Gå til innhold

PCen virker ikke med den nye CPU (XP2100+)

Jarleo

Anbefalte innlegg

Jeg ville oppgradere Asus A7M266 med ny cpu. Leste på forumet og hos asus at dette kortet støttet max XP2100+ ved bios v1007. Jeg flashet biosen til v1007, og kjøpte en XP2100+. Jeg satte i den nye prossesoren og startet maskinen - svart skjerm, ingenting hendte. Så satte jeg i den gamle 1,33 GHz og da virket det fint. Bruker silverado kjøler på 12V så det kan ikke være tempraturen på CPU som ødelegger.

Er CPUen jeg har fått istykker?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan jo være i stykker da... Høres ut som at du kan å sette i prosessoren når du satte inn igjen den gamle uten problemer. Et wild-shot: sjekk om BIOS ble flashet ordentlig. Min BIOS på et MSI kort ble ikke det med en gang selv om det virket som at den ble det. (OK, jeg var n00b)

Lenke til kommentar

En del hovedkort basert på kt266(a) har problemer med Tbread cpu, mens palomino går greitt. Dette kan være problemet du har støtt på.

Problemet ligger i multiplieren t-bread 2100+ bruker.

Jeg hadde selv et Soyo k7v dragon plus som nektet å boote med Tbread cpu.

Lenke til kommentar

Hadde eg vore deg så ville eg ha sjekke om eg har kjøpt ein Throughbred kjerne eller ein Palmino kjerne.

Det er ein kjent sak att nokre hovedkort taklar Palmino men ikkje Tbred. Samme gjalt min PC.. måtte nøya meg med ein Palmino.. då hovekortet ikkje støttar Tbred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...