olehenrikjohansen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Hei, jeg har nå fått dilla på å ta bilder i og av natur. Gjerne da dyr som i utgangspunktet ikke vil bli sett av mennesker (Elg, Rev, Tiur osv osv) Vel, har et Nikon D80 som jeg nå har prøvd et Sigma 70-300mm Uten bildestabilisator (ca 2000 kr), uten at jeg kan si stort positivt om dette. Dvs, er sikkert ok nok til sin pris, men den autofokusen som er på den skremmer jo det meste Spørsmålet er om da Nikkor AF-S 70-300mm er en bra upgrade? Noen som sitter på erfaring i forhold til natur og denne? Og i såfall, evt om noen har anbefalinger av filtere kombinert men dette objektivet til natur bruk.? Evt om noen har andre objektiver i prisklasse rundt 4-5000kr å anbefale.? Endret 9. januar 2009 av olehenrikjohansen Lenke til kommentar
arela Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Nikon AF-S 70-300 VR er en meget bra linse til prisen. Her ser du eksempler tatt av en som er vant med mer eksotiske objektiver. Husk det er flere utgaver av denne, så ligg unna de som ikke har VR. De filtrenen du kan få bruk for, er sirkulært polariseringsfilter - fjerner reflekser fra vann, snø etc. gråfilter (ND og GND) - demper lyset (ND - finnes i flere trinn) og gradvis demping (GND for f.eks å få himmelen mørkere mens resten er upåvirket). Filter bør ikke være 1. prioritet, da de trengs relativt sjelden. Lenke til kommentar
olehenrikjohansen Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Ok. takk for godt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå