Neptun_ Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Skulle gjerne hatt tak i et sterkt middel til å pusse noen ekstremt skitne ruter. Tingen er den at filmen jeg skal fjerne hovedsaklig består av hydaulikkolje, smuss og kvae, og det skal gjøres uten å herpe rutene! Synes jeg har hørt noen snakke varmt om rødsprit, er det å anbefale? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Ville prøvd meguairs glassrens - koster vel 130,- eller noe sånt. Jegard.no fører meguairs og har gratis frakt. Det har fungert bra til ekstremt skitne vanlige bilruter her, "spray på og tørk av" - perfekt resultat Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Har hatt noe lignende som ikke hadde noen særlig stor effekt, det var kanskje av lavere kvalitet, men jeg tviler på at den biter så mye bedre. Så lite olje som sitter så ufattelig godt og :\ Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Bilxtra bør ha ovennevnte middel på lager, men prøvd varmt salmiakkvann? Evt. så har bilglasskjeden Ruterknekt en egetprodusert glassrens som jeg bruker til alt av glass/speil med kjempe godt resultat Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Prøv gjerne rødsprit, det er langt billigere enn noen av disse vidundermidlene. Ellers kunne jo felgrens være på sin plass for å ta olje og kvae, jeg var borti en tokomponentrens (oransj og gul i sprayflaske) som gjorde underverker med fastbrent fett på ei grillrist, men da bør nok rutene tas til slutt med noe mildere som vanlig vindusvask eller salmiakkvann. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 glassrens, og glasspolish med maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå