet. Den eneste innvendingen jeg egentlig har er etterbehandlingen. Når jeg ser på bildet og sammenholder det med histogrammet, så ville jeg personlig ha lysnet det en del samt lagt inn en svak S-kurve.

Nå deler vi neppe 100% samme preferanse, så jeg ser ikke bort fra at du ønsker det litt dystrere. Men etter en ørliten runde med curves så det "freshere" ut for meg.

Edit: Retting av trykkfeil.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Du har nok rett i at jeg ofte ønsker bildene litt nedtonede til det dystre, selv om også jeg kan glimte til med litt humør noen ganger.

Oh yes, Tom. Her er det 1001 motiver. Jeg har brukt noen av dem allerede, inkludert et som har vært presentert i BK før.

Ingen kan jeg bare takke for finfin kritikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...