Gå til innhold

Har du arvet, eller vunnet i lotto, så er kanskje dette noe for deg.


Anbefalte innlegg

Rolleiflex White Face er både toppen av bildekvalitet, og de mest begjærte Rolleiflex-modellene som ble laget. Toppen av Rolleiflex, rett og slett. Jeg har sett dem bli solgt for 9000 av Stasi, og det regnes som billig. Men denne tar pinadø kaka når det gjelder pris, men så er det da også den siste versjonen som ble laget.

 

Men prisen, da!!! :ermm:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det står jo ikkje kor mange megapiksler det har jo :tease:

 

Jeg tror nok ikke at man behøver å bekymre seg så mye over det, verre er det nok at det mest sannsynlig ikke produseres mer av den typen minnebrikke som sikkert brukes. :tease:

Tøyser du nå, eller er det seriøst ment?

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Rolleiflex White Face er både toppen av bildekvalitet, og de mest begjærte Rolleiflex-modellene som ble laget. Toppen av Rolleiflex, rett og slett. Jeg har sett dem bli solgt for 9000 av Stasi, og det regnes som billig. Men denne tar pinadø kaka når det gjelder pris, men så er det da også den siste versjonen som ble laget.

 

Men prisen, da!!! :ermm:

 

Den så jo helt ufattelig strøken ut da. Finnes mange samlere med mye penger, og så ganle og strøkne kameraer finnes et nok ikke mange av. Tilbud og etterspørsel!

Lenke til kommentar

Det finnes garantert kjøpere, for de er ikke så ofte på markedet i den standen. Men den er ikke alene, for det var mange på den tiden som så potensialet. Uansett så er det også fullt mulig at det var dyrere i Australia enn i Europa (inkludert Norge) da det var nytt. Slik var det i alle fall med Hasselblad og Leica i USA (som riktignok ikke er det samme). Det var derfor Leica startet fabrikk i Canada, noe Leica-freaks ikke er så veldig glade for. De vil helst ha noe fra Wetzlar.

Lenke til kommentar

Jeg glemmer ikke da store deler av min (ganske begrensede, riktignok) kamerasamling ble stjålet fra mitt temporære lager på Georgernes Verft, for mange år siden. Noen håndverkere hadde fått tilgang til lokalene i forbindelse med ombygging av lokalene ved siden, og stakk av med en proppet kamerabag, et videokamera og noe annet kjekt snask. Og jeg hadde ikke forsikring utenfor hjemmet, fordi jeg bodde i et bofellesskap med gode venner på den tiden. Kjipt. Da sluttet jeg egentlig å samle på kameraer, og den skikkelige kamerabag-en hadde jeg selvsagt hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...