Tobruk Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Hei alle...Som dere ser av overskriften,sluttet maskina å virke i kveld.Skulle starte den og alt av vifter slår seg på,men den starter ikke å boote?Står bare å "henger" med alt av vifter på full skuv og ikke noe bilde på skjerm. Har prøvd å skifte skjermkort,men samme situasjon.Har siden jeg bygde maskina,kjørt med litt overklokk på cpu...uten problemer før nå.... Begynner selv å tro at det er hovedkortet som har tatt kvelden,men.... Hva tror dere??Forslag til feilsøking og feil dere tror det er, mottas med stor takk... Endret 21. januar 2009 av Tobruk Lenke til kommentar
SlettetBruker5125 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Dårlig utfylt tittel... Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Dårlig utfylt tittel... Jasså?Men den virker fremdeles ikke,så...hjelp? Har nå fjernet alt av "unødvendig" hardware,men fortsatt samme problem...irriterende.. Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Noen som har noen tips??Har nå oxo tatt ut batteriet og gjenoppretta fabrikkinstillingene....uten resultat... Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Noen som har noen tips??Har nå oxo tatt ut batteriet og gjenoppretta fabrikkinstillingene....uten resultat... Prøvd med en annen skjerm? Du kan også fjerne harddisker, floppydrev, pci-kort osv, bare for å se om du får bilde. Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Har du pc-speaker'n koplet til. Piper det en feilkode? -Sitter alle strømkontakter ordentlig på plass (cpu strømkontakten)? -Prøv med bare en rambrikke, så bare den andre. -Kople ut alt av disker -Har du et gammelt skjermkort liggende, prøv det. -Er en eller fler av pinnene i vga kontakten bøyd? -Clear CMOS. (finner du ikke noen jumper/knapp, så vipp ut batteriet og sett det i igjen etter noen sekunder). Endret 10. januar 2009 av xantarion Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Når du først er i gang og sikkert svett i trøya; har du mulighet for å bytte hk? Funker det da så har du funnet problemet. Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Prøvd med en annen skjerm? Du kan også fjerne harddisker, floppydrev, pci-kort osv, bare for å se om du får bilde. Har gjort alt dette,+ at jeg har prøvd et annet skjermkort....Samme skjer...maskina starter,men står og "henger" med alt av vifter på fullt.Kan ikke resette maskina eller slå den av,må trekke ut strømkontakt for å prøve å starte på nytt..Merkelig dette,men tror rett og slett at hovedkortet har tatt kvelden...eller? Tror rett og slett det blir bestilt et Asus P5Q SE 2 i kveld... Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 En siste ting å prøve. Ta ut professoren/CPU og sett den på plass igjen. Det har løst problem for meg en gang tidligere. Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Vel,har da bestilt nytt hk..Mulig jeg prøver å sette sammen alt på nytt en gang til i kveld,hvem vet,kanskje det funker igjen?Takk for forslag alle sammen.. Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Det var da som...!!Fikk det nye hk i dag,monterte det men det funker fortsatt ikke!Hjelp!? Powerlyset på kortet lyser når strømkabelen kobles på.. Kabinett,skjermkortvifter og psu står på fullt når jeg starter opp... Kommer ikke inn i post og intet bilde på skjerm. Har testet et annet skjermkort,samme resultat..Testa skjerm mot en bærbar og den virker. Koblet ut alt av hardisker og prøvd alle en for en.(har 3 stk) Tok ut minnebrikker og gjorde det samme...ikke f...(maskina skal vel poste uten rambrikker også?) Ser ut til at det rett og slett er cpu som har tatt kvelden?Eller?? På forhånd takk.... Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jeg ville absolutt prøvd en ny strømforsyning. CPU tviler jeg på har tatt kvelden. Har bytta endel psuer i det siste som har gitt seg utslag i slike symptomer som hos deg. Endret 19. januar 2009 av Gibblay Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) hmm...kanskje det ja....Det er jo egentlig cpu eller strømforsyninga jeg ikke har skifta ut enda..Blir billigere enn ny cpu ihvertfall... Men det lyser bak på psu når strømmen kobles..vifta starter,går for fullt...det eneste er at jeg ikke kan slå av maskina med on\off i front av kabinettet,ingen reaksjon..må dra ut strømmen bak på psu.... Endret 19. januar 2009 av Tobruk Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Bump...Jeg mener,vifta går jo på psu...Lyset virker på den også...Har hatt psu som har tatt kvelden før,men da sluttet vifta å virke,så det var innlysende at det var den som hadde takket for seg...Tror dere at det er helt utenkelig at det kan være prosessoren? Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Er ingen guru på det her, men min kjære bror sin pc var akkurat likedan. Skifta hovedkort først, testa psu til slutt og det viste seg at enten 12v linja eller 5volt linja var defekt.Pcen sto og gikk uten bilde og vi måtte trekke ut strømkontakt for å slå den av. Husker ikke nøyaktig. Nå aner jeg ikke vilken psu du har, men jeg har vært borti mange psuer i det siste som har tatt kvelden etter 2-3 år. Magefølelsen min tilsier at det ikke er tilfeldig, for det ble produsert mye dårlige kondensatorer i dette tidsrommet. Finnes en lang tråd her på forumet om Hiper R580, den hadde hvertfall denne svakheten. Mist har vel også tildels vært plaget med dette. Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Hmm...har Mist 600W ja....Vel,vel..har bestilt en Corsair CX 400W nå....Når jeg får testa den og hvis maskina da ikke booter MÅ det vel være cpu :!: Har snart bytta alt... Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Lykke til. Tror du treffer spikeren der. Gi tilbakemelding på hvordan det går da:-) Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Takker...Rekner med at den blir innstalert til helga..Rapport følger.. Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 ER DET MULIG!?Fikk psu i dag,monterte den og samme problem! Nu kjøpe æ mæ Ps3 istedet snart!! Det grønne led-lyset på hk slår seg på og viftene starter å gå for fullt..men ingenting skjer...svart skjerm.. Har prøvd nytt hk,psu og skjermkort... Vet at skjermen funker... Prøvd å starte uten cd,hd og ram...ingenting...ikke et feilkodesignal engang....Nå MÅ det vel være cpu som ikke virker?? Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Vel,tok et krafttak og hentet min gamle AMD fra loftet.Satte inn hardisker,skjermkort,lydkort og psu...DEN VIRKA! Det utrolige er at den til og med lasta inn windows uten problemer... ! SÅ....Da må det være cpu som har kvelda...Den satt langt inne du... Syns det er rart,ok,jeg har overklokka men hadde veldig bra kjøling og fine temp hele tia..Har kjørt med overklokken i 1 år... SÅ...hva skal man bestille?Duo eller Quad?Legger ikke i mer enn et par høvdinger.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå