DementedAlbino Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg har en passat som jeg gjerne vil ha mulighet til å få festet ski på taket nå som det er vinter. Har tidligere hatt noen lasteholdere festet på, men de la igjen noen heller ufine merker der de var festet. Så lurer nå på hva alternativer der er for å få med meg ski i bilen, eller må jeg rett og slett godta at jeg får merker på taket av bilen om jeg vil ha ski med meg? Lasteholderene var av merket thule kjøpt på bilxtra. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det finnes magnetholdere som rett og slett settes rett på taket. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Fungerer det bra? Hvordan er det med merker i taket, hvor godt sitter de ved en eventuell kolisjon? Ønsker ikke at skiene mine skal flyge som et prosjektil mot en annen bil eller noe dersom uhellet er ute. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Originale lasteholdere lager vel ikke merke i taket? Magnetfotholdere funker fint, men du må gjøre godt rent på taket før du setter de på. Pass på å holde bankkort etc langt unna holderne! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Nå vet ikke jeg om det er originale lasteholdere. Stoppet innom på vei på fjellet, sa hvilken bil det var og hva jeg trengte, og ut kom jeg med nye lasteholdere. Det er fire merker på taket der hvor "gummien" tar i taket. Er brune stygge merker, og har prøvd å polere de vekk uten hell. Mulig jeg har skrudd de for hardt fast, men tviler i grunn på det. Kanskje jeg får andre type lasteholdere om jeg går direkte til en VW forhandler, eller er det samme greiene de selger der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hva med å legge litt mellomleggspapir (for matpakker) mellom gummien og taket? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg vil tro at magnetene også vil lage stygge merker. På jobben har vi en del biler uten fastmonterte saftblandere (oransje blinkblinklys), på disse bilene bruker vi lys festet med magnet...stygge merker på alle de bilene hvertfall. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Slenger meg på denne jeg å, har ikke hengerfeste, ingen mulighet til å ta ned baksete, ingen takfeste, og derfor lurer jeg veldig på hvordan jeg da skal få med meg ski. Får man noen sånne magnetholdere i norge? Liker ikke å kjøpe på nettet/utlandet. Endret 12. januar 2009 av MrLG Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Slenger meg på denne jeg å, har ikke hengerfeste, ingen mulighet til å ta ned baksete, ingen takfeste, og derfor lurer jeg veldig på hvordan jeg da skal få med meg ski. Får man noen sånne magnetholdere i norge? Liker ikke å kjøpe på nettet/utlandet. Jeg fant slike fester med magnet på www.naf.no. de har to typer som jeg kan se, ett dyrt og et som er en del rimeligere. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Mener jeg så sånne magnetholdere i katalogen til Torshov også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå