Gå til innhold

Vil denne hjemmeserveren utføre de handlingene jeg trenger?

Arne

Anbefalte innlegg

Gå heller for 3xSamsung F1 750GB RAID5 enn 2xSamsung 1TB RAID0. Hvorfor?

Kun 12% dyrere (tok billigste priser fra prisguiden), men gir:

- 50% bedre lagringskapasitet

- bedre ytelse grunnet flere disker

- bedre skalerbarhet fordi RADI5 enkelt kan utvides

EDIT: Hot tip2 - ikke bruk port22 for ssh tilgang utenifra, bruk en ustandard port. Det sparer deg for mye potensielt trøbbel. Og skaff deg dynDNS

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg har da flere top level domener (hehe, har vært på salg... :p) som jeg vil forwarde til serveren! :)

Jeg vil da helst ikke bruke andres subdomener! For å være ærlig, så vet jeg ikke helt hva jeg er ute etter, så det hadde vært fint om dere kunne sende meg en link til hva jeg kan bruke. PS: Bruker Ubuntu.

Lenke til kommentar

Dette har ingenting/minimalt med servern å gjøre, ihvertfall dersom du har en router som støtter NAT loopback. Du setter opp hvor domenene dine peker hen i kontrollpanelet hos de du har domener hos. Men med mindre du har statisk IP ut mot nett, så er du avhengig av en eller annen form for dynamic DNS.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Nei - det er bare at jeg holder på å installere diverse server-programvare på desktoppen min via ubuntu, og jeg har fått til det meste utenom det med domenenavn som skal peke mot meg.

Men jeg får vel ta det når den tid kommer, siden jeg uansett ikke får testet om det funker, da routeren er stengt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...