Gå til innhold

Skal kjope meg brukt speilrefleks, trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Jeg bruker normalt aldri å blande meg i slike diskusjoner som går på hva man skal kjøpe av de forskjellige merker. Dette pga det du kan se i signaturen min. Jeg er Nikon-fan, og innrømmer det. Det du skal være klar over, er at de aller fleste som anbefaler andre merker, er nettopp fan av sine merker, uten å innrømme det. Kun et fåtall her inne har kompetanse på andre merker enn "sine egne". Når jeg for en gangs skyld går inn i en slik diskusjon for å anbefale Nikon, er det pga at du har tilgang til en av Nikons svært vellykkede objektiver de siste årene. AF-S 18-70 er blant vinnerne i budsjettklassen, og sammen med D40 el.l. får du en super inngang til DSLR-verdenen. Jeg kunne solgt deg mitt D70 for en billig penge, men har valgt å beholde det som back-up.

Jeg har ikke stor peiling på Canon, men for all del, ligg unna 1000D. Skal du absolutt ha Canon så gå for et to- eller tresifret! 1000D er "plastic fantastic" (ja jeg har hatt et i nevene) Jo flere siffer Canon bruker, jo dårligere kvalitet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker normalt aldri å blande meg i slike diskusjoner som går på hva man skal kjøpe av de forskjellige merker. Dette pga det du kan se i signaturen min. Jeg er Nikon-fan, og innrømmer det. Det du skal være klar over, er at de aller fleste som anbefaler andre merker, er nettopp fan av sine merker, uten å innrømme det. Kun et fåtall her inne har kompetanse på andre merker enn "sine egne". Når jeg for en gangs skyld går inn i en slik diskusjon for å anbefale Nikon, er det pga at du har tilgang til en av Nikons svært vellykkede objektiver de siste årene. AF-S 18-70 er blant vinnerne i budsjettklassen, og sammen med D40 el.l. får du en super inngang til DSLR-verdenen. Jeg kunne solgt deg mitt D70 for en billig penge, men har valgt å beholde det som back-up.

Jeg har ikke stor peiling på Canon, men for all del, ligg unna 1000D. Skal du absolutt ha Canon så gå for et to- eller tresifret! 1000D er "plastic fantastic" (ja jeg har hatt et i nevene) Jo flere siffer Canon bruker, jo dårligere kvalitet!

D70 er vel plast det også vel. Hilsen Nikonfanboy, som faktiskt råder kare brukt 20D :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Prøvde å prute meg ned til 3000 på D80, men hun som solgte det hadde allerede fått bud på 4200(!).

 

Fant nettopp et rimelig EOS 1000D. Er dette noe tilsvarende Nikons D40?

 

1000D er nok litt bedre en D40.

 

Men hvis du har tenkt og lære deg og bruke kamera ordentlig så er ikke 1000D optimalt,det er slanket bort endel justering/bruksmuligheter som du vil savne ettervert som du lærer og bruke kameraet.

 

Det var bra. Det er et perfekt objektiv til f.eks. D60 eller D40.

 

Jeg regner med du mener 18-70, for de to andre får han trøbbel med autofokus på d40-60 .

 

 

Ikke for og være vanskelig men PM svarte før Edit ble tilført.

 

Har selv en Nikon D40 som jag nu har hatt i ca 1,5 år. Har vel tatt ca 15.000 bilder och kan bara anbefalla den modellen till alla som er nybörjare innom foto. Du får kjöpt en ny för ca 2.700kr inkl 18-55mm AF-S. Dette er en grei startpakke og kameran håller i massevis för mig. Men som sagt tidligere i tråden, du kan gott prute en god del på brukte kamera-hus. Lycka till med jakten :thumbup:

Lenke til kommentar
Det var bra. Det er et perfekt objektiv til f.eks. D60 eller D40.

 

Jeg regner med du mener 18-70, for de to andre får han trøbbel med autofokus på d40-60 .

(50 f/1.8, 85 f/1.8)

 

Synes nå strengt tatt at det ikke er så stor fare om man må fokusere manuelt med de to. Det er jo tross allt 18-70'en som blir hovedobjetivet og man kan ha mye morro med en manuell 50 eller 85mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...