Gå til innhold

Hvordan få bedre sorround?

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt et logitech Z-5500 5.1 høytalersett, og en blurayspiller(Sony BDP-S350).

Når jeg ser film, for eksempel Blood Diamond på bluray, opplever jeg at bakhøytalerne spiller veldig lavt center og front høytalerne overdøver dem, føler at jeg mister mye sorroundeffekt, er bare lyder som helikopter o.l. som faktisk høres.

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelt men dyrt: Få deg et skikkelig lydanlegg.

Ellers: Prøv om du kan kjøre noen innstillinger i lyddriveren din som øker volumet bak mens du senker volumet fremme.

Nå kjenner jeg ikke til den nevnte filmen, men noen er dårligere enn andre til å bruke de bakre kanalene. Det er kanskje litt uenighet over hva de skal brukes til, egentlig kanskje bare lyder som faktisk kommer fra ting som er "bak" det som skjer på skjermen.

Lenke til kommentar
Enkelt men dyrt: Få deg et skikkelig lydanlegg.

Vel hvis jeg skal ha noe bedre må jeg over til hifi anlegg hvor forsterkern alene koster 4000 kr, noe som er dobbelt så mye som jeg kjøpte dette anlegget for(innkjøpspris).

Ellers: Prøv om du kan kjøre noen innstillinger i lyddriveren din som øker volumet bak mens du senker volumet fremme.

Lyddriver? spilleren jeg har en dedikert en ikke en blu-ray stasjon for pc...

Nå kjenner jeg ikke til den nevnte filmen, men noen er dårligere enn andre til å bruke de bakre kanalene. Det er kanskje litt uenighet over hva de skal brukes til, egentlig kanskje bare lyder som faktisk kommer fra ting som er "bak" det som skjer på skjermen.

Vel første blu-ray film jeg ser så kan vel ikke uttale meg så mye om det.

Er bare å sette surround på fullt på kontrollpanelet, og center på middels.. Funker fjell!

Det funket knall!

Lenke til kommentar

Vel, surround effektene skal være roligere en lyden fra front. Det er heller ikke mye lyd som skal komme fra disse hele tiden, men av og til. Som du sikkert har funnet ut av nå, kan du stille opp surround ved hjelp av fjernkontrollen til anlegget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hadde jeg hatt "Blood Diamond" kunne jeg sjekket om det virkelig skal komme masse lyder fra surroundkanalene, men så har jeg desverre ikke filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...