Tvitsj Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei. Vi skal ha muntlig framføring i norsk, men jeg er usikker på hva jeg vil snakke om.. Vi kan velge helt åpent selv hva hva det skal være om(innenfor rimelighetens grenser), og trenger da et emne å framføre i. Emnet skal ikke være for stort, men også interessant.. Skal jo helst ha noe jeg har god interesse i, osv, men trenger litt hjelp med forslag:p takk for alle forslag osv=)! Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Gaza-konflikten. Et svært aktuelt tema, som flerparten av oss har alt for lave kunnskaper om. Edit: Hvis det da ikke skulle være innenfor selve norskfaget. Endret 9. januar 2009 av Xomg Lenke til kommentar
Tvitsj Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Gaza-konflikten.Et svært aktuelt tema, som flerparten av oss har alt for lave kunnskaper om. Edit: Hvis det da ikke skulle være innenfor selve norskfaget. Takk for forslaget=)! Interessant og aktuelt tema, som du sier ja:) Er det en side som holder seg godt oppdatert osv på den saken(ikke en haug med artikler man må lese gjennom, som feks vg)? er ikke alltid en kan stole på wikipedia og det er greit med flere kilder=) så om noen har noen fine linker - vennligst post dem:) Den trenger ikke være relatert til norskfaget, nei=) Kom gjerne med flere forslag Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Gaza-konflikten.Et svært aktuelt tema, som flerparten av oss har alt for lave kunnskaper om. Edit: Hvis det da ikke skulle være innenfor selve norskfaget. Takk for forslaget=)! Interessant og aktuelt tema, som du sier ja:) Er det en side som holder seg godt oppdatert osv på den saken(ikke en haug med artikler man må lese gjennom, som feks vg)? er ikke alltid en kan stole på wikipedia og det er greit med flere kilder=) så om noen har noen fine linker - vennligst post dem:) Den trenger ikke være relatert til norskfaget, nei=) Kom gjerne med flere forslag På dette feltet tror jeg engelsk Wikipedia kan stille med rimelig god informasjon, men er alltids mulig å dobbelsjekke hva du finner her opp mot andre sider, som du kan finne ved hjelp av google. Ellers, så kan denne interaktive tidslinjen som omhandler den siste uroen i Gaza-området fra TV2 være til hjelp: http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/midtost...icle2500656.ece Men husk at denne konflikten har røtter som strekker seg langt tilbake. Endret 9. januar 2009 av Xomg Lenke til kommentar
Tvitsj Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 jeg får lese litt mer om det imorgen Kan hende det blir et litt stort emne, med tanke på at framføringen ikke skal være lenger enn 10min. men jeg får se hva jeg kommer fram til=)! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå