Vaskebalje Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Hei, min venn sitter nå her og fortviler seg over at sin relativt nye pc ikke vil starte opp. Når man starter den står den bare og surrer. Ikke noe bilde, ingenting på skjermen. Bortsett fra at skjermen får en litt lysere farger. Man kan ikke komme inn i biosen heller. Ingenting skjer, rett og slett. Har selv gått gjennom kabler, og alt ser riktig ut. Maskinen lager heller ikke noen pipelyder, eller gir tegn til noen form for errors. Noen forslag? Takk på forhånd. Specs; GPU: ATI Radeon HD 4870 X2 CPU: Intel quad Q6600 PSU: OCZ 650w RAM: 4GB Geil Pc2-6400 HK: Asus P5E Deluxe Endret 9. januar 2009 av Vaskebalje Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 He-he...ser det er flere som sliter??Høres ut som om dere har sanne problem som meg...Itj nå arti næi! Sitter og feilsøker litt nå,du kan sikkert gå gjennom det samme jeg har gjort til nå...Ta ut alt av hardware sånn som ekstra hd,ram(la 1 brikke være igjen og prøv den i alle),lydkort osv.. Lykke til!! Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Er bare så merkelig, for ingenting ser ut til å være galt med den. I og med at den er ny og helt uklokket, virker dette som noe alvorlig galt.. Takk for svar, jobber med saken mens vi skriver!:> Lenke til kommentar
buljong Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 hehe hadde faktisk akkurat samme problem i sted selv. jeg hadde imidlertid kun kjøpt ny prosessor og minne. Det løste seg for meg, når jeg satte inn den gamle prosessoren og oppdaterte bios på hovedkortet. det viste seg at bios ikke støttet den nye cpu'en. Når dette var gjort byttet jeg tilbake til den nye cpu'en og viola, jeg kom inn i bios og fikk konfigurert til riktige verdier. tipset mitt blir å bruke en gammel prosessor og oppdatere bios med denne. hvis dette ikke går, kan dere prøve å ta ut batteriet i hovedkortet og sette det inn igjen etter en liten stund. Da skal bios være resettet til fabrikk. GL HF! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå