Gå til innhold

Sannheten om jødene og jødedommen?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234
Gjør det noen forskjell hva slags navn jeg bruker ??

Da antar jeg denne opplysningsvirksomheten er et internettfenomen. Hvorfor det? Skyldes det frykt for å bli sett på ned på av dine "villfarne" venner og kolleger, eller kanskje du er redd for å dele skjebne med JFK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feil. Nå er det riktignok slik at de som følger Jesus er de utvalgte. Men ingen kan likevel gjøre "krav" på noe slikt.

 

Dette er det Gud som avgjør, og ikke vi.

 

De som følger Jesus er ikke de utvalgte. Dine kilder er manipulert av kristne som prøver å skjule sannheten. Kristendommen er egentlig kun en gren av Islam startet av en gjeng utstøtte kriminelle. For kilde se her: www.GrandMaSinPersonligeWebsideHvorHanSprerSannheten.no

 

Det er i tillegg fint om du holder religionen din utenfor dette fordi store mengder mennesker ikke er enig i at det finnes noen gud. Det kan verken bevises eller motbevises og da er det slitsomt å skulle sitte å høre på det der.

Lenke til kommentar
@Baltazar94:

···

Ser du da for deg at du kan bli overbevist til å skifte mening? Hva skulle i så fall til? Vil du ikke - slik logikken i din tankemodell er - alltid tendere mot å avvise at tankemodellen er feil?

···

Problemet er bare det at alt jeg har påpekt er riktig.

···

QED :hrm:

 

Du bryr deg ikke om at en av dine hovedkilder, den godslige Fru Dilling, får gamle Joseph McCarty til å fremstå som Ole Brumm - attpå til på en side som skal fremme "religiøs forståelse" (hah!)? Eller at en annen av dine kilder (kveg-kilden, så å si), den elskelige Fader Pranaitis ble ansett som inkompetent i Hebraisk som aktoratets faglige hovedvitne i en rettsak mot en jøde beskyldt for rituelt barnedrap i Russland? (For ordens skyld: jeg hadde aldri hørt om noen av dem før du kom med dine kildelinker - og de var jo "interessante" bekjentskaper, særlig når man vet at noen betrakter dette som troverdige kilder.)

 

Du ser intet paradoks i at du tillegger alle jøder dårlige egenskaper pga hva som står i Talmud, samtidig som disse samme jødene kan være svært uenige om feks Israel? Eller ha svært forskjellige omgangskretser og politiske preferanser? Du ser intet paradoks i at jøder, ja til og med moderate sionoister, som jo skulle vært skikkelig "onde", går i demonstrasjonstog i Tel Aviv i protest mot behandlingen av Palestinerne? Du ser intet paradoks i at selv om du anser Talmud som ondskapen gamle fundament, så er er det Herzls temmelig moderne politikk du mener å finne skikkelig farlig og onde? Du ser intet paradoks i at du lurer på hvorfor noen skulle ta seg bryet med å lage 24 forfalskede sider, når andre tok seg bryet med å lage langt mer enn 24 høyeffektive forbrenningsovner i passende jøde-størrelse?

 

Kort sagt: Du er på en ganske guffen bærtur, og jeg håper du finner kompass og rett kart.

Lenke til kommentar

Mye lesing her. Men er man uenig med Baltazar94, bør man kansje argumentere og unngå ord som rasist og jødehater.

 

Kudos til deg Baltazar94, når du fortsetter med dine argumenter. Mener forøvrig at det du skriver er mest tull og tøys.

 

Du liker tydeligvis ikke sosialismen fordi den kommer fra jødene. Men er ikke ,Du skal elske din neste som deg selv', sosialisme? Eller i det minste ett stykke til venstre på en norsk skala?

Lenke til kommentar
Kudos til deg Baltazar94, når du fortsetter med dine argumenter. Mener forøvrig at det du skriver er mest tull og tøys.

Denne første setningen gir ingen mening. Artikulering er ikke ditt sterkeste trekk, uten å gå for mye inn på det. Du sier at Baltazar skriver tull og tøys, javel? Med en slik ubenektelig logikk er det garanti for at Baltazar er en tulling.

 

Du liker tydeligvis ikke sosialismen fordi den kommer fra jødene. Men er ikke ,Du skal elske din neste som deg selv', sosialisme? Eller i det minste ett stykke til venstre på en norsk skala?

Sosialismen kommer fra jødene? hva? Målløs..

Endret av fuzzyboots
Lenke til kommentar

Vel, Marx var jo jøde da. Samme gjelder forøvrig også en av anarkismens store tenkere, Emma Goldman.

 

Visste dere forresten at 21 % av nobelprisene har gått til 0,25 % av verdens befolkning; jødene. Tyder ikke det på en jødisk konspirasjon, så vet ikke jeg! :fun:

 

Nei, men fra spøk til halvor - det er oppsiktsvekkende hvordan man finner mange jøder i prominente stillinger verden over. Det er kanskje naturlig at dette avler konspirasjonsteorier. Likevel velger jeg å tro at det skyldes flinke jødiske enkeltindivider, heller enn en konspirasjon som stjeler seg til godene.

Lenke til kommentar

Karl Marx var ikke troende jøde, han hadde jødisk dåp men om jeg ikke husker veldig feil konverterte han til kristendommen senere. Han var verken kristen eller jødisk i tro. Les så mye jødisk propoganda du vil, den manifestløse sosialismen som blir praktisert er ikke jødisk. Den kan ikke relateres til noen religion.

Lenke til kommentar

Det er sant. Jeg bare påpekte at Marx var jøde, ikke at dette hadde noe å si for utformingen eller praktiseringen av sosialismen. Jeg skulle bare vise at det ikke var så vanskelig å koble sosialismen med jødene. Og det er det som er problemet når man skal tilbakevise konspirasjonsteorier. Det er alltid en eller annen form for kobling til teorien. Leter man godt nok, så er den der. Jeg kunne sikkert uten problem laget en konspirasjonsteori om at det er hinduene som kontrollerer all verdens brusproduksjon, hvis jeg bare gikk inn for det.

Lenke til kommentar
Vel, Marx var jo jøde da. Samme gjelder forøvrig også en av anarkismens store tenkere, Emma Goldman.

 

Visste dere forresten at 21 % av nobelprisene har gått til 0,25 % av verdens befolkning; jødene. Tyder ikke det på en jødisk konspirasjon, så vet ikke jeg! :fun:

 

Nei, men fra spøk til halvor - det er oppsiktsvekkende hvordan man finner mange jøder i prominente stillinger verden over. Det er kanskje naturlig at dette avler konspirasjonsteorier. Likevel velger jeg å tro at det skyldes flinke jødiske enkeltindivider, heller enn en konspirasjon som stjeler seg til godene.

 

 

Karl Marx var jøde, men han konverterte til kristendom.

Det var imidlertid kun for å unngå å miste jobben. Det er ikke uvanlig at ledende khazarjøder "konverterer" for a late som de ikke er jøder.

Jødene kan godt late som om de er noe annet for å oppnå sine mål, mange skifter også navn i den hensikt.

Jødene har et litt spesielt forhold til sin religion, og for dem så er det slik at hensikten helliger midlet.Mao. alt er tillatt for å oppnå jødenes mål. Og det endelige målet er en ny verdensorden, hvor jødene hersker, og styrer verden etter talmuds lære.

 

Og bla. sosialismen/kommunismen ble skapt av jødene i den hensikt å skape kaos, som senere kunne brukes til å legge grunnlaget for den mye verdensordenen, med en jødisk verdensregjering i jerusalem.

 

Du finner mange jøder i høye stillinger verden over nettopp av denne grunn, de har posisjonert seg for å manipulere politikken i landene. Og verdens banker er kontrollert og eid av jøder, den ledende jødiske familien er Rotschild, med Rockefeller og en del andre hakk i hel.

 

Sentralbanken i USA er eid og kontrollert av jøder, samme med europa, Her er fotfestet sterkest i Tyskland og England.

Lenke til kommentar
Igjen så farer du med tullball. Rockefellerfamilien er da ikke jødisk! John D. Rockefeller var jo kjent for sin kristne tro. Han var baptist, og støtte mange kirkelige institusjoner. Det er tilogmed en kjennsgjerning at han betalte tiende, dvs han ga ti% av lønna si til kirken.

 

 

Når de er av den mening at hensikten helliger midlet, så er det jo ikke noe problem hverken å være medlem i en kirke, eller å støtte den økonomisk.

 

Det vil jo også være et fantasrisg godt cover for å skjule sine planer.

Lenke til kommentar
Fy faen du er virklig ikke god, du er vel halucaust nekter også du.

 

 

Nei, det er jeg ikke. Men når du nå alt nevner dette, så var det ikke bare jøder som ble drept. Men jødene er veldig påpasselig med å minne oss om at 6 millioner "jøder" ble drept.

Det de ikke nevner er at det var 5 millioner kristne som også ble drept, og i tillegg kom et antal handicappede og sigøynere. Samt politiske fanger fra flere land i europa. Som tilsammen langt overskrider det anntall jøder som ble drept.

 

Hvorfor er jødene så påpasselig med å minne om alle jødene som ble drept, mens de aldri nevner de som ikke var jøder, på tross av de ble drept på samme måte ?

Lenke til kommentar
Fy faen du er virklig ikke god, du er vel halucaust nekter også du.

 

 

Nei, det er jeg ikke. Men når du nå alt nevner dette, så var det ikke bare jøder som ble drept. Men jødene er veldig påpasselig med å minne oss om at 6 millioner "jøder" ble drept.

Det de ikke nevner er at det var 5 millioner kristne som også ble drept, og i tillegg kom et antal handicappede og sigøynere. Samt politiske fanger fra flere land i europa. Som tilsammen langt overskrider det anntall jøder som ble drept.

 

Er du knyttet til Vigrid eller en lignende organisjon? Hva er kildene dine til alt dette?

 

Og hvorfor 6 millioner "jøder"?

 

S,

Lenke til kommentar
- Fines det en enkel definisjon av antisemittisme?

 

- For å si det helt enkelt: Når man snakker om antisemittisme dreier det seg om at jødene blir betraktet som kollektiv og at det tillegges dem uforanderlige egenskaper som et basert på fordommer, stereotyper og hat mot jødene, sier Lorenz.

 

- Når oppsto begrepet?

 

- Begrepet kommer egentlig fra språkvitenskapen, man snakket om semittiske språk, et språkområdene som svært forenklet strakk seg fra India og helt til Europa. I slutten av 1870-årene ble begrepet «semittisme» tillagt jødene, selv om den arabiske befolkningen også er semitter. Det ble brukt til å «forklare» nye samfunnsfenomener, sier Lorenz.

 

Det var den tyske journalisten Wilhelm Marr som bidro til å popularisere begrepet. Jødene ble brukt som en forklaring på alt som kunne knyttes til «det moderne»: Liberalisme, demokratiet, børsen, kapitalisme, nye uttrykksformer innen kunst og kultur. Psykoanalyse ble erklært som et jødisk påfunn, dessuten kvinnebevegelsen, som var moderne og farlig. Jødene ble kritisert både fordi de var fattige og fordi de var rike. Videre fikk de skylda både for kommunismen og kapitalismen, og fordi de ikke ville tilpasse seg og dessuten fordi de ville tilpasse seg. Jødiske kvinner var enten forførende eller tykke matroner. Filosofen Theodor Adorno snakket om den «mobile fordommen», antisemittismen var så uendelig anvendelig og bilder av jøder ble konstruert ut fra denne fleksibiliteten. Det gjør det vanskelig å gå imot fordommen, fordi den unndrar seg enhver argumentasjon.

 

- Har du flere eksempler på utbredte antisemittiske forestillinger?

 

- Sions vises protokoller - som ingen kan benekte at er en forfalskning - forsvares fortsatt med at historien har bevist at det som står der er riktig. Man trekker frem den franske revolusjon for eksempel, som man mener jødene hadde skyld i. Påstanden er jo absurd, men boka selges over hele verden fremdeles, også i land der det ikke finnes jøder. En annen påstand var at det var jødene som bygget T-baner i storbyene, fordi de ville sprenge byene i lufta. Det finnes ikke grenser, sier Lorenz.

 

- Ser du antisemittisme i Norge i dag?

 

- Det som er det oppsiktsvekkende og som uttrykker et klimaskifte, er angrepene mot jødene generelt. Her i Norge og hvor som helst, gjøres de ansvarlig for den politikken som føres i Midtøsten. Jeg synes ut fra egne politiske holdninger at det er fullstendig legitimt å kritisere israelsk politikk. Men man må skille mellom kritikken av krigføringen og politikken i Midt-Østen og generelle utsagn om jøder og latterliggjøring av Holocaust, sier Lorenz.

 

- Er det riktig som noen sier at Norge fylles av antisemittiske forestillinger?

 

- Ytringer om at Norge skal være det mest antisemittiske landet i Europa er etter min vurdering en stor overdrivelse. Men jeg tror det i dag er mulig å komme med ytringer som var helt utenkelige for 10 - 20 år siden, sier Lorenz.

Lenke til kommentar
Nei, det er jeg ikke. Men når du nå alt nevner dette, så var det ikke bare jøder som ble drept. Men jødene er veldig påpasselig med å minne oss om at 6 millioner "jøder" ble drept.

Det de ikke nevner er at det var 5 millioner kristne som også ble drept, og i tillegg kom et antal handicappede og sigøynere. Samt politiske fanger fra flere land i europa. Som tilsammen langt overskrider det anntall jøder som ble drept.

 

Hvorfor er jødene så påpasselig med å minne om alle jødene som ble drept, mens de aldri nevner de som ikke var jøder, på tross av de ble drept på samme måte ?

 

Når du sier at 5 millioner kristne ble drept, hva mener du da? Ble kristne drept fordi de var kristne? Ny informasjon for meg faktisk.

Lenke til kommentar
Du finner mange jøder i høye stillinger verden over nettopp av denne grunn, de har posisjonert seg for å manipulere politikken i landene. Og verdens banker er kontrollert og eid av jøder, den ledende jødiske familien er Rotschild, med Rockefeller og en del andre hakk i hel.

 

Dummeste jeg har hørt. Du finner mange jøder i høye stillinger fordi det finnes utrolig mange dyktige jøder. De er i bankindustrien fordi de begynte med utlån av penger for mange år siden når de fikk restriksjoner på hva de kunne arbeide med og liknende. Disse utlåns-forretningene har senere utviklet seg til å bli store verdensomspennende banker.

The family's rise to international prominence began with Mayer Amschel Rothschild (1744–1812), the son of Amschel Moses Rothschild,[1] a moneychanger. Born in the ghetto (called "Judengasse" or Jew Alley) of Frankfurt am Main, he developed a finance house and spread his empire by installing each of his five sons in European cities to conduct business.

 

De deler også en kultur hvor det blir lagt stor vekt på å lykkes i livet.

Lenke til kommentar
Du finner mange jøder i høye stillinger verden over nettopp av denne grunn, de har posisjonert seg for å manipulere politikken i landene. Og verdens banker er kontrollert og eid av jøder, den ledende jødiske familien er Rotschild, med Rockefeller og en del andre hakk i hel.

 

Dummeste jeg har hørt. Du finner mange jøder i høye stillinger fordi det finnes utrolig mange dyktige jøder. De er i bankindustrien fordi de begynte med utlån av penger for mange år siden når de fikk restriksjoner på hva de kunne arbeide med og liknende. Disse utlåns-forretningene har senere utviklet seg til å bli store verdensomspennende banker.

The family's rise to international prominence began with Mayer Amschel Rothschild (1744–1812), the son of Amschel Moses Rothschild,[1] a moneychanger. Born in the ghetto (called "Judengasse" or Jew Alley) of Frankfurt am Main, he developed a finance house and spread his empire by installing each of his five sons in European cities to conduct business.

 

De deler også en kultur hvor det blir lagt stor vekt på å lykkes i livet.

 

 

Nå har du jo funnet frem til Rotschild, så nå kan du jo bare fortsette til du kommer til illuminati, og arbeidet mot den nye verdensordenen.

 

Rotschild er en av de jødiske toppfamiliene som styrer verdens bankvesen. Og at de er kommet dit skyldes ikke dyktighet, men kynisk planlegging, svindel og krimiinaliitet. Dvs. det er ikke kriminalitet for jødene å stjele fra goyim, dette er jo lov ifølge talmuds lære. Og også å drepe goyim om de finner det nødvendig.

 

Ja, jødene har en kultur og en tro hvor det er om å gjøre å lykkes i livet, og i den prosessen så tråkker de ned alle andre, men det er jo ok ifølge talmud. Og at de følger talmuds lære ser vi jo bla. i Israel.

 

http://www.unc.edu/~ltolles/illuminati/index.html

 

http://www.bavarianilluminati.com/

 

Illuminati ble stiftet av Adam Weishaupt i 1776, etter ordre fra Mayer Amschel Rotschild. Og Rothschild familien sitter på toppen og kontrollerer illuminati.

 

http://www.the7thfire.com/new_world_order/...inal_warnin.htm

 

Isreal ble forøvrig også opprettet på ordre fra Rotschild familien, og den nye verdensordenen skal etter planen settes opp med regjering i Jerusalem. Hvor forøvrig illuminati pyramiden allerede er på plass på toppen av Israel supreme court building.

 

http://www.editorialdigest.com/elite/roths...li_supreme.html

 

http://portland.indymedia.org/en/2004/09/297062.shtml

 

Så jødene har jo egentlig lyktes veldig godt her i livet. At de har slaktet mange millioner goyim i prosessen betyr ikke noe for dem.

 

Og med valget av Obama som president i USA, så er de nesten i mål.

Lenke til kommentar

Det som faktisk er litt interessant er at Illuminati egentlig ikke har noe med jødene å gjøre. Det har du lagt inn helt på egenhånd. :) Hvorfor det?

 

Det jeg tror du sikter til når du sier at det er "lov å stjele fra goyim" (altså "steal from people") er det faktum at de var veldig gode til å gjøre profitt på mindre kunnskapsrike mennesker. Lure dem litt rett og slett. Noe mer var det virkelig ikke.

 

Du har mye oppgulp og lite fakta. Kildekritikk tror jeg også du kan ta et lynkurs i.

 

Rothschild styrer ikke verdens bankvesen, men en bank. :)

Lenke til kommentar
Det som faktisk er litt interessant er at Illuminati egentlig ikke har noe med jødene å gjøre. Det har du lagt inn helt på egenhånd. :) Hvorfor det?

 

Det jeg tror du sikter til når du sier at det er "lov å stjele fra goyim" (altså "steal from people") er det faktum at de var veldig gode til å gjøre profitt på mindre kunnskapsrike mennesker. Lure dem litt rett og slett. Noe mer var det virkelig ikke.

 

Du har mye oppgulp og lite fakta. Kildekritikk tror jeg også du kan ta et lynkurs i.

 

Rothschild styrer ikke verdens bankvesen, men en bank. :)

 

Illumitnati kontolleres av jøder, nemlig Rotschild familien, det finner du ut om du leser gjennom min dokumentasjon.

Og illuminati er basert på talmuds lære, som forøvrig også hele frimurerordenen er, på tross av at de kamuflerer seg selv som kristne.

 

Å "lure dem litt" er forkastelig og kriminellt det også, men om du leser min dokumentasjon så finner du ut at det er nok mer enn som så.

 

http://www.illuminati-news.com/quotes.htm

 

http://www.bibliotecapleyades.net/bloodlines/rothschild.htm

 

Og Rotschild familien eier ikke bare en bank, men flere. Men de er kamuflert som filialer av Rotschild bank Rotschild Og er også på eiersiden i den amerikanske sentralbanken. De var også sterkt involvert i slavehandelen, som jo for det meste kristne får skylden for, men fakta er at den foregikk for det meste mellom muslimer og jøder.

 

http://www.biblebelievers.org.au/slavery.htm

 

Og min "kildekritikk" vet du jo lite om,. Du vil jo ikke engang se på mine linker.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...