Gå til innhold

Har du arvet, eller vunnet i lotto, så er kanskje dette noe for deg.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rolleiflex White Face er både toppen av bildekvalitet, og de mest begjærte Rolleiflex-modellene som ble laget. Toppen av Rolleiflex, rett og slett. Jeg har sett dem bli solgt for 9000 av Stasi, og det regnes som billig. Men denne tar pinadø kaka når det gjelder pris, men så er det da også den siste versjonen som ble laget.

 

Men prisen, da!!! :ermm:

 

Her er og som ikkje er heilt billig... :love:http://cgi.ebay.com/Pentax-LX-2000-LX2000-...93%3A1|294%3A50

 

Eg hadde klart meg lenge med objektivet som følger med :blush:

Lenke til kommentar
Rolleiflex White Face er både toppen av bildekvalitet, og de mest begjærte Rolleiflex-modellene som ble laget. Toppen av Rolleiflex, rett og slett. Jeg har sett dem bli solgt for 9000 av Stasi, og det regnes som billig. Men denne tar pinadø kaka når det gjelder pris, men så er det da også den siste versjonen som ble laget.

 

Men prisen, da!!! :ermm:

I dag har eg funne denne her til deg. ;) Så det er berre å levere inn Lottokupongen

http://cgi.ebay.com/GOLDEN-ROLLEI-ROLLEIFL...%3A1|240%3A1308

Lenke til kommentar

Men prisen, da!!!

Ja, den koster. Jeg har kjøpt fra Noordwijk ZH, Netherlands en Minolta X-600 for noen år siden. Den prisen var ikke fullt så høy, men konkurerer med en digital Hasselblad.

ps. jeg valgte Minoltaen!! Kommer ikke til å angre

Johs

Lenke til kommentar

Hvilken form for psyko jubileumsmodell var det? Jeg har da hatt mange X-600 mellom hendene som en Minolta-venn opp gjennom årene, men kan da ikke forstå at det kan finnes slike priser på et slik kamera :dontgetit:

 

Jeg har forresten alltid hatt en soft spot for denne overdådige modellen

 

Rol35Royal.jpg

 

Rollei Royal Gold 35 Urushi :wow: Me like vely much!

Lenke til kommentar

Du tenker nok på X-500 eller X-700.

X-600 modellen er produsert i under 1000 eks og er svært ettertraktet på de internasjonale Minolta fora. Jeg kjenner bare til 2 i USA og en i Italia via Minolta Collectors forum .

Min X-600 og XD-s var fabrikknye frem til jeg stappet inn mine siste APX25.(lever jo bare en gang)

En XD-s fikk jeg for Euro 580+ norsk mva.

Håper å finne en SR66 Minolta.

 

Die X-600 wurde 1983 auf dem japanischen Markt vorgestellt und ausschliesslich dort - mit Stückzahlen vermutlich weit unter 1000(!) Exemplaren - verkauft, daher ist sie von allen moderneren Minoltas (neben der ebenfalls nur in Japan verkauften XD-s mit Dioptrienkorrektur) die absolute Top-Rarität!

 

Rollei Royal Gold 35 Urushi er kjempelekker, fatter ikke at selger greier å skaffe slike mengder av fabrikknye rariteter. Har fulgt med den Hollanske selgeren i mange år via Ebay.nl

Lenke til kommentar
Hvilken form for psyko jubileumsmodell var det? Jeg har da hatt mange X-600 mellom hendene som en Minolta-venn opp gjennom årene, men kan da ikke forstå at det kan finnes slike priser på et slik kamera :dontgetit:

 

Jeg har forresten alltid hatt en soft spot for denne overdådige modellen

 

Rol35Royal.jpg

 

Rollei Royal Gold 35 Urushi :wow: Me like vely much!

De kunne bling i gamle dager også.

 

Tom

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

 

 

Bumper gammel tråd, men skit au!

 

Jeg har en gammel Rolleiflex (?) etter farfar liggende en plass. ...mener det er en Rolleiflex. Ligner i alle fall veldig på disse i linken her.

Har forøvrig en liten samling av gamle kamera, men for tida har jeg ikke plass til å ha de framme :( Men det kommer etterhvert :D

Lenke til kommentar

Bumper gammel tråd, men skit au!

 

Jeg har en gammel Rolleiflex (?) etter farfar liggende en plass. ...mener det er en Rolleiflex. Ligner i alle fall veldig på disse i linken her.

Har forøvrig en liten samling av gamle kamera, men for tida har jeg ikke plass til å ha de framme :( Men det kommer etterhvert :D

Gøy at du tok opp denne tråden igjen.Håper du finner den!

En link?

http://www.antiquecameras.net/rolleiflex.html

http://johnsrolleionlypage.homestead.com/W...Collection.html

http://johnsrolleionlypage.homestead.com/f...owing_faces.JPG

 

Jeg var tidligere i dag på Ebay å kjøpte hjem et HB magasin for en venn. Samme selger hadde noe utstyr som jeg manglet. Min Rollei 2,8F White Face er 100% støken og det samme er veska. Derfor trenger jeg en annen veske som tåler å få noen streker eller fingermerker på seg. Søkeren har jeg savnet etter at jeg fikk låne med meg en på Skotlandsturen.Nå tør jeg å fortsette å bruke den.

Alt dette fikk jeg for Euro 360,- + norsk mva.

post-176059-1257717828_thumb.jpg

post-176059-1257717849_thumb.jpg

Endret av 3G
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg har en gammel Rolleiflex (?) etter farfar liggende en plass. ...mener det er en Rolleiflex. Ligner i alle fall veldig på disse i linken her.

Har forøvrig en liten samling av gamle kamera, men for tida har jeg ikke plass til å ha de framme :( Men det kommer etterhvert :D

 

Ha den fremme?!! Rolleiflexen vil brukes! Kjøp noen ruller mellomformatfilm på ebay og dra ut og opplev fotografering på helt fantastisk måte.

4135163325_3600d32331.jpg

Tatt med Rolleiflex 3.5F.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...