Gå til innhold

Har jeg et bra kosthold? Evt. hvilke kosttilskudd?


Anbefalte innlegg

Hei! Har begynt å trene styrke 3-4 ganger i uken ilag med en kompis nå, og tenkte derfor at jeg skulle ta en gjennomgang av kostholdet once and for all.

 

 

Kl. 07.30

-2 skiver m/leverpostei

-2 dl melk

 

Kl. 10.00

-2 skiver m/egg (hardkokt)

-2 dl vann

 

Kl. 12.00

-3 skiver m/jordbær squeezysylte

-2 dl vann

 

Kl. 16.00

-3 store poteter

-3 gulrøtter

-250g laks/torsk/kylling/kjøtt (ca.)

-2 dl vann

 

Kl. 19.00

-2 dl havregryn

-2 dl "4 nøtter" frokostblanding

-4 dl melk

 

Kl. 22.00

-2 skiver m/leverpostei

-3 dl appelsinjuice

 

I tilleg iløpet av dagen:

-1/4 kokesjokolade (mørk, 70%)

-2 ss tran m/sitron

 

 

Skal gå til innkjøp av proteinpulver nå, da jeg har brukt opp det lille jeg hadde fra før.

Kan noen å se hva jeg mangler? Og eventuelle kosttilskudd jeg kunne hatt nytte av? :)

 

Takknemlig for all hjelp!

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

JEg brukte mye produkter fra denne siden en periode når jeg trente Tech Nutrition

Grunnen til at jeg brukte dem var kvalitet på protein pulveret dem og smak på måltids erstatteren dems. (bruker måltidserstatter den dag i dag selvom jeg ikke trener, men da kun som mellom måltid når det blir lengere opphold mellom hvert måltid)

Dem har en fantastisk flott guide Release Your Potensial som ga men veldig gode resultater!

Fikk også en kompis av meg som slet med overvekt til å starte på samme rogramm men bare på forbrennings biten. I løpet av grunnprogrammet (6 uker) så gikk han ned 10cm rundt magen.

Så programmet fungerer men må bare ha litt kustus på seg selv! Ps det står mye bra om kosthold og måltider mengder kalorier og alt du måtte trenge. Den er skrevet på et lettfattelig språk så tror ikke du skal ha store problemer med å skjønne innholdet i den!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk skal du ha! :) Skal lese nøye gjennom det RYP-programmet litt senere. Når det gjelder akkurat protein tenkte jeg å kjøpe 90+ fra EJ-shop/Proteinfabrikken, da dette proteinet skal fungere bra og er nokså billig. Men utenom protein (og tran jeg tar om morningen), er det andre anbefalinger?

 

Det som også er litt vesentlig, er at kosttilskuddene ikke skal ha bivirkninger. Hva med ZMA og Kre-Alkalyn?

Og er det noe jeg bør forandre i kostholdet mitt? :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

mange påstår at man får kviser, aldri opplevd det selv..

 

frontload med 5 gram 5 ganger daglig i 5 - 7 dager, så går du over til vedlikeholdsdoser på 5-10 gram per dag, i 4-5 uker, sånne syklyser og doser bruker jeg, er en annen metode på 2 gram 10 ganger daglig mener jeg det var, som var mer effekttiv, og bare frontloade 2 dager, men dette synts ihvertfall jeg blir for stress, synts 5 shaker + proteiner er rimelig stress da, og doble dette er jeg lite keen på .;)

 

edit: prisen var helt grei..

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Haha, okei. Har lest litt diverse erfaringer med kreatin nå. Tilbakemeldingene har vært blandede.

I tillegg så har jeg nok å gjøre om dagen om jeg ikke skal gå rundt å tenke på å putte i meg kreatin hele tiden :p

 

Så tror rett og slett jeg dropper kreatin. Protein derimot, skal jeg "pøse på" med. Du sier "mer protein inn i kosten". Mener du at jeg bør spise mer proteinholdig mat, eller at jeg bør ta proteinshake ilag med måltider?

 

Slik jeg har gjort det til nå, har jeg tatt proteinshaker på 50g rett etter trening (og kun da, ikke på hviledager). Tips? :)

Lenke til kommentar

Da blir det rundt 250g protein hver dag. Har du en kilde på det med å ta proteinshaker på hviledager? Det er ikke det at jeg ikke tror deg, men jeg kunne tenkt meg å lese litt om emnet :)

 

Men jeg er ikke ute etter å bli bodybuilder heller. Så kanskje jeg heller skal bygge meg sakte opp ved hjelp av proteinshake og deretter vedlikeholde muskelmassen når jeg har nådd et tilfredsstillende punkt? :hmm: Altså uten bruk av kreatin.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Haha, godt å høre ;)

 

Har lest gjennom artikkelen nå, og der står fantastisk mye positivt om ProZyme. Hvis det de skriver er fakta, så er det jo som natt og dag i forhold til andre proteiner??

 

Noen som faktisk har erfart at den er så fantastisk som beskrevet? Fristende å kjøpe ProZyme, selv om den er ganske dyr.

Lenke til kommentar
Haha, godt å høre ;)

 

Har lest gjennom artikkelen nå, og der står fantastisk mye positivt om ProZyme. Hvis det de skriver er fakta, så er det jo som natt og dag i forhold til andre proteiner??

 

Noen som faktisk har erfart at den er så fantastisk som beskrevet? Fristende å kjøpe ProZyme, selv om den er ganske dyr.

 

Har en kamerat som var temmelig tynn før han begynte å trene, han bor på bondegård, og han brukte dermed faktisk melkeerstatning for kalver, noe som er veldig innholdsrik på protein. Noe som funka knall! Nå sier ikke jeg at du skal begynne på det, men poenget mitt er at i bunn og grunn er at det ikke skiller noe ekstremt mye fra protein produkt til produkt..

Lenke til kommentar

Nå synes jeg du begynner å høres ekstrem ut. Min ovnsbakte leverpostei byttes nok ikke ut i noe så simpelt som mager ost og kalkufilet, hehe. Dessuten er den rik på jern. Kroppen trenger tross alt andre ting enn proteiner også. :)

 

Men takk for tips, da har jeg alternativer den dagen jeg eventuelt skulle gå lei leverposteien!

Lenke til kommentar

Ekstrem? Jern kan du få i deg fra mye annet. Jeg trudde du var opptatt av at mat ikke skulle ha for mye fett. Leverposteien din inneholder mye fett, som for eks ikke er like bra som peanøtter. Men selvfølgelig ditt valg. Ja, jeg er klar over at kroppen trenger annet enn proteiner, men det er ikke mye proteiner i kostholdet ditt heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...