Gå til innhold

Hvilket TV bør jeg kjøpe? 42" 5-6000kr

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg vurderer å kjøpe meg ny flat TV

Skal brukes til film, pc (spilling,surfing. kobles til med HDMI), og som vanlig tv. Men har lite penger så dette må være ganske billig, men jeg skal heller ikke ha noe piss. 

Filmer jeg ser er for det meste 720p, men også litt 1080p, disse fra datamaskinen som skal kobles til TV med HDMI. Hender og at jeg ser i "gammel"-kvalitet

Vil helst ha 42", men 40 kan gå greit. Er det vits for meg med FullHD (1080p)?

Og hva med SRS TruSurround? Er det noe bra?

Maks pris er 6000kr.

Hva anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men disse PX80 skjermene de anbefales? Er det "farlig" å bruke sånne på dataen med tanke på innbrenning?

Kan vurdere den Samsungen du linker til. Selvom den bare er 40" og litt over budsjettet mitt.

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Så du sier at jeg ikke akal være redd innbrenning før det har godt 15-20 timer?

Du skal være rimelig uforsikig for å klare å få skikkelig innbrenning i disse dager nesten mot idioti. Da snakker jeg å sette på en logo eller et stillestående bilde over lang lang tid evt ovet natten da kan dette skje. IR er midletidlig innbrenning "ikke farlig" men dette forsvinner så fort man skifter kanal eller over natten. Jeg har hatt kraftig IR en gang og da gikk PS3 maskinen i nesten 8 timer den dagen men det forsvant etter noen timer med vanlig tv bruk igjen. De fleste som er skremt av innbrenning er de som ikke har erfaring med plasma overhodet...

Lenke til kommentar

Vil si jeg sitter i omtrent akkurat samme situasjonen som deg.

Skal ha en 42" TV der budsjettet mitt er ca 6000 kr, og bruksområdene mine er stort sett de samme som dine.

Etter mye frem og tilbake på nettet falt jeg på 42" PX80. Til mitt/ditt bruksområde tror jeg ingen kan si at LCD har noen fordeler ovenfor plasma, heller omvendt.

Inbrenning er ikke noe problem, men du kan jo alltids skru av TV'en når du ikke bruker den. Dette med opplyst rom pleier heller ikke være noe problem med plasma, skal ganske mye til for å ødelegge bildet.

Mange sier PX80'ene burde koste nærmere det doble av hva de gjør. Du skal lete lenge etter en dårlig anmeldelse av denne TV'en som fremdeles er seriøs.

Tror ikke du blir skuffet om du velger PX80. Det skal i alle fall jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...