SvennAndre Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hallais. Kom hjem fra arbeid nå, og her er jo ikke ting slik det skal være. Vi har fasttelefon hos Tele2, og alt var i sin skjønneste orden helt til linja vår plutselig døde. For å gjøre en lang historie kort; Telenor har opprettet et abbonnement til en fyr et par hundre meter lengre bort, gitt han VÅRT telefonnummer og drept linja vår. Alle som ringer til oss, havner hos han. Han fyren har vistnok prøvd å ringe til Telenor innen åpningstiden dems (fram til 20:00) og fått beskjed der at dette ikke kan gjøres noe med, fram til tirsdag i neste uke 0800(!!). Det er mildt sagt UAKTUELT. Får ikke gjort noe med det nå, men hvordan kan telenor holde på slik? Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) He he (beklager ) Dette høres jo helt latterlig ut. Men, tror nok dessverre at du ikke får gjort noe før tirsdag, med mindre en ansatt i Telenor plutselig får det for seg å tro at du er kunde hos de. Da hadde nok ting begynt å skje tenker jeg. Endret 9. januar 2009 av Bretteville Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Hehe, le ivei, sitter og gapskratter sjøl. Fatter ikke at det går ann. Men om det er slik at det ikke skjer noe før tirsdag blir det månelyst! De KAN ikke holde på slik og forvente at vi bare skal godta det? Jobber sjøl innad i serviceyrket, og opplever jo at min bedrift av og til driter på draget, og det er jo da det er viktigst å passe på å gjøre alt så bra som mulig for kunden, så dette ikke forplanter seg. Snu hele greia om til en positiv opplevelse. Jeg kommer IKKE til å gi meg på det her, det er rett og slett horribelt og å tro at vi skal godta at dette blir fikset tirsdag (og om det faktisk skjer da, tviler jeg litt på). Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Du må for all del ikke gi deg nei. Jeg hadde kommet til å ringt Telenor flere ganger om dagen helt til de hadde gitt meg et annet svar enn det du har fått så langt. Jeg har selv jobbet i telebransjen, med fasttelefoni, for en av Telenors konkurrenter, og har førstehånds erfaring med hvordan Telenor behandler kundene til sine konkurrenter, og operatørene de er kunder hos. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Mest sannsynlig en feilkobling i sentral av montør da han skulle installere din nabo sin fasttelefon. Dette skjer av og til. Ny montør må ut, ting tar tid. Du får gjerne dekket en eventuell viderekobling til din mobil av Telenor, men det bør du gjerne avklare før du faktisk gjør det. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hehe. De som jobber som montører er ikke alltid like oppegående. Da vi fikk installert SDSL fra Catch for mange mange år siden fikk vi mail et par uker i etterkant: "Det viser seg at Telenors montør ikke kan telle til 3 og har koblet deres linje på port 2 i stedet for port 3 i sentralen. xxxx kl xxxx vil det sendes ut ny montør for å bøte på dette og det må da påberegnes en kort nedetid på linjen. Vi beklager ulempene dette måtte medføre" Forøvrig er det dumt at det er lørdag, for dette er noe du burde mast litt på Tele2 om også slik at de kunne mase videre på Telenor. Endret 10. januar 2009 av cyclo Lenke til kommentar
bidz Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det er i all hovedsak ikke direkte Telenor sin feil at dette skjer. De leier inn montører fra andre firma på lik linje med alle andre leverandører. Dette er det montøren og firmaet montøren jobber for sitt ansvar. Dessverre setter det leverandøren i dårlig lys, og det eneste de kan gjøre er å videreformidle dette til montøringsselskapet som har gjort jobben, som igjen purrer på montøren som må ordne opp etter seg. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Nåja. Nå er det vell sånn at Telenor tilfeldigvis eier de som driver med installasjon (med mindre det har skjedd noe rart i den senere tid). For en god del år siden var det Telenor selv som drev med det, for deretter å splitte det ut som et datterselskap. Så å legge skylden på Telenor ser jeg egentlig ingen problemer med. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Vikte å melde leveringssvikt Får de for mange slike mister firmaet jobben med å gjøre slikt Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Du må for all del ikke gi deg nei. Jeg hadde kommet til å ringt Telenor flere ganger om dagen helt til de hadde gitt meg et annet svar enn det du har fått så langt. Jeg har selv jobbet i telebransjen, med fasttelefoni, for en av Telenors konkurrenter, og har førstehånds erfaring med hvordan Telenor behandler kundene til sine konkurrenter, og operatørene de er kunder hos. Dette gjelder alle operatører, og Tele2 er minst like gal. Problemet her er vell at 05000 kundeservice ikke er på jobb igjen før 0800 Mandag. men har du prøvd å ringt 145 som er feilmeldingen til Telenor? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvorfor ringer ikke dee til tele2 slik at de får ordnet opp og sendt regninga til telenor? Er vel samme hvem som bestiller montør og dere har jo like stort problem som han som fikk nummeret deres. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Etter mine år på 1881 så var vel ikke 145 noe særlig mere hjelp og med begrenset åpningstid de også men jeg kan ta feil. Hvis ikke så kan du prøve "online-feilmeldingen" til telenor: https://privat.telenor.no/internett/kundese...KS-10016-SOK-21 Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jaja.. merkelig historie.. jaja det er noe menneskelig å gjøre feil.. men du har rettigheter. I og med at du har abonemang hos Tele2 så er det de som har ansvar for levering, ikke Telenor de ansvaret for naboen. Det du bør gjøre er å melde feil til Tele2 og forklar de problemet etc.. Da har du krav ifølge deres vilkår ved fasttelefoni. Link her. Ser du på punkt 12, der står det hva slags krav du har ved manngel/feil ved tjenesten (har kopiert punkt i spoiler nedunder) 12. FEIL ELLER MANGLER VED TJENESTEN 12.1 Reklamasjon Kunden plikter å reklamere til Tele2 innen rimelig tid etter at Kunden har oppdaget eller burde oppdaget feil eller mangler ved tjenesten. Dette skal skje til Tele2s kundeservice. Før feil meldes til Tele2 skal Kunden selv undersøke om feilen skyldes Kundens eget utstyr. Tele2 kan kreve dekket omkostninger forbundet med Tele2s feilsøkning dersom Kunden melder om feil som ligger utenfor Tele2s ansvarsområde. 12.2 Avhjelp Feil på tjenesten skal varsles til Tele2 snarest mulig slik at Tele2 kan starte feilretting i henhold til produktspesifikasjon. Kunden plikter å gi Tele2 nødvendig tilgang til tjenesten for å foreta eventuell feilretting. 12.3 Prisavslag Dersom Kunden ikke kan benytte tjenesten på grunn av feil eller mangler som er Tele2s ansvar, har Kunden krav på forholdsmessig prisavslag. Prisavslaget er under enhver omstendighet begrenset til fastavgiften for den aktuelle tjeneste i gjeldende avregningsperiode. Prisavslag gis utelukkende fra det tidspunkt feilen eller mangelen er meldt til Tele2 og frem til den er rettet. 12.4 Erstatning Direkte tap Overfor forbrukere er Tele2 ansvarlig for direkte tap som skyldes mangel ved tjenesten. Dette gjelder likevel ikke dersom Tele2 godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Tele2s kontroll og som Tele2 ikke med rimelighet kunne forutse eller med rimelighet kunne overvinne følgene av. Overfor næringsdrivende er Tele2 ansvarlig for direkte tap som skyldes uaktsomhet fra Tele2s side. Med direkte tap menes nødvendige og dokumenterte merutgifter som Kunden er påført som følge av mangelen. Indirekte tap Tele2 er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler. Som indirekte tap regnes bl.a.: 1. Tap som følge av minsket eller bortfalt produksjon eller omsetning (driftsavbrudd). 2. Tap som følge av at tjenesten ikke kan nyttiggjøres som forutsatt (avsavn). 3. Tapt fortjeneste som følge av at en kontrakt med tredjemann faller bort eller ikke blir riktig oppfylt, men bare der Kunden uten rimelig grunn lar være å foreta dekningskjøp eller treffe andre tiltak for å unngå eller minske tapet. 4. Tap som følge av skade på annet enn salgstingen selv og gjenstander som den brukes til fremstilling av eller som har nær og direkte sammenheng med dens forutsatte bruk. Tele2s samlede ansvar Tele2s erstatningsansvar er uansett begrenset til kr. 25.000,- for det enkelte skadetilfelle eller kjede av skadetilfeller med samme årsak. Krav på erstatning må fremsettes innen 2 måneder etter at skaden er oppdaget eller burde vært oppdaget. 12.5 Heving Kunden kan med øyeblikkelig virkning heve avtalen ved vesentlig mislighold fra Tele2s side. 12.6 Klagebehandling I forbrukerforhold kan Kunden bringe Tele2s avgjørelse vedrørende Kundens klage inn for Brukerklagenemnda, . Det du må kreve er at de retter opp feilen snarest mulig. Etter at de har fikset problemet så kan du kreve prisavslag. Erstatning kan du kreve hvis det slik at du taper penger eller noe slik ved at fasttelefon ikke fungerer og du kan dokumentere tap pga linjen var nede i samme periode. Du bør kun forholde deg til Tele2 ikke noen andre, fordi de som har leveringsplikt på deres tjenester. Det er Tele2 som få erstatning ifra Telenor i og med at montøren til deres kunde som har fått feilkobling som påvirker deg. Naboen din må klage på samme måte til Telenor og kreve prisavslag/erstatning ifra Telenor. Alt i ett er det montørselskapet som har gjort feil som må betale for seg etter sine avtaler de har med Telenor. Deretter så kan Tele2 gi prisavsalg og/eller erstatning til deg. Etter at de bekreftet problemet etc.. Dette vil ta litt tid pga feilen går flere ledd i forskjellige selskaper, Montørselskapet -> Telenor -> Tele2. Håper dette kan hjelpe deg vidre med klageprossesen. Stå på og stil høye krav og referer til vilkårene til Tele2 så vil det ordne seg til slutt. Hadde vært fint hva som skjer til slutt =) Lykke til! Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) så sant så sant, du må ringe tele2 for og få det fikset, må bare si at folk har som regel litt for høye forventinger til den stakkars kundebehandern de får på øret hos telenor også, som regel er han/hun e stakkars vikar som blir hudflettet fra 0800 til 2000 av kunder som tror "vikarn" kan ordne noe når de som regel ikke kan annet enn og videresende saken og dermed sitter vi kunder igjen med behandlingstid på 2 til 8 uker..jippiiii..unngår telenor som pesten som leverandør selv. Endret 11. januar 2009 av Hudrin Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hva kan en kundebehandler hos Tele2 gjøre i samme situasjon? Hun kan heller ikke gjøre annet en og sende saken videre. Jeg har hatt Tele2 før, og jeg er ikke imponert over de for å si det slik! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå