Gå til innhold

Tjene penger på båtsalg i disse nedgangstider?


Anbefalte innlegg

Hei og godt nyttår båtfolk!

 

Det har seg sånn at jeg har funnet en del billige båter på nettet, men jeg lurer på om det vil svare seg å kjøpe billig nå, for å fikse litt på båten og selge den litt dyrere igjen til våren for å tjene noen kroner, eller om dette er nærmest umulig nå i disse nedgangstider?

 

Fant blant annet denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

Vil si dette er billig, men gidder ikke stelle i stand noe nå, og så måtte risikere å stå med skjegget i postkassen, i dette tilfelle båten, hvis det blir umulig å få solgt til sommeren igjen.

 

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er vanskelig å vurdere.

 

Men jeg tenker helst at båter til 500.000 og oppover kommer det til å bli mindre av, da folk ikke tør å bruke pengene på så dyre båter, gjerne fordi de bare skal bruke båten i et par måneder i året. Hvis man regner med forsikring, vedlikehold og drivstoff, blir det jo en del penger.

Nei, det er vanskelig å si. Bilmarkedet synker også, men tenkte jeg skulle høre litt med pappa som har vært selger i en del år.

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg litt på denne tråden. Har solgt 4 båter i år alle med fortjeneste, så sitter jeg her og ser utrolig mange "kupp" men er utrolig skeptisk på om jeg skal kjøpe eller om folk tror det vil synke mer ? Jeg tror båter opp til 300-400 000 vil holde seg noe lunne men er faktisk ikke helt sikker på om jeg tør og satse såpass mye penger for å så sitte med en båt som har tapt utrolig mye verdi til sommeren, hva tror dere andre ?

Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg også er redd for. Da jeg ikke har lik økonomi som deg, blir det ikke i slike prisklasser, så det blir heller ikke store tapet.

 

Har begynt lavt nede med å kjøpe ting (moped, båt, tilhenger osv.) billig, for å fikse det å selge med fortjenesten. Men er litt skeptisk nå som alt raser sammen.

 

Edit: Har du solgt 4 båter på under 10 dager?

Endret av vbjornevik
Lenke til kommentar
Ja, det er det jeg også er redd for. Da jeg ikke har lik økonomi som deg, blir det ikke i slike prisklasser, så det blir heller ikke store tapet.

 

Har begynt lavt nede med å kjøpe ting (moped, båt, tilhenger osv.) billig, for å fikse det å selge med fortjenesten. Men er litt skeptisk nå som alt raser sammen.

 

Edit: Har du solgt 4 båter på under 10 dager?

 

 

Er nok samme prisklasse som deg jeg ser i..

Kom kanskje litt feil ut, mener at båter opp til den prisen holder seg, men er ikke sikker..

 

Jeg hadde helt glemt at vi var kommet i 2009, mente selvfølgelig 2008 =)

Lenke til kommentar

Ja, dette blir et vanskelig valg. Er jo helt uaktuelt å selge igjen med tap når jeg da vil kjøpe båten så billig, men blir ikke så kjekt hvis jeg/vi plutselig får en ekstra båt i vår/sommer/høst å ta vare på. Har ikke flere båtplasser, og enda mer stress blir det når den skal på land.

Så det å tape masse penger eller å måtte sitte igjen med båten er det jeg er mest "redd" for, men tviler vell egentlig på at jeg ikke får solgt den igjen, gjerne til samme pris, eller litt høyere.

Noen meninger ute å går?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...