Gå til innhold

hva er lønna mi egentlig?

Anbefalte innlegg

Har aldri tenkt noe særlig over det, men når noen sier de har 200 000 eller 350 000 i lønn, hva regner di da? Slik jeg har forstått det skal en regne mnd. lønn * 11 + feriepengegrunnlag * 0,1 eller 0,12 (alt etter ordning).

Men er det korrekt, og er det hva folket generelt oppfatter som årslønn når de oppgir det? Det er jo en god del forskjell om en regner mnd. lønn * 11, eller 12, og uteblir feriepengene.

Hva er normal oppfatning av årslønn, og hvordan tenker dere om det..?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror folk oppfatter dette veldig forskjellig og derfor en del lønnsdiskusjoner blir litt slik at folk snakker forbi hverandre.

Mange (bla. meg) har en fast årslønn i kontrakten og dermed er det veldig enkelt. Der står det at jeg har x-hundre tusen i året + overtid. Og da er jo det hele enkelt.

Hvis man i stedet har en kontrakt der det er oppgitt bare timelønn så er det flere måter å regne på. Du kan jo f.eks prøve denne:

http://www.adekvat.no/kalkulator/kalk2/kalk2.html

Lenke til kommentar

Timelønn varierer nok for mye til at en klarer å regne på det på samme måned. Men års eller månedslønn burde jo gå greit, men da lurer jeg på hvordan en skal regne slikt.

Hvordan oppgir du f.eks. din lønn? Årslønn + feriepenger? Eller er det inkl. i årslønnen din? Eller oppgir du kun årslønn eks. feriepenger..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...