gossipgirl89 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg gikk ut av vgs forrige sommer, altså jeg gikk siste året etter R-94. Jeg hadde 1mx og 2mx, og vil gjerne forbedre 1mx karakteren, men man jo ikke ta 1.klassefag fra R-94 lenger. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet hvilken eksamen fra kunnskapsløftet jeg skal melde meg opp i? Har prøvd å søke på privatistweb, men fikk opp en hel haug. Noen som vet? MAT1001 - Matematikk praktisk 11.06.2009 Skr. Eksamenskontoret MAT1003 - Matematikk praktisk 19.05.2009 Skr. Eksamenskontoret MAT1005 - Matematikk praktisk 19.05.2009 Skr. Eksamenskontoret MAT1006 - Matematikk teoretisk 11.06.2009 Skr. Eksamenskontoret MAT1008 - Matematikk teoretisk 19.05.2009 Skr. Eksamenskontoret MAT1010 - Matematikk teoretisk 19.05.2009 Skr. Eksamenskontoret REA3021 - Matematikk X Mun. Eksamenskontoret REA3022 - Matematikk R1 22.05.2009 Skr. Eksamenskontoret REA3024 - Matematikk R2 20.05.2009 Skr. Eksamenskontoret REA3026 - Matematikk S1 22.05.2009 Skr. Eksamenskontoret Er det noen av disse? Vet jo at det ikke er R1, R2, X og sikkert ikke S1 heller. Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Mitt forslag er at du mailer ditt nærmeste kontor. Men slik jeg har oppfattet det går det ikke an å ta fag fra kunnskapsløftet, når man har vitnemål for reform 94, og motsatt, en kan ikke ta fag fra reform 94 om en har vitnemål fra kunnskapsløftet. Men det kan også være at dette kun gjelder bakover, og ikke fremover. Endret 9. januar 2009 av macros. Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Og det samordna opplyser om: R1 = 2MX R2 = 3MX S1 = 2MY/2MZ S2 = 3MZ/3MY Så regner med at 1MX, på grunn av fagkoden er noe teoretisk rettet. Spørsmålet mitt til deg blir av den grunn: Hvor mange timer i uken hadde du med faget? Er svaret fem timer, er den overførte fagkoden MAT1007 eller MAT1106 (140timer i løpet av et år). Er svaret tre timer, er den overførte fagkoden MAT1006 (84timer i løpet av et år) Dette er altså matematikk teoretisk 1, eller 1T. Men igjen: jeg er rimelig sikker på at du ikke kan mikse sammen fag fra de to reformene på vitnemålet. Jeg søkte selv på 1MX på privatistWeb.no, og fant der når jeg søkte under reform 94 fag, 1MX. Og, hvem har fortalt deg at du ikke kan ta 1.klassefag fra reform 94? Endret 9. januar 2009 av macros. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Ingenting tilsvarer lengre 1MX, så du er for sen om du vil forbedre karakteren. Mulig du kan ta eksamen i 2T, men tror ikke det blir riktig. Du kan for øvrig ikke forbedre karakterene i 1. og 2.-klassefag når du har tatt høyere kurs. Så siden du har tatt 2MX får du ikke forbedra 1MX. Hadde du tatt 3MX kunne du ikke forbedra 2MX. Samme med fysikk og kjemi, og sikkert en drøss med andre fag. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Ingenting tilsvarer lengre 1MX, så du er for sen om du vil forbedre karakteren. Mulig du kan ta eksamen i 2T, men tror ikke det blir riktig.Du kan for øvrig ikke forbedre karakterene i 1. og 2.-klassefag når du har tatt høyere kurs. Så siden du har tatt 2MX får du ikke forbedra 1MX. Hadde du tatt 3MX kunne du ikke forbedra 2MX. Samme med fysikk og kjemi, og sikkert en drøss med andre fag. Den regelen ble opphevet i 2006. Man kan forbedre karakterer på lavere nivå nå. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Ingenting tilsvarer lengre 1MX, så du er for sen om du vil forbedre karakteren. Mulig du kan ta eksamen i 2T, men tror ikke det blir riktig.Du kan for øvrig ikke forbedre karakterene i 1. og 2.-klassefag når du har tatt høyere kurs. Så siden du har tatt 2MX får du ikke forbedra 1MX. Hadde du tatt 3MX kunne du ikke forbedra 2MX. Samme med fysikk og kjemi, og sikkert en drøss med andre fag. Den regelen ble opphevet i 2006. Man kan forbedre karakterer på lavere nivå nå. Stemmer. Når det gjelder maten din. Så finnes det en overgangsordning. Du kan feks. ta 1T + R1 + R2. Å få på disse karakterene istede for de mate karkaterene du har nå. Jeg tviler på at du kan erstatte 1T karakter med 1MX pga. det virker ikke mulig å blande mate karakterene med ulike reformer. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Mitt forslag er at du mailer ditt nærmeste kontor. Men slik jeg har oppfattet det går det ikke an å ta fag fra kunnskapsløftet, når man har vitnemål for reform 94, og motsatt, en kan ikke ta fag fra reform 94 om en har vitnemål fra kunnskapsløftet. Men det kan også være at dette kun gjelder bakover, og ikke fremover. Å til de som lurer på om man kan ta eksamen i kunnskapsløftet selv om man har vitnemål fra reform 94 og visa versa, så finnes der en overgangsordning. Så fremt det fuller opp samme time antallet. Etter hva jeg har hørt og lest. Lenke til kommentar
gossipgirl89 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Mitt forslag er at du mailer ditt nærmeste kontor. Men slik jeg har oppfattet det går det ikke an å ta fag fra kunnskapsløftet, når man har vitnemål for reform 94, og motsatt, en kan ikke ta fag fra reform 94 om en har vitnemål fra kunnskapsløftet. Men det kan også være at dette kun gjelder bakover, og ikke fremover. Dette stemmer iallefall ikke! Jeg har fått beskjed om at jeg kan ta R2, og at hvis jeg vil ha det inn på vitnemålet så gjør de det om til 3mx ("omkoder"). Trenger selvsagt ikke gjøre det, men bare sende kompetansebeviset med R2-karakteren på sammen med vitnemålet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 R2 tilsvarer 2MX og R3 tilsvarer 3MX. Problemet er at ingenting tilsvarer 1MX, da du har fått mye mer obligatorisk matte etter kunnskapsløftet, og denne er fordelt over to år. Lenke til kommentar
gossipgirl89 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Okei, men er det ingen som vet hvilken matte som ligger nærmest 1mx? Man skal jo kunne forbedre alle karakterer! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Du får finne en lovhjemmel for at du skal kunne forbedre alle karakterer i all framtid. Hvor lenge er det siden du tok 1MX? Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Okei, men er det ingen som vet hvilken matte som ligger nærmest 1mx? Man skal jo kunne forbedre alle karakterer! Faget Matematikk 1T ligger nærmest 1MX. 1T er den teoretiske matten i førsteklasse, akkurat som 1MX var. Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Okei, men er det ingen som vet hvilken matte som ligger nærmest 1mx? Man skal jo kunne forbedre alle karakterer! Er svaret fem timer, er den overførte fagkoden MAT1007 eller MAT1106 (140timer i løpet av et år). Er svaret tre timer, er den overførte fagkoden MAT1006 (84timer i løpet av et år) Dette er altså matematikk teoretisk 1, eller 1T. Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 R2 tilsvarer 2MX og R3 tilsvarer 3MX. Problemet er at ingenting tilsvarer 1MX, da du har fått mye mer obligatorisk matte etter kunnskapsløftet, og denne er fordelt over to år. Det er ikke noe som heter R3. 2MX = R1, 3MX = R2. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Sorry. Mente selvfølgelig R1 og R2. Lenke til kommentar
Ad Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Den regelen med at du f.eks ikke kan forbedre R1 når du har tatt R2 gjelder vel fortsatt? Det har hvertfall vi fått beskjed om på skolen min. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Den regelen med at du f.eks ikke kan forbedre R1 når du har tatt R2 gjelder vel fortsatt? Det har hvertfall vi fått beskjed om på skolen min. Dette er tull. Om du ser på privatistweb. Er det mulig og ta R1 og/eller R2 som både nytt fag (de som ikke har fått en vurdering i det hele tatt, karakteren 1 er en vurderng)Eller som forbering (de som ønsker å forbedre karakteren sin i faget. Den regelen ble fjernet for en stund tilbake. Endret 13. januar 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå