PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Rolleiflex White Face er både toppen av bildekvalitet, og de mest begjærte Rolleiflex-modellene som ble laget. Toppen av Rolleiflex, rett og slett. Jeg har sett dem bli solgt for 9000 av Stasi, og det regnes som billig. Men denne tar pinadø kaka når det gjelder pris, men så er det da også den siste versjonen som ble laget. Men prisen, da!!! Endret 10. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
3G Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Ja, den er lekker. En lysbildefilm i den! noe å se på? http://www.rolleiclub.com/ http://www.rollei.com/ http://www.aphog.de/index.php?option=com_c...84&Itemid=1 Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det står jo ikkje kor mange megapiksler det har jo Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det står jo ikkje kor mange megapiksler det har jo Jeg tror nok ikke at man behøver å bekymre seg så mye over det, verre er det nok at det mest sannsynlig ikke produseres mer av den typen minnebrikke som sikkert brukes. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Det står jo ikkje kor mange megapiksler det har jo Jeg tror nok ikke at man behøver å bekymre seg så mye over det, verre er det nok at det mest sannsynlig ikke produseres mer av den typen minnebrikke som sikkert brukes. Tøyser du nå, eller er det seriøst ment? Endret 10. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Beklager off-topicen, men siden jeg nå er i gamlebyen: hvor ligger den der sjappa til Stasi? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) I Lille Øvregate, rett ved sida av nedre stasjon for Fløibana. Redigert: http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D670116...26tab%3Daddress Endret 10. januar 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Og fremdeles er det ingen som har reagert på prisen. Men det er visst en som tror at proffer som Morten Krogvold og Hans Jørgen Brun har sluttet å ta bilder... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Og fremdeles er det ingen som har reagert på prisen. Litt over 20 tusen. Er vel ingenting for et samleobjekt? Følger jo også med objektiv Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Det er kanskje omtrent det samme som det kostet nytt, så pytt pytt. Men det viser at Norge faktisk er stedet å handle Rollei, Leica og Hasselblad brukt. For det er det, faktisk. Australia er fordømt langt fra Tyskland... Lenke til kommentar
friskies Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 "Har du arvet, eller vunnet i lotto, så er kanskje dette noe for deg." Nei... Egentlig ikke, da hadde det blitt et digitalkamera Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Hvis du klarer å snurre sveiven og trykke av fort nok... Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Rolleiflex White Face er både toppen av bildekvalitet, og de mest begjærte Rolleiflex-modellene som ble laget. Toppen av Rolleiflex, rett og slett. Jeg har sett dem bli solgt for 9000 av Stasi, og det regnes som billig. Men denne tar pinadø kaka når det gjelder pris, men så er det da også den siste versjonen som ble laget. Men prisen, da!!! Den så jo helt ufattelig strøken ut da. Finnes mange samlere med mye penger, og så ganle og strøkne kameraer finnes et nok ikke mange av. Tilbud og etterspørsel! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Det finnes garantert kjøpere, for de er ikke så ofte på markedet i den standen. Men den er ikke alene, for det var mange på den tiden som så potensialet. Uansett så er det også fullt mulig at det var dyrere i Australia enn i Europa (inkludert Norge) da det var nytt. Slik var det i alle fall med Hasselblad og Leica i USA (som riktignok ikke er det samme). Det var derfor Leica startet fabrikk i Canada, noe Leica-freaks ikke er så veldig glade for. De vil helst ha noe fra Wetzlar. Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Her er butikk for Verdalinger med lottogevinst og samlemani Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Huhei, det er dyrt å samle på eksklusive kameraer. Men herre min hatt hvor deilig det må være. Jeg hadde vært gal nok til å bruke dem litt også, for med så mye penger ville jeg i enkelte tilfeller gitt blaffen i verditap. Veeeldig forsiktig bruk, riktignok. Lenke til kommentar
arela Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 For ca et år siden, dukket det opp en kar på BBC Prime (i et slags auksjonsprogram) som viste fram litt av Nikonsamlinga si. Så vidt jeg jeg husker, så var det han hadde med verd £9mil - og det var ca 1/3 av samlinga. Trøsten er at tapet blir mindre, når en har mindre Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg glemmer ikke da store deler av min (ganske begrensede, riktignok) kamerasamling ble stjålet fra mitt temporære lager på Georgernes Verft, for mange år siden. Noen håndverkere hadde fått tilgang til lokalene i forbindelse med ombygging av lokalene ved siden, og stakk av med en proppet kamerabag, et videokamera og noe annet kjekt snask. Og jeg hadde ikke forsikring utenfor hjemmet, fordi jeg bodde i et bofellesskap med gode venner på den tiden. Kjipt. Da sluttet jeg egentlig å samle på kameraer, og den skikkelige kamerabag-en hadde jeg selvsagt hjemme. Lenke til kommentar
arela Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg samler vel forsåvidt ikke jeg heller, men alle F og D med ett siffer bak, skal jeg da ha. Problemet er at det finnes varianter - og de samler jeg ikke på - ennå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå