kobresia Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Vet ikke om dette er rett forum, men jeg river meg i håret her og håper uansett noen kyndige har et tips eller to. En PC jeg prøver å bygge opp nå har støtt på to kritiske problemer i kveld: 1. ATX-strømkabel må være frakoblet, ellers går ingen vifter, ingen disker, ingenting unntatt det grønne LED'et på hovedkortet. 2. Intet skjermbilde, ingen speaker beep, ingen verdens ting gir tegn til at PC'en går. Kun vifter og en harddisk som suser. Jeg har en sterk mistanke om at dette er relatert til problem 1. Har sjekket at RAM står riktig vei og i kanalene de skal. Panelswitcher og LED's er koblet i henhold til manual. Hovedkort: Asus P5Q RAM: 2x 2gb ValueR PC6400 Kabinett/panel: Centurion 534 PSU: MIST 500w Hvor burde jeg feilsøke nå? Endret 10. januar 2009 av kobresia Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Ny eller gammel psu? Det har vært en del problemer med ødelagte kondensatorer tidligere i Mist 500, jeg ville startet med å sjekke dette om den ikke er nyinnkjøpt. Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 opplevd noe lignende, da var det problem med hovedkort, psu og skjermkort, så mer uheldig enn meg var det vel ikke mulig å være, og alt var nytt!!! uansett, ville testet en annen psu først! Lenke til kommentar
freonor Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Du bygger pcen selv? Fra grunnen av? Har du satt inn speakern på mb så den faktisk kan lage lyd? ATX strømkabel? 24 pinsen til mb? Strømkabelen til selve psu? Spesifiser. Prøvd med bare 1 ram brikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå