Gå til innhold

Sannheten om jødene og jødedommen?


Anbefalte innlegg

Men det er greit, den dagen jødene har tatt over verden, kan du få lov til å si "hva var det jeg sa". Men ellers er det lite hold i mye av det du sier. For eksempel Sion vises protokoller. Det er grundig dokumentert at dette verket er en forfalsking. For eksempel av University of Californias Department of History http://www.history.ucsb.edu/faculty/marcus...otocolsMain.htm. I dag er det stort sett bare nazister og far-out konspirasjonsteoretikere som bruker den som referanse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
****snip**

 

Og alt vi har å gjøre er å følge Jesus, og gjøre som Han sier.

 

neitakk som byr.... Har prøvd det tankefengslet og det var ikke noe for meg. :)

 

 

Det er ikke noe "tankefengsel" De virkelige tankefengslene er politiske ideologier som sosialismen ol. som ikke tillater sine tilhengere å tenke selvstendige tanker, fordi alle jo må følge ideologien.

Lenke til kommentar
Å være 14 er INGEN undskylding for å være rasist. man burde da ha nok vett til å vite bedre

 

 

Og hvor har du fått den ideen fra at jeg er rasist ?

Er det fordi jeg sier sannheten om jødene, og talmud ?

 

Fordi du spyr ut ubegrunnet hat, om et helt folk, det er jo selve diffinasjonen på rasisme

 

 

For det første spyr jeg ikke ut noe hat mot et helt folk. jeg sier sannheten om hva som står i talmud, og hva de tror på. Og hva de planlegger. Jeg har flere ganger opplyst om at jeg ikke hater jøder, og at det er forskjellige typer jøder, som legger vekt på forskjellige ting.

For det andre så er ikke jøder noe folk uansett, men individer fra forskjellige folkeslag, og over 100 land.

 

Og for det tredje så er ikke dfinisjonen på rasisme som du sier Rasisme er læren om at enkelte raser av mennesker er underlegne. Og noe slikt har jeg aldri påstått, tvertimot så har jeg sagt at jeg er imot enhver form for rasetenkning og raseskille, fordi det er ikke forskjellige raser av mennesker.

 

Det du kaller "ubegrunnet hat" er bare sannheten om jødedommen, og om talmuds lære.

Det er du som roper rasisme fordi jeg sier sannheten om jødedommen og talmud, samt hva jødene (sionistene)planlegger.

 

Det kan jo ikke være hat mot noen om man sier sannheten om det de tror på, og planlegger ?

Hatet ligger vel heller hos dem som produserer og lever etter slike hatefulle skrifter ?

 

Så jeg spyr ikke ut noe "ubegrunnet hat" Jødene er ikke et folk. Og jeg er ikke noen rasist heller.

Lenke til kommentar
****snip**

 

Og alt vi har å gjøre er å følge Jesus, og gjøre som Han sier.

 

neitakk som byr.... Har prøvd det tankefengslet og det var ikke noe for meg. :)

 

 

Det er ikke noe "tankefengsel" De virkelige tankefengslene er politiske ideologier som sosialismen ol. som ikke tillater sine tilhengere å tenke selvstendige tanker, fordi alle jo må følge ideologien.

 

Jeg har ikke noen politisk ideologi heller jeg... :)

 

Jeg har ikke noe fast "parti" jeg stemmer på ved stortingsvalg, men stemmer på det som representerer det jeg tror på og står for etter å ha lest parti programmene deres... fullstendig klar over at alle av dagens partier juger så det renner av dem og bryter det de kan bryte av løfter så fort valgene er over :) Men stemmer jeg ikke har jeg heller ingen rett til å klage.... :)

 

For meg så var kristen tro definitivt et tankefengsel jo.... et skrekkens tankefengsel med alskens trussler mot de som våget å tvile.... Dette ble vi tutet ørene fulle av både av prest og av kristendoms læreren...

 

Mulig at dere unge har det bedre i dag, for dere hører vel kun om de fine sidene med troen deres tenker jeg og har vel knapt satt nesa ned i bibelen selv....

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at det foregår en form for rasisme i Israel, så blir jo tragikomisk å anklage andre her for "rasisme" når man bare prøver å få frem sannheten. Rasisme i Israel går ikke på hudfarge, men "hvem" man er. Arabere nektes å kjøpe eiendom/bolig fordi det kun kan eies av israelere. Får du (som ikke-jøde) barn med en israeler, i israel, nektes ungen israelsk statsborgeskap. Kun barn av to jøder kan få statsborgerskap. Arabere på vestbredden etc. får ikke utstedt ordentlig pass, slik at det alltid er farefullt å reise utenlands, i og med man ikke er garantert å få vende tilbake, man blir frattat eiendom, osv.

 

http://home.no/apartheid-israel/

 

Er ikke uten grunn flere ser likhetstrekk med apartheid systemet som var i Sør-Afrika

 

Tidligere president i USA Jimmy Carter;

 

"Israel verre enn Sør-Afrika"

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1569279.ece

 

 

- (Dagbladet 11.12. 2006) Israel nekter biskop Desmond Tutu å besøke Gaza

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/11/485688.html

 

- (Dagsavisen 27. mai 2008) Professoren Norman Finkelstein nektes å komme inn i Israel

http://www.dagsavisen.no/utenriks/article3...ticle351207.ece

 

http://www.normanfinkelstein.com/article.p...=11&ar=1710

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Mekkus. Dette handler ikke om hvordan Israel behandler andre, men om påstanden at de har en slags hemmelig orden som driver og tar over verden. "Sannheten" du snakker om er det mest søkte, minst dokumenterte og ytterst latterlige jeg noen gang har hørt. Håper ikke mye av ditt verdensbilde lever i følge denne "sannheten".

Lenke til kommentar
Men det er greit, den dagen jødene har tatt over verden, kan du få lov til å si "hva var det jeg sa". Men ellers er det lite hold i mye av det du sier. For eksempel Sion vises protokoller. Det er grundig dokumentert at dette verket er en forfalsking. For eksempel av University of Californias Department of History http://www.history.ucsb.edu/faculty/marcus...otocolsMain.htm. I dag er det stort sett bare nazister og far-out konspirasjonsteoretikere som bruker den som referanse.

 

 

Det er klart at de som står bak dette, prøver alt for å spre den oppfatningen om at det bare er en forfalskning.

Om de planlegger noe slikt som står i disse protokollene, så vil de jo ikke at det skal bli kjent.

 

Og det er også flere spørsmål vi må stille oss før vi evt, godtar påstanden om at det er en forfalskning.

 

Hvorfor skulle noen skrive et slikt verk på 24 sider, bare for å spre jødehat ?

Var det ikke enklere å gjøre det på andre måter ?

 

Hvis det er en "forfalskning" så er de antakelig skrevet av noe uten kjennskap til talmud, og jødenes lære.

Hvorfor er da disse protokollene basert på talmud, og jødenes lære ?

 

Og disse ble jo skrevet for mer enn hundre år siden. Hvis det er en forfalskning, hvorfor har da flere av hendelsene som er planlagt i protokollene skjedd ?

 

Og hvorfor er da de forholdene i verden som beskrevet i protokollene, nettop de som vi har opplevd de siste tiårene, og også i dag ?

Lenke til kommentar

@Baltazar94:

 

Sett nå - bare som et tankeeksperiment, altså - at det du skriver om jødenes utnyttende forhold til ikke-jøder, om jødenes planer om verdensherredømme, om at jødene har verdensomspennede kamuflasjeoperasjoner for å hindre sannheten i å bli kjent etc - sett at dette faktisk ikke er riktig. Sett at dette er feiltolkninger, overdimensjonering og "fandensk bibellesning". Et tilnærmet hekseprosesskonsept, der jødene enten bekrefter heksestatusen ved at holder kjeft eller bekrefter heksestatusen ved at de tar til motmæle.

 

Ser du da for deg at du kan bli overbevist til å skifte mening? Hva skulle i så fall til? Vil du ikke - slik logikken i din tankemodell er - alltid tendere mot å avvise at tankemodellen er feil?

 

"Jeg har rett, fordi min teori forutsier at du vil finne svakheter ved min teori - ergo er min teori korrekt!" Du ser at noen (jeg vil hevde deg) har et problem her?

 

 

@Mekkus:

Det er et hav av forskjell fra å være skeptisk staten Israels handlinger, å være skeptisk til sionismen (jeg er begge) - til det å hevde at jødene - hver enkelt jøde - betrakter ikke-jøder som kveg, deltar i omfattende konspirasjoner og og bedriver dekkoperasjoner med henblik på å skjule sannheter.

Lenke til kommentar
Dette handler ikke om hvordan Israel behandler andre, men om påstanden at de har en slags hemmelig orden som driver og tar over verden. "Sannheten" du snakker om er det mest søkte, minst dokumenterte og ytterst latterlige jeg noen gang har hørt. Håper ikke mye av ditt verdensbilde lever i følge denne "sannheten".

 

 

Hvordan Israel behandler folk er en del av det denne tråden handler om, for det viser jo at de følger talmuds lære til punkt og prikke.

 

Jeg mener vi har dokumentert alt ganske bra til nå, problemet er jo bare at det er få her som vil akseptere denne dokumentasjonen.

Lenke til kommentar
@Baltazar94:

 

Sett nå - bare som et tankeeksperiment, altså - at det du skriver om jødenes utnyttende forhold til ikke-jøder, om jødenes planer om verdensherredømme, om at jødene har verdensomspennede kamuflasjeoperasjoner for å hindre sannheten i å bli kjent etc - sett at dette faktisk ikke er riktig. Sett at dette er feiltolkninger, overdimensjonering og "fandensk bibellesning". Et tilnærmet hekseprosesskonsept, der jødene enten bekrefter heksestatusen ved at holder kjeft eller bekrefter heksestatusen ved at de tar til motmæle.

 

Ser du da for deg at du kan bli overbevist til å skifte mening? Hva skulle i så fall til? Vil du ikke - slik logikken i din tankemodell er - alltid tendere mot å avvise at tankemodellen er feil?

 

"Jeg har rett, fordi min teori forutsier at du vil finne svakheter ved min teori - ergo er min teori korrekt!" Du ser at noen (jeg vil hevde deg) har et problem her?

 

 

@Mekkus:

Det er et hav av forskjell fra å være skeptisk staten Israels handlinger, å være skeptisk til sionismen (jeg er begge) - til det å hevde at jødene - hver enkelt jøde - betrakter ikke-jøder som kveg, deltar i omfattende konspirasjoner og og bedriver dekkoperasjoner med henblik på å skjule sannheter.

 

Problemet er bare det at alt jeg har påpekt er riktig.

Jeg har selv lenge vært det man kaller "ekstremt Israelvennlig" inntil jeg begynte å studere litt rundt dette.

Jeg har derfor alt skiftet mening, og det tok faktisk mange måneder før jeg klarte å akseptere riktigheten av det jeg nå påpeker om jødene.

 

Akkurat som dere har vanskelig for å tro at noen kan være så onde og hatefulle, så hadde også jeg vanskelig for å tro det, og jeg fornektet også all dokumentasjon som gikk mot jødene i lang tid.

 

Men jeg kunne ikke i lengden fornekte sannheten og fortsette å gi mitt bidrag til å spre jødenes propaganda.

Lenke til kommentar
Problemet er bare det at alt jeg har påpekt er riktig.

Jeg har selv lenge vært det man kaller "ekstremt Israelvennlig" inntil jeg begynte å studere litt rundt dette.

Jeg har derfor alt skiftet mening, og det tok faktisk mange måneder før jeg klarte å akseptere riktigheten av det jeg nå påpeker om jødene.

 

Akkurat som dere har vanskelig for å tro at noen kan være så onde og hatefulle, så hadde også jeg vanskelig for å tro det, og jeg fornektet også all dokumentasjon som gikk mot jødene i lang tid.

 

Men jeg kunne ikke i lengden fornekte sannheten og fortsette å gi mitt bidrag til å spre jødenes propaganda.

 

Du "fornektet all dokumentasjonen som gikk mot jødene i lang tid". Når du var ferdig med det begynte du med det akkurat samme på den andre siden. Den eneste forskjellen er at den dokumentasjonen vi kommer med ikke er farget av religiøse fanatikere og andre folk som har en så tydelig agenda at det omtrent spytter deg i fjeset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
jeg sier sannheten om hva som står i talmud, og hva de tror på. Og hva de planlegger.

Modig, sannelig. Er spredning av "sannhet" noe du kun gjør gjemt bak et kallenavn på internett, forresten?

Lenke til kommentar
Herregud da, Baltazar94. Ikke kommenter en situasjon (Gaza) du tyeligvis ikke har peiling på.

 

 

Jeg har ikke kommentert situasjonen på Gaza nå, For denne tråden er ikke om situasjonen på Gaza.

Den handler om sannheten om jødene og jødedommen.

 

Men hvordan jødene i israel behandler folk, handler om sannheten om jødene og jødedommen, fordi jødene oppfører seg i henhold til talmuds lære, som de følger. Og det er en del av sannheten om jødene og jødedommen.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke spesielt israel-vennlig, men Israel og jøder er ikke det samme. Og du burde egentlig slutte å skrive nå, fordi du fremstår bare mer og mer som en hatefull rasist. Eller kanskje du er tidenes forumtroll. Håper litt på det siste altså.

 

 

Det er jo dere som prøver å fremstille det slik du påstår det er.

 

Jeg har jo flere ganger sagt at det er forskjellige typer jøder, og at ikke alle er sionister.

 

Videre har jeg forklart mitt syn på dette med "raser" Og at jeg derfor ikke kan være noen "Rasist"

Jeg har også forklart flere ganger at jeg ikke hater jøder.

 

Men dere vil jo ikke akseptere den dokumentasjon jeg legger frem, og dere vil ikke akseptere det jeg sier, men forbeholder dere retten til selv å avgjøre at jeg er en ekstremist, nazist og Rasist, kun fordi jeg sier sannheten om jødene og jødenes lære.

Lenke til kommentar
Den eneste forskjellen er at den dokumentasjonen vi kommer med ikke er farget av religiøse fanatikere og andre folk som har en så tydelig agenda at det omtrent spytter deg i fjeset.

 

 

Hva slags "agenda" har jeg ??

Det er jo mulig tankene om den "Agendaen" kommer fra dine egne fordommer, og at den fins kun i ditt eget hode ?

Lenke til kommentar
Hva slags "agenda" har jeg ??

Det er jo mulig tankene om den "Agendaen" kommer fra dine egne fordommer, og at den fins kun i ditt eget hode ?

 

Agendaen din går ut på at jødene blir kalt guds utvalgte folk. Dette virker det som om du vier all din energi til å motbevise dette slik at din egen kjære religion kan kreve den tittelen. En ikke ukjent agenda.

Lenke til kommentar
Hva slags "agenda" har jeg ??

Det er jo mulig tankene om den "Agendaen" kommer fra dine egne fordommer, og at den fins kun i ditt eget hode ?

 

Agendaen din går ut på at jødene blir kalt guds utvalgte folk. Dette virker det som om du vier all din energi til å motbevise dette slik at din egen kjære religion kan kreve den tittelen. En ikke ukjent agenda.

 

Feil. Nå er det riktignok slik at de som følger Jesus er de utvalgte. Men ingen kan likevel gjøre "krav" på noe slikt.

 

Dette er det Gud som avgjør, og ikke vi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...