buzo Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg kjøpte nylig en Samsung Syncmaster T220 link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347592 Jeg er godt fornøyd med bildet, bruker den til spilling med X360 og PS3, da jeg foreløpig ikke har annen HD skjerm. Denne skjermen har oppløsning på 1680x1050. Den har også DVI inngang, som jeg bruker tilkoblet PS3. Men: jeg får ikke til å spille av hverken vanlig dvd, eller blu ray filmer på den. Hvis jeg setter inn en dvd film f.eks., så spilles det kanskje 20-30 sekunder, før skjermen kutter, og går i en slags 'skjermsparer-modus'. Samme skjer med blu ray disker. Hva kan dette skyldes? Kan jo nevne at når jeg er tilkoblet både PS3 og X360, (i menyene f.eks.) så står det at oppløsningen er et-eller-annet x 1080. Altså den høyeste HD oppløsningen. Hva skyldes dette? Skalerer konsollene bildet opp? Kan også nevne at det går helt fint å spille av dvd film med Xbox 360. Da står det også .... x 1080 i oppløsning. Jeg tenker at kanskje grunnen til at jeg ikke kan spille av filmer på PS3'en, kan være pga noe kopi beskyttelses opplegg? edit: etter å ha googlet en del, har jeg kommet fram til at dette må skyldes hdmi til dvi kabelen jeg bruker. Det er en 5 meter type Hama fra Elkjøp. Jeg får nemlig 'not optimum mode' feilmelding når jeg spiller dvd/blu ray.Har tatt 'self test' på skjermen, og alt virket rett. Men skjermen skal være HDCP kompatibel (eller hva det heter) Det må være kabelen som ikke er det. Så da blir neste steg å dra til Elkjøp å bytte kabel. Løsningen var ikke ny kabel, det endret ingenting. Løsningen var å bytte inn Samsungen mot ett 32" HD Ready LG tv! Endret 10. januar 2009 av buzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå