terjemag Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei. Jeg har fått ett problem ved utskrift til vår fargelaser OKI C5900 N. Denne står i nettverket. Dette har fungert problemfritt tidligere. Utskriftene på denne skriveren blir noe rare, det blir noen små mellomrom mellom enkelte bokstaver, slik at utskriften ser rar ut. Gjelder spesielt utskrift fra word og excel. Andre formater fungerer tilfredsstillende så langt jeg har sett. Det gjelder bare utskrift fra min maskin til denne printeren. Utskrift på de andre printerne av samme dokument blir helt normale. Utskriftene blir også helt normale hvis jeg mailer dokumentene til noen andre på nettverket og de skriver dette ut på den samme skriveren. Det er bare jeg som plages med dette. Har forsøkt å slette skriveren og reinstallere denne. It-avdelingen har forsøkt å oppdatere driverne på skriveren uten at det fungerer noe bedre av den grunn. Er avhengig av å få på plass fargeutskriftene snart, da jeg skal begynne å produsere en del dokumenter med farge. Håper at noen skjønner problemstillingen og vet hva dette skyldes, og kan gi meg noen tips. Takknemlig for alle svar. Ha ei fin helg! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Tipper driver eller manglende støtte for den fonten du benytter. Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hei! Takker for svar. Når det gjelder driver så har It-avdelingen forsøkt med ny driver, men det skapte andre problemer, og de har satt tilbake gammel driver. Når det gjelder støtte for font, så er det ordinær times new roman vi snakker om. Det presiseres også at dette har fungert utmerket i over ett år med denne skriveren uten problem, før det plutselig begynte å bli litt rart utseende på utskriftene. Det fungerer med utskrifter fra alle de andre på avdelingen som normalt, og når jeg mailer "problemdokumentene" mine til de andre, og de skriver dem ut til den samme skriveren, så blir de helt normale. Når jeg skriver ut disse dokumentene på de andre skriverne vi har så fungerer det utmerket. Kom gjerne med flere innspill. Ha ei fortsatt fin helg! Vet ikke hvordan dette med drivere og fonter passer inn i dette bildet, men skjønner ikke at det er det som er problemet. Edit: lagt til fil som viser problemstillingen. Se vedlegg! Øverst vises normal utskrift, og nederst vises problemutskriften vi snakker om. Utskriftsproblem.pdf Endret 10. januar 2009 av terjemag Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Forsøk å slett alle drivere lokalt på maskinen din, siden problemet tydeligvis bare er på en maskin. Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Hei igjen. Jeg har forsøkt å slette skriveren og reinstallere denne på min maskin. Vil ikke dette medføre at driverne blir slettet? Eller må jeg gjøre noen "manuelle" stunt ut over dette? Takknemlig for svar Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Nei, det sletter ikke drivern lokalt. Gå inn i skriver-mappen og velg "Server Egenskaper". Gå inn på fanen drivere og slett der. Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Hei igjen, og takk for tålmodigheten din. Nå har jeg forsøkt å slette skriveren, for så å slette driveren under serveregenskaper, og så installere driveren på nytt, men det ble ikke bedre av dette. Jeg er litt oppgitt, da jeg føler at man har forsøkt de fleste mulighetene nå. Håper på flere innspill fra dere datakyndige meddebattanter. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Prøv med en ny bruker på din maskin. Funker det fra denne brukeren, så er det profilen din det er noe galt med. Hvis dere bruker roaming profiles, så må du nok få en ny profil. DVS, ta backup av favoritter og få dem til å rename din gamle profil slik at du får ny profil neste gang du logger inn. Er det en lokal profil, må en admin rename profilen din så får du ny profil neste gang du logger inn. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Og hvis det ikke er profilen, så har du igrunn kommet til det punktet hvor du sanynligvis får mest for penga ved å bare reinstallere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå