Gernia Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Hei har nettopp satt sammen et oppsett bestående av dette: E8400 p5q Deluxe 8800GT 512mb 4g OCZ PC2-8500 Reaper HPC 4 GB (2 x 2048 MB) noen av disse komponentene som ikke fungerer så godt sammen? noen som har et forslag til at skjermen ikke fungerer? Alle viftene går helt fint og har ikke fått noen errorkoder fra HK det grønne lyset lyser. Har satt i en strømkontakt på skjermkortet. Så hva kan jeg ah glemt så skjermen ikke skrur seg på? Får bare legge inn det ene bildet siden imgsahck gikk til h.. Hjelp :S takker for alle svar.. Endret 11. januar 2009 av Gernia Lenke til kommentar
CortexN Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Prøv å resette bios/cmos. Hvordan dette gjøres er forklart i manualen til hovedkortet ditt. Kjent løsning som ofte må kjøres på asus kort!!! Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Funket ikke tok ut batteriet, men det virket dessverre ikke. prøvde med jumperen først og så tok jeg ut batteriet. Lenke til kommentar
CortexN Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Rekkefølgen er viktig og er det ikke batteriet ut først, flytte jumperen, vente i minimum 10sek, flytte jumper tilbake, sette i batteriet? Slik var det i hvertfall på mitt asus-kort. Min skjerm viste kun no-signal selv om pcen bootet. Resettet cmos og alt var ok. Bortsett fra at jeg måtte umiddelbart flashe biosen, hvis ikke oppsto bare feilen igjen. Jeg ville prøvd å resette bios en gang til helt etter oppskriften i manualen og følg med om feilen utarter seg litt annerledes første gang du booter etter dette. Det neste jeg ville prøvd er å koble fra alle deler forutenom hovedkort, psu, gpu, 1 rambrikke, cpu og selvfølgelig skjermen. Dette for å utelukke eventuelle feilkilder. Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Tok bare alt fra hverandre og satt det sammen igjen, så startet den opp med skjerm. Har ikke anelse hva som gikk galt jeg men nå fungerer det ihvertfall Takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå