Gå til innhold

BK: Første portrett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er litt for mye gjenskinn i huden hennes, og de snodige skyggene er ikke veldig pene, for å si det slik. Utsnitt er ok, men jeg er litt i tvil når det gjelder det sorte i bakgrunnen.

Takk for den. Jeg får "leke litt med lyset" og prøve å fjerne skyggene neste gang.

Hvordan hindre gjennskinn i huden? Sminke?

Lenke til kommentar

Softing og gjerne litt pudder, ja. Selv brukte jeg pudder da jeg var programleder i nær-tv. Jeg så ut som en dårlig sminket transvestitt utenfor studiolysene, mens på skjermen så jeg bare lekker ut. Ingen skam å finne frem pudderkvasten, altså.

Men når det gjelder studiofoto så er det flere som er mye mer kompetente enn meg her inne, så andres råd er nok mye mer verdt enn mine.

Lenke til kommentar

Akkurat i studio så synes jeg ikke det bør være så liten dybdeskarphet. Og om du skal bruke det så bør du få modellen til å se rett inn i kamera for da blir øynene like skarpe. Synes det vrirker som om du har softet det litt rart også. Sjekk ut strobist.com for tips til hvordan du bør lysette. Kan kommentere mer når jeg er hjemme.

Lenke til kommentar

Siden arbeidslamper gir såpass lite lys som de gjør, skjønner jeg godt at det er lav dybdeskarphet. Jobba med det før jeg fikk ordentlig studio jeg også :p

Problemet ditt er at arbeidslamper er en real bitch å bruke pga

de har lite lys, og helt feil varme temp, og de er veldig harde.

Men du burde ikke lysette fra så mange sider; feks ha en lampe bak, og to stk forfra fra samme side ville nok blitt bedre.

Evt. en forfra fre venstreside, og en ganske straight on.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...